Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan muu nelikymppinen aivan kypsä ihan kaikkeen?

Vierailija
03.10.2017 |

Olen lopen kyllästynyt vain säästämään ja säästämään ja karsimaan kuluja. Niin työpaikalla kuin kotonakin. Tilastollisesti menee paremmin kuin ikinä mutta mihin/kenelle se raha&hyvinvointi oikein valuu? MIhinkään ei ole missään resursseja. Tässä iässä pitää säästää eläkevuosiin (ja toivoa silmät ristissä että töitä riittäisi edes muutaman vuoden vielä samalla kun toitotetaan että eläkeikä tulee nousemaan 70 tai 75-vuoteen kun ei ole rahaa maksaa eläkkeitä aiemmin. Muttei kyllä ole töitäkään. Paitsi ehkä siivousta tai kouluttautumalla lähihoitajaksi.

Koskaan ei saa syödä itseään kylläiseksi kun paino nousee pelkästä ajatuksesta. Ikinä ei saa levätä kun joko töissä täytyy tehdä enemmän tai vähintään pitää liikkua 2-3h/ pv. Työpäivät 8-9h/pv, matkat 1h/suunta ja kotihommat (siivoaminen, pyykkääminen, ruoanlaitto jne) ja siihen päälle sitten se liikkuminen. Unentarpeen jos saisi alas niin sitten yhtälö ehkä onnistuisi, Ja iäkkäistä vanhemmista pitäisi ehtiä pitää huolta ja heille tapella hoitoa ja palveluita. Tuntuu niiiiin huijatulta; oliko elämä joskus helppoa? Tai voisiko se olla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nelikymppiselle lapsettomalle tekniikan tohtorile :D

Työtä ulkomailla puolet vuodesta, puolet vuodesta vapaa-aikaa joko kotimaassa tai ulkomailla. Velat on maksettu, kunnosta pidetty huolta nuoruudesta, siivoukset yms ulkoistettu. Aivan upea mies, jonka kanssa voi elää sitä elämän parasta aikaa.

Vierailija
2/3 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat valuu vanhusten terveydenhuoltoon ja eläkkeisiin, naisten feministitutkintoihin ja matuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut lapseni itsenäisyyteen ja aikuisuuteen. Voidaan miehen kanssa kestittyä toisiimme, velat on hoidettu, pieni kiva koti jota on helppo ylläpitää pihoineen, voidaan matkustaa, harrastaa. Enää ei tarvitse ajatelle asioita järjellä ja voidaan tehdä päättömiäkin päätöksiä.