Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokraduunari EI SITOUDU työhön eikä toimeksiantajaan

Vierailija
02.10.2017 |

Aloitin tänään yhdessä koodausfirmassa vuokratyöntekijänä ja teen vain omat työni enkä yhtään enempää. Yksikin jamppa näytti duunaavan varsin mittavaa ehtolausetta ja pyysi mielipidettäni siihen mutta en ottanut kantaa. Tämä siitä huolimatta ettei se kaikissa tapauksissa toimi ja että se näyttäisi olevan hyvin sievennettävissä. Miksei muuten ammattikorkeakouluissa opeteta matematiikkaa niin että logiikan laskusäännöt on hallussa?
Teen vain omat työni ja lähden parempaan paikkaan heti kun sellainen löytyy. Vaikka talossa syttyisi tulipalo niin en yrittäisi sammuttaa sitä vaan lähtisin pihalle.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää. Tosin jos paikka on sellainen mihin voisi ajatella jäävänsä pidemmäksi aikaa kannattaa panostaa. Noista vuokrapaikoista voi hyvinkin päästä pysyvämpiin töihin jos työnantaja on tyytyväinen. Mieheni teki jossain vaiheessa vuokrafirman kautta lyhyitä pätkiä eri paikkoihin kun oman alan töitä ei ollut. Hänelle ainakin olisi ollut tarjolla vakituista työtä useammassakin paikassa. Ei kyllä ottanut vastaan kun koko ajan samalla haki oman alan töitä.

Vierailija
2/20 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraduunarina saatat parissa vuorossa aistia työpaikan heikon lenkin. Vähän nimetäntä propakandaa pomon suuntaan kautta rantain ja hakemusta kehiin. Kohta olet duunissa ja tää perässävedettävä tekee vuokrahommaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vuokratyöntekijä tuli just töihin pari tuntia sitten ja lupasi olla aamuun asti. Hymyilee meidän lapsille ystävällisesti, vaikka lapset ei kuulu sen työnkuvaan mitenkään. On joustava eikä valita. Yritetään työllistää sitä niin paljon kuin pystytään.

Vierailija
4/20 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on saanut vakipaikan aloitettuaan vuokratyöntekijänä.

Vierailija
5/20 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä julkiselta. Ei meistäkään kukaan sen enempää sitoudu. Kerran vakkari, aina vakkari.

Vierailija
6/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vuokratyöntekijä tuli just töihin pari tuntia sitten ja lupasi olla aamuun asti. Hymyilee meidän lapsille ystävällisesti, vaikka lapset ei kuulu sen työnkuvaan mitenkään. On joustava eikä valita. Yritetään työllistää sitä niin paljon kuin pystytään.

Hmm, ehkä vika on lukijassa, mutta minä ainakin ymmärsin tuon viimeisen lauseen, että vakityöntekijät teettää kaikki omatkin hommansa tuolla vuokratyöntekijällä.

Vierailija
7/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittakaa jättämällä se vuokrafirma välistä niin voitte työllistää kyseistä henkilöä parin sadan euron edestä enemmän.

Vierailija
8/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOn myös määräaikaisuus ja koeaika. Eli turha selittää että vuokratyö voi johtaa oikeaan työsuhteeseen. Vuokratyöt pitäisi kieltää.

Vierailija
9/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran Baronan kautta töissä pienessä firmassa ja se oli ihan täyttä p#####! Kohdeltiin kuin pikkulasta, kyykkyyn ylös, kahvikuoneessa hiljeni aina kun astuin ovesta sisään, kaikki vahtas pitkään ja kukaan ei halunnut tutustua yhtään lähemmin.

Ilmapiiri oli huono. Minulle tarjottiin paikkaa firmassa omille kirjoille, mutta kieltäydyin koska koko paikasta tuli vain tosi paha mieli. Firma näytti jopa yllättyvän suuresti koska anelivat jäämään. luulivat, että minä tartten heitä enemmän kun he minua.

Todella tyytyväinen edelleen etten jäänyt sinne. Nyt olen jossain ihan muualla ja tyytyväinen.

Vierailija
10/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten tuo eroaa vakkareiden ajatuksista? Miksi ihmeessä mä sitoutuisin, kun tiedän, että ei se minunkaan vakipaikkani mikään tar ole siitä, että saan olla töissä niin kauan kun MINÄ haluan?

Vierailija
11/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirmat ilmestyivät Suomeen 90-luvun laman aikaan. Kertoo paljonkin siitä, kuinka ihmisiä voi halvalla hyödyntää ja työlakeja kiertää. Eipä tarvitse potkia ketään pihalle, kun ei se ole edes meillä töissä. Ei tarvitse mitään työetujakaan tms.

Työntekijähän on vuokrafirmassa virallisesti töissä, mutta käy asiakasfirmassa hoitamassa tarvittavat hommat. Vuokrafirma vetää välistä rahaa. Rahaa, joka olisi työntekijälle kiva lisä palkkaan, joka nyt on pienempi.

Eli jos asiakasfirma on valmis maksamaan työntekijästä vuokrafirmalle 2300€, niin miksei se maksa sitä suoraan tälle työntekijälle?

Vierailija
12/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran Baronan kautta töissä pienessä firmassa ja se oli ihan täyttä p#####! Kohdeltiin kuin pikkulasta, kyykkyyn ylös, kahvikuoneessa hiljeni aina kun astuin ovesta sisään, kaikki vahtas pitkään ja kukaan ei halunnut tutustua yhtään lähemmin.

Jokainen niistä pelkäsi oman duuninsa puolesta. Iloinen aktiivinen uusi henkilö saa ne vanhat laiskat juoruilijat näyttämään surkeilta. Tuollainen kyräily täytyy vaan ottaa kehuna. :-)

Vierailija
13/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama nollasopparilla,ei ole mitään motivaatiota

Vierailija
14/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmapiiri oli huono. Minulle tarjottiin paikkaa firmassa omille kirjoille, mutta kieltäydyin koska koko paikasta tuli vain tosi paha mieli. Firma näytti jopa yllättyvän suuresti koska anelivat jäämään. luulivat, että minä tartten heitä enemmän kun he minua.

Todella tyytyväinen edelleen etten jäänyt sinne. Nyt olen jossain ihan muualla ja tyytyväinen.

Tätähän tämä on myös valtion ja kaupungin virastoissa.

Hyödynnetään jotain ilmaista "harjoittelijaa", eikä kuitenkaan oteta häntä osaksi työyhteisöä. Ja ymmärtäähän tuon, kun ne määräaikaiset tulevat ja menevät - kukaan ei tule jäädäkseen, koska näitä kierrätetään jatkuvasti. Kun yhden nimen oppii, tulee jo uusi. Näitä saatetaan jopa pitää jotenkin työkyvyttöminä tai muuten vammaisina, vaikka asia voi olla päinvastoin. Kyseinen "harjoittelija" saattaa olla ahkerampi ja korkeammin koulutettu kuin kahvitauollaan häntä ylenkatsovat tädit.

Minusta kaikki määräaikaisuudet ym. vuokratyöt pitäisi lakkauttaa kokonaan ja aina ottaa ihminen toistaiseksi töihin. Irtisanominen voisi sitten olla vastaavasti helpompaa, niin alemmissa kuin ylemmissäkin portaissa.

Vierailija
15/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottahan tuo on mutta ei ne taida niissä firmoissa sitä tajuta hyvä kuitenkin että ap tietää oikeutensa

Vierailija
16/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, ehkä vika on lukijassa, mutta minä ainakin ymmärsin tuon viimeisen lauseen, että vakityöntekijät teettää kaikki omatkin hommansa tuolla vuokratyöntekijällä.

Minä taas ymmärsin, että annetaan mahdollisimman paljon tunteja. 

Vierailija
17/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yrittäjänä palkkaan työntekijän aina vuokrafirman kautta, olen siis sopinut vuokrafirman kanssa että sieltä etsitään potentiaalisia työntekijöitä meidän firmaan ja koeajan jälkeen työsopimus jos molemmat sitä haluavat.

Tätä ennen kyllä otan selvää minkälaisissa työpaikoissa työntekijä on työskennellyt ja miten on mennyt ja se vaikuttaa myös aika paljon siihen otanko työntekijän töihin vai en.

Jokaisella alalla on melko pienet piirit, Ap:n kannattaa tiedostaa tämä ja käyttäytyä sen mukaan.

Vierailija
18/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sitä saa mitä tilaa ja sitä rataa.  Työnantajat siis. Turha olettaa että saa sitoutuneen ja motivoituneen työntekijän jos tällä ei ole mitään lupauksia tulevaisuudesta eikä samoja etuja työpaikalla vaikka tekisi tasan samaa työtä kun työnantajafirma on eri.

Vierailija
19/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin se, että teen nyt yrittäjäpohjalta entistä työtäni firmaan, jossa olin ennen vakkarina. Entisillä työkavereilla tuntuu olevan kovasti vaikeuksia ymmärtää, että teen vain ne työt, jotka multa tilataan, en muuta. Vakkarin paikalta on kovin helppo kysäistä, että voisitko hoitaa vielä tähän päälle tämän ja tuon jutun. Vaan menepä lisäämään niistä laskuun jotain!

Vierailija
20/20 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 5 vuotta suuressa suomalaisessa firmassa 0-tuntisopparilla vuokratyöntekijänä ja meitä oli siellä paljon. Huonommat edut kuin vakkareilla, vaikka tehtiin ihan samaa työtä ihan samalla vastuulla -yleensä myös hieman enemmän, koska meidän huomisen töihintulo riippui siitä mitä tänään tekee. Työnantaja lupaili vähän väliä että kohta vakinaistetaan. Kun tuli tämä laki ettei saa määräaikaisia ketjuttaa loputtomiin, mut vakinaistettiin sille vuokrafirmalle, ei suinkaan asiakasyritykseen missä olin ollut silloin 3 vuotta. Pari vuotta vielä sitä kyykytystä jaksoin ja sitten poistuin muihin hommiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän