Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei hyvä päivä! Arvatkaapa mikä kirja lapsen lukiokurssilla luetaan!

Vierailija
02.10.2017 |

Kyseessä on toinen äidinkielen kurssi lukiossa ja lapsi tuli kotiin lähes itkuisena. Opettaja oli ilmoittanut, että kurssilla luetaan länsimaisen kulttuurin historian vaikuttavin teos: RAAMATTU. Mitä tähän voisi edes sanoa? Ajattelin soittaa opettajalle, mutta pitäisikö soittaa kunnan opetustoimeenkin?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä homma, useampien pitäisi lukea millaista hölynpölyä raamattu on. Kielellisesti j tarinallisesti toki tosi ankea teos, että siinä mielessä ihmettelen.

Minkähän Raamatun sinä olet lukenut? Vai etkö mitään? Käytössä oleva käännös ei ainakaan ole kielellisesti kankea. Tarinallisuudesta mielipiteesi on tietysti omasi.

Vierailija
22/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aikoinani Raamatun osana kirjallisuuden opintoja yliopistossa. Oli pakollinen teos jossain klassikkolistassa. Kyllä sitä voi ihan kaunokirjallisuutena käsitellä.

Työmäärästä voi todeta, että sanonee sen järkikin, että joka sanaa ei tarvitse kahlata. Kai lukioikäinen osaa vähän jo soveltaa. Eihän nyt joka psalmia tms. kuitenkaan voisi muistaa. Eiköhän ope osaa antaa teoksesta jonkin järkevän tehtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukevat sen varmaan esimerkkinä huonosta proosasta. :D

Vierailija
24/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon myös, että aloitus on provo, Raamattu kun on niin laaja kokonaisuus. Ehkä jokin tietty Raamatun kirja, esim. Jobin kirja, olisi hieno kokonaisuus luettavaksi lukiossa. Siitä sitten jokainen kirjoittaisi ainekirjoitelman.

Vierailija
25/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on lukenut esim Kaarlo Sarkiaa, Nokian historiaa, jonkun rikoskirjan, esseitä. En yhtään ihmettelis jos lukisivat uakonnollistakin.

Vierailija
26/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ole totta tämä ap:n tarina. 

Mutta onhan Raamattu vaikuttava teos kun ajattelee miten paljon se on vaikuttanut esim. kuvataiteeseen, musiikkiin ja kirjallisuuteen satojen vuosien ajan.

Uskontoon en ota tässä mitenkään kantaa.

Vierailija
27/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolainen eikä vieläkään pysty lukemaan raamattua osana länsimaisen yhteiskunnan perustaa. Eikö tuon ikäisen pitäisi jo ymmärtää kristinuskon vaikutus yhteiskunnan kehitykseen ja moneen nykypäivänkin instituutioon? Itsekin olen ateisti mutta silti olin kyllä lukioaikana hyvinkin tietoinen siitä että länsimaista yhteiskuntaa ei voi ymmärtää jos ymmärrä sen perustaa eli kristinuskoa. Tuskin sitä raamattua uskonnollisessa mielessä siellä luetaan.

Vierailija
28/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimainen lainsäädäntö pohjautuu kutakuinkin kymmeneen käskyyn. Koko Raamattu lukiokurssilla....no, ehkä se lyhennettynä versiona tulisi jotenkin käsiteltyä.

Vierailija
29/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan lueta. Höpsis

Vierailija
30/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiolainen eikä vieläkään pysty lukemaan raamattua osana länsimaisen yhteiskunnan perustaa. Eikö tuon ikäisen pitäisi jo ymmärtää kristinuskon vaikutus yhteiskunnan kehitykseen ja moneen nykypäivänkin instituutioon? Itsekin olen ateisti mutta silti olin kyllä lukioaikana hyvinkin tietoinen siitä että länsimaista yhteiskuntaa ei voi ymmärtää jos ymmärrä sen perustaa eli kristinuskoa. Tuskin sitä raamattua uskonnollisessa mielessä siellä luetaan.

Sinäkö jaksaisit lukea Raamatun alle kahdessa kuukaudessa ja lisäksi tehdä siitä jotain tehtäviä ja sen lisäksi vielä käydä 4-6 muuta kurssia tehtävineen siinä samassa ajassa? Minusta tuo olisi erittäin kohtuuton vaatimus.

Vierailija
31/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö jaksaisit lukea Raamatun alle kahdessa kuukaudessa ja lisäksi tehdä siitä jotain tehtäviä ja sen lisäksi vielä käydä 4-6 muuta kurssia tehtävineen siinä samassa ajassa? Minusta tuo olisi erittäin kohtuuton vaatimus.

Oletko nähnyt kurssisuunnitelman? Tuskin lukevat koko raamattua...

Vierailija
32/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äikän kursseilla ei todellakaan lueta raamattua. Huono. En usko. Ja lukiolainen ei itkisi tuon takia.

Mä olisin ainakin itkenyt. T: herkkis himolukija, joka olisi stressannut itsensä hengiltä ajatellessaan kuinka pitkä se on ja kuinka paljon muutakin läksyä on

Vierailija
33/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin yhtenä kirjalistalta Saatana saapuu Moskovaan. Se oli parempi kirjanakin. Koittakaa vaihtaa kurssia

Vierailija
34/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nähnyt kurssisuunnitelman? Tuskin lukevat koko raamattua...

No aloitusviestissä puhuttiin koko Raamatusta.

Vierailija
35/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko sen kattoo elokuvana?

Vierailija
36/36 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu uskomattomalta, että raamatun pystyy lukemaan ääneen vain 91 tunnissa. Itsekseen lukeminen on paljon nopeampaa kuin ääneen lukeminen. Olen lukenut raamatun pariin kertaan läpi ja jos olisi pitänyt arvata kauanko siihen menee aikaa, niin olisin todellakin veikannut että paljon kauemmin. 91 tuntia ääneen luettuna tuntuu yllättävän lyhyeltä ajalta. 

Tunti päivässä joka päivä kolmen kuukauden ajan