Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissa pelkää poikaani yhtäkkiä

Vierailija
02.10.2017 |

En ymmärrä mistä nyt on kyse. Tänään aivan yllättäen kissamme alkoi murista ja sähistä hieman alle 3v pojalleni. Ennen ei ole ollut koskaan mitenkään aggressiivinen. Ovat olleet kavereita aina. Nyt vain murisee ja tuijottaa silmät laajentuneena poikaani ja jos poika menee lähelle, sähisee. Minua ei pelkää, antaa silittää normaalisti, mutta ei halua syliin. Kököttää vaan tuolla kissapuussa.
Mietin, että voiko kissa pelätä poikaa eilisen hiustenleikkuun takia? Koska mitään muutakaan tässä nyt ei ole tapahtunut. Poika kyllä näyttää hyvinkin erilaiselta. Pitkistä kiharaisista hiuksista tuli aivan lyhyet. Olisi kyllä outoa, jos ei tunnistaisi hajuista ja äänistä ym.
Mitäs nyt tehdään?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelit jo valmiiksi ahdistunutta kissaa? Luottamus alkaa olla kyllä jo mennyttä.

Tehkää kaikille palvelus ja etsikää kissalle parempi koti.

Vierailija
42/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa ja ahdistaa lapsen puolesta ja itsenikin. Heräsimme, olin kissalle antamassa ruokaa. Poika tuli keittiöön ja kissa alkoi sähistä ja murista ja näytti kuin olisi hyökkäämässä poikani kimppuun. Karjaisin ja otin kissasta kiinni kun lähestyi pojua. Sain sitten itse kynsistä käteeni muutaman haavan. Kissa oli niiin vihaisen oloinen, että oikeasti pelkäsin itsekin. Aivan kamalaa. :(

Nämä on olleet ihan pienestä asti yhdessä. Kissa 3v6kk ja lapsi nyt 2v9kk. Ovat olleet aina hyvin yhdessä ja pienistä vahingoista huolimatta kissa on antanut pojan aina kärsivällisesti silittää ja ymmärtänyt että on pieni. Ja poikakaan ei ole koskaan mitään pahaa tehnyt kissallemme, joskus vahingossa astunut hännälle, mutta ei silloinkaan kissa sähissyt pojalle. Olen luottanut että ovat hyvin kahdestaan.. Ei ole koskaan aristellut vieraitaitakaan, ollut hyväntuulinen ja ihmisrakas kissa.

Ihan kamala olo tästä. Istutaan vaan pojan kanssa nyt sohvalla, enkä uskalla lähteä tästä minnekään. Itkettäää ja ahdistaa ihan kamalasti. Kissa on aina ollut meille perheenjäsen, ihana ja kiltti sellainen. En millään haluaisi luopua siitä :( Ei tämän voi kyllä antaa jatkuakkaan näin. Ei pojan pitäisi joutua pelkäämään omassa kodissaan.

Eläinlääkäri olisi kyllä aivan tuossa vieressä, mutta en uskalla edes mennä kissan lähelle, saati yrittää sitä kantokoppaan.

AP

Kissaparka. Huudetaan ja käydään käsiksi ja kakaraa vaan pojutellaan ja lällytetään.

Joopa joo. Etkö itse puolustaisi omaa poikaasi, vaan antaisit kissan hyökätä kimppuun? Enkä todellakaan käynyt käsiksi, otin vaan kiinni painaen selästä, että pysyisi paikallaan.

En varmasti satuttanut kissaa millään lailla. Itse tosin sain kynsistä.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on peloissaan, mitä todennäköisimmin aivan syystä, ja kun se koettaa itseään sähisten ja muristen puolustaa, mies ajaa sen pois ja sinä huudat ja käyt käsiksi. Todennäköisesti kissa ei olisi ollut kenenkään päälle käymässä. Tuota menoa en ihmettele, vaikka pian kävisikin. Antakaa kissan olla vähän aikaa ihan rauhassa ja tulla itse syliin ja lähestyä poikaa, kunhan on valmis.

Vierailija
44/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa ja ahdistaa lapsen puolesta ja itsenikin. Heräsimme, olin kissalle antamassa ruokaa. Poika tuli keittiöön ja kissa alkoi sähistä ja murista ja näytti kuin olisi hyökkäämässä poikani kimppuun. Karjaisin ja otin kissasta kiinni kun lähestyi pojua. Sain sitten itse kynsistä käteeni muutaman haavan. Kissa oli niiin vihaisen oloinen, että oikeasti pelkäsin itsekin. Aivan kamalaa. :(

Nämä on olleet ihan pienestä asti yhdessä. Kissa 3v6kk ja lapsi nyt 2v9kk. Ovat olleet aina hyvin yhdessä ja pienistä vahingoista huolimatta kissa on antanut pojan aina kärsivällisesti silittää ja ymmärtänyt että on pieni. Ja poikakaan ei ole koskaan mitään pahaa tehnyt kissallemme, joskus vahingossa astunut hännälle, mutta ei silloinkaan kissa sähissyt pojalle. Olen luottanut että ovat hyvin kahdestaan.. Ei ole koskaan aristellut vieraitaitakaan, ollut hyväntuulinen ja ihmisrakas kissa.

Ihan kamala olo tästä. Istutaan vaan pojan kanssa nyt sohvalla, enkä uskalla lähteä tästä minnekään. Itkettäää ja ahdistaa ihan kamalasti. Kissa on aina ollut meille perheenjäsen, ihana ja kiltti sellainen. En millään haluaisi luopua siitä :( Ei tämän voi kyllä antaa jatkuakkaan näin. Ei pojan pitäisi joutua pelkäämään omassa kodissaan.

Eläinlääkäri olisi kyllä aivan tuossa vieressä, mutta en uskalla edes mennä kissan lähelle, saati yrittää sitä kantokoppaan.

AP

Kissaparka. Huudetaan ja käydään käsiksi ja kakaraa vaan pojutellaan ja lällytetään.

Joopa joo. Etkö itse puolustaisi omaa poikaasi, vaan antaisit kissan hyökätä kimppuun? Enkä todellakaan käynyt käsiksi, otin vaan kiinni painaen selästä, että pysyisi paikallaan.

En varmasti satuttanut kissaa millään lailla. Itse tosin sain kynsistä.

AP

Teillä karjuu kissalle sekä mies että sinä, kissa yhdistää huutamisen ja ahdingon lapseen ja siksi käyttäytyy tätä kohtaan aggressiivisesti. Ei se tajua että "nyt mulle huudetaan koska tein jotain väärää". Joku syy sille on miksi kissa käyttäytyy juuri lasta kohtaan noin, todennäköisesti penska kiusaa kissaa kun kukaan ei näe, osaahan ne tossa iässä jo valehdella ettei tehnyt mitään eikä näin saa rangaistusta. Eläimellä on oikeus puolustautua.

Vierailija
45/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuin olin pieni minulla oli kissa. Välillä riitelimme (okei aika usein) minä: kiusasin ja kissa puri ja raapi, mutta nopeasti se aina leppyi. Kuin molemmat vanhenimme emme enää riidelleet. Nyt kisu on taivaassa ja minulla ikuiset muistot käsivarsissani. Uskon että kissalla ei ole kaikki hyvin ja minusta tuntuu myös että AP on vaihtunut jo moneen otteeseen. PS: Ei kai kukaan aikuinen kissaa pelkää?

Vierailija
46/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini poistettiin :D

Anna kissalle parempi koti. Olet huono omistaja. Miehesikin on järjen riemuvoitto.

Vierailija
47/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole AP vaihtunut. En ymmärrä miksi täällä ajatellaan, että kissaa oltaisiin satutettu. Kun näin ei todellakaan ole käynyt, en todellakaan ottanut mitenkään kovasti kiinni. Ja otin, koska kissa lähestyi poikaani sähisten.. Enkä ole nähnyt poikaakaan KOSKAAN kiusaamassa kissaa..

Taidetaan mennä vaikka mummolle ja papalle käymään tänään. Saa kissa olla rauhassa.

AP

Vierailija
48/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Lue ap tuo uudestaan ja mieti mikä meni vikaa -.-

Syy ei löydy kissasta ;) *vink vink*

Vierailija
49/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Tilanne ei olekkaan ohi. Nyt todellakin olen vielä enemmän hämmentynyt ja aivan varma ettei poikani tehnyt yhtään mitään. Kaikki köllöteltiin sohvalla, kissa vieressä ja kaikki oltiin aivan rauhassa. Poika nousi ylös ja käveli vähän ympäriinsä, huomasin että kissa taas tuijottaa silmät suurina poikaa. Poju koitti tulla silittämään, sitten kissa sähähti ihan kunnolla ja huitaisi. Mies tietysti hermostui kissalle ja ajoi sen pois.

Nyt taas istuu ja murisee kissapuussa, vaanii kokoajan tuijottaen poikaani muristen.. :( Mitä ihmettä, tämä ihan kamalaa! On ihan hirveä olo tästä itsellä enkä ymmärrä yhtään mistä johtuu. Mitä tässä voi tehdä? Poikakin pelkää kauheesti nyt kissaa, eikä uskalla mennä edes nukkumaan. :(

Lue uudestaan ja mieti mitä miehesi teki tässä väärin -.-

Vierailija
50/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkin kun poikani liikkuu jonnekin, niin kissa tuolla puussa murisee ja sähisee, vaikkei poika mitenkään ole edes lähestymässä. Kokoajan vaan tuijottaa poikaa. Pelottaa tuon lapsen puolesta, vaikken itse kissaa pelkää..

AP

Vierailija
51/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole AP vaihtunut. En ymmärrä miksi täällä ajatellaan, että kissaa oltaisiin satutettu. Kun näin ei todellakaan ole käynyt, en todellakaan ottanut mitenkään kovasti kiinni. Ja otin, koska kissa lähestyi poikaani sähisten.. Enkä ole nähnyt poikaakaan KOSKAAN kiusaamassa kissaa..

Taidetaan mennä vaikka mummolle ja papalle käymään tänään. Saa kissa olla rauhassa.

AP

Eipä sitä kenelläkään ole silmät selässä ja en usko sinunkaan 24/7 tuijottavan kissaa ja poikaa. Et niin nytkään.

Luehan kommenttisi uudestaan ja mieti mikä meni teidän toiminnassanne väärin. Eikä sitä tarvitsekaan kovaa kiinni ottaa jos eläin on jo valmiiksi ahdistunut niin tietenkin antaa kynsille takaisin. Puolustusmekanismi.

Vierailija
52/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko yrittänyt leikata kissan tukkaa?

Vierailija
53/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aapeen kissa ihmisenä pitäisi tietää miten toimitaan.

Lapsi piikille ja kissa terapiaan.

Vierailija
54/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkin kun poikani liikkuu jonnekin, niin kissa tuolla puussa murisee ja sähisee, vaikkei poika mitenkään ole edes lähestymässä. Kokoajan vaan tuijottaa poikaa. Pelottaa tuon lapsen puolesta, vaikken itse kissaa pelkää..

AP

Ei se pojasta johdu. Vaan siitä mitä sinä ja miehesi sille aiemmin teitte ja reagoitte -.-

Kissa nyt yhdistää teidän käytöksenne negatiivisesti poikaankin.

Vierailija
55/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Aaveen kissa mammat on kyllä ihan hulluja.

Vierailija
56/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Antakaa sen kissan nyt olla rauhassa. Teette omia asioitanne, ja huomio pois kissasta.

Vierailija
57/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Aaveen kissa mammat on kyllä ihan hulluja.

Tuossa oli jo niin monitasoista sarkasmia, että et kai sä nyt sitä tosissaan ottanut? -ihan sivusta kommentoin.

Vierailija
58/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan satuttanut kissaa, kun silmäsi vältti.

Ja ku noin pieni lapsi, niin tod.näk. nostanu hännästä ilmaan, jopa pyörittäny. Eikä ole tehny pelkästään tietämättömyyttään, kissa aistii satuttamishalukkuuden.

Pojan kans tarkkana, jos moista ilmenee, niin kipeäksi on kasvamassa....

Vierailija
59/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah, tulee mieleen ihan joku kauhuleffa. Paholainen riivannut pojan ja katti vaistoaa sen.

Kohta poika oksentaa vihreää limaa ja tavarat lentelevät itsekseen:(

Sorry...on katsonut liikaa kauhuelokuvia.

Vierailija
60/103 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan satuttanut kissaa, kun silmäsi vältti.

Ja ku noin pieni lapsi, niin tod.näk. nostanu hännästä ilmaan, jopa pyörittäny. Eikä ole tehny pelkästään tietämättömyyttään, kissa aistii satuttamishalukkuuden.

Pojan kans tarkkana, jos moista ilmenee, niin kipeäksi on kasvamassa....

Ap:han sanoo ettei kissaa ole satutettu millään tavalla. Mitä nyt vähän huudettu ja tartuttu kiinni sähinän ja murinan takia aikuisten toimesta 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä