Pyörällä ja kävellen liikkuvat
Ottaako pannuun kun koko viikoksi on sääennusteessa luvattu sadepäiviä? Ti, ke ja to on ihan kunnon sadepäiviä ja vielä viikonloppunakin on riski saada sadekuuro niskaansa. Tiistaina sateet voivat olla rankkoja eli saattaa kastua ihan kunnolla läpimäräksi.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeutumiskysymys. Miksi ap meitä näin ajattelee?
Luulisi olevan aika vaikeaa pukeutua siten että pärjää tuulessa ja sateessa kuivana ja lämpimänä kun sade ropisee vaatteille. Sateenvarjokaan ei auta kovalla tuulella.
Välikausipukuni on aina vedenpitävä. Tällä kertaa päällystetty teflonilla. Niin miksi kysyt?
Jaa, onko se niin helppoa suojautua runsaalta vesisateelta, eikö niistä menekään vesi läpi? Kun katsoo kadulla kaatosateessa ja tuulessa ilman kuravehkeitä pyöräileviä ja käveleviä vettä valuvia ihmisiä niin tulee väistämättä mileen että tuo ei voi olla kivaa ja että on läpimärkänä ja palelee taatusti.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Sateenvarjo on keksitty.
Eihän sateenvarjo suojaa kuin yläosan. Ja yksi kova tuulenpuuska sopivasta suunnasta niin tadaa. Varjo menee ympäri ja sadevesi ropisee suojattomille vaatteille ja kastelee ne.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Pakolliset matkat on niin lyhyitä että kastuisin pahemmin bussipysäkillä odotellessa. Talvellakin auton putsaamiseen ja raappaamiseen menee enmmän aikaa kuin kävellen työpaikalle (tiedän koska ennen oli auto käytössä).
Eikö teillä ole katoksia bussipysäkeillä?
Tietysti aurinkoisessa säässä pyöräilee mielummin, mutta kyllähän tuo sateessakin menee ja saa mukavasti liikuntaa. Töissä sitten suihkuun ja kuivat vaatteet päälle. Turha sitä on väkisin tehdä itselle rajoitteita liikunnan suhteen. Ihmetyttää ihmiset jotka keksii itselleen pakkasrajoja ja muuta hömppää. Liikkuminen on pukeutumis- ja asennekysymys. Tekosyyt ei ikinä lopu. Niitä voi aina keksiä lisää:)
Loppuu kuin seinään etenkin pyöräily kun on vähänkin kylmempi ja/tai sataa tihkuttaa vettä. Jonkun lenkin vielä heittääkin kun pääsee kotiin hyviin olosuhteisiin mutta mihinkään asioimaan tai työpaikalle en mene. Eikä mene kyllä kukaan muukaan paitsi tähän ketjuun kirjoittaneet pyöräilystä nyt muodikkaasti innostuneet.
No ei niin kauheasti haittaa itse matkanteko, on vain 9 km matkaa ja liikkuessa kyllä on lämmin, Lisäksi osa ei pyöräile sateella, joten ei ole ruuhkaistakaan. Silmälasien läpi tosin ei näe niin hyvin, kun ne kastuu,
Töissä voin vaihtaa kuivat vaatteet, mutta ne märät on vähän ongelma avokonttorissa, On tullut sanomista muilta samassa tilassa olevilta märkien vaatteiden ympärilleen levittämistä ilmapiiristä ja tällä hetkellä saan pitää niitä yhdessä isossa komerossa. Joku muukin saattaa viedä sinne sadetakkinsa ja jättää oven auki, ja taas tulee valitusta... Pesen kyllä vaatteita usein ja kenkiäkin silloin tällöin, mutta ei ne kaikkein raikkaimpia märkänä ole.
Kyllä ottaa kaaliin. Mulla on pyöräilymatka töihin 10 km. Tänään menen iltavuoroon ja juuri työmatkan ajaksi ennuste lupaa kaatosadetta. Eilen unohdin kertakäyttösadeviitan pukukaappiin ja nyt ei ole mitään sadevarusteita. Tuulipuku hylkii vettä mutta ei pidä yhtään kaatosadetta. Ilman sadeviittaa kastun aivan läpimäräksi.
Vierailija kirjoitti:
Tänään jo oli tosi syksyinen ja tuulinen sää ja vähän tihkutti. Tuohon kun vielä laitetaan reipas vesisade niin ei tosiaan ole paras kävely- tai pyöräilysää mutta vesisadehan on pukeutumiskysymys. Mulla on tosi hyvät sadevarusteet. Alle alusvaatteet, pitkät välihousut, huppari ja päälle DrymaxX-kankainen kuoriasu ja huput päähän. DrymaxXit pitävät kyllä todella hyvin rankankin vesisateen. Ei tunnu miltään vaikka tuulen kanssa ropisee kaatamalla vettä päälle.
Tänä aamuna ei mun pyöräilykamat kyllä pitäneet vettä, ihan litimärkä olin, sai sukistakin vääntää desin verran perillä. Mutta matka on vaan 10 km/suunta ja polkiessa pysyy lämpimänä. Inhottava tosin laittaa paluumatkalle ne taas päälle, eivät ehdi kuivua. Mutta silti mieluummin pyöräilen kuin kuljen bussilla tai autolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään jo oli tosi syksyinen ja tuulinen sää ja vähän tihkutti. Tuohon kun vielä laitetaan reipas vesisade niin ei tosiaan ole paras kävely- tai pyöräilysää mutta vesisadehan on pukeutumiskysymys. Mulla on tosi hyvät sadevarusteet. Alle alusvaatteet, pitkät välihousut, huppari ja päälle DrymaxX-kankainen kuoriasu ja huput päähän. DrymaxXit pitävät kyllä todella hyvin rankankin vesisateen. Ei tunnu miltään vaikka tuulen kanssa ropisee kaatamalla vettä päälle.
Tänä aamuna ei mun pyöräilykamat kyllä pitäneet vettä, ihan litimärkä olin, sai sukistakin vääntää desin verran perillä. Mutta matka on vaan 10 km/suunta ja polkiessa pysyy lämpimänä. Inhottava tosin laittaa paluumatkalle ne taas päälle, eivät ehdi kuivua. Mutta silti mieluummin pyöräilen kuin kuljen bussilla tai autolla!
Mitä mareriaalia ja merkkiä sun ulkoilupuku on? Onko se ihan tuulipuku vai tekninen kuoriasu?
Vierailija kirjoitti:
Siinä on voittajafiilis, kun lihasvoimilla puskee muutaman kilometrin navakkaa tuulta ja kylmää sadetta vastaan.
Varsinkin jos on pukeutunut säänmukaisesti hengittävään mutta tuulen- ja vedenpitävään kuoripukuun ja olo on perillä juuri mukavan lämmin ja kuiva.
Ei haittaa.
Mies lähti tänään fillarilla niinkuin yleensäkin. Jos on ihan sietämätöntä, niin silloin hän menee julkisilla. Mutta silloin harmittaa, kun olo ei ole päivällä yhtä virkeä … :)
Mä kuljen osan matkasta julkisilla., mutta kävelen aina osan matkaa vaikka työpaikan viereenkin pääsisin. Sää on vain säätä ja aina pukeutumiskysymys. Se, joka ei osaa pukeutua sään mukaan on uusavuton ja näyttääkin tyhmältä.
Mua rasittaa liukkaat jalankulkukelit. Pelottaa ja jännittää kun ei voi ottaa kunnollisia askeleita ja koko ajan pitää tuijottaa kadun pintaa. Ja joo, mun kengissä on liukuesteet.
Ei ole olemassa huonoa säätä, on vain huonoa pukeutumista
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Ei haittaa.
Mies lähti tänään fillarilla niinkuin yleensäkin. Jos on ihan sietämätöntä, niin silloin hän menee julkisilla. Mutta silloin harmittaa, kun olo ei ole päivällä yhtä virkeä … :)
Mä kuljen osan matkasta julkisilla., mutta kävelen aina osan matkaa vaikka työpaikan viereenkin pääsisin. Sää on vain säätä ja aina pukeutumiskysymys. Se, joka ei osaa pukeutua sään mukaan on uusavuton ja näyttääkin tyhmältä.
Mua rasittaa liukkaat jalankulkukelit. Pelottaa ja jännittää kun ei voi ottaa kunnollisia askeleita ja koko ajan pitää tuijottaa kadun pintaa. Ja joo, mun kengissä on liukuesteet.
Kuinka pitkästi sulla jää käveltävää? Miten pukeudut jos on tuulinen sää ja vihmoo vettä kuin aisaa? Millaisia kamppeita suosittelet?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa huonoa säätä, on vain huonoa pukeutumista
No voisitko sitten kertoa miten pukeudut esim. tämänpäiväiseen huonoon säähän? Kovaa tuulta, runsasta vesisadetta ja 8 astetta lämmintä.
Hitto mikä keli! Tulin pyörällä töistä 12 km ja kastuin ihan läpimäräksi. Päällä oli vettähylkivä ulkoilupuku mutta kun sade oikein tuulen kanssa ropisi niin läpihän se tuli.
Välikausipukuni on aina vedenpitävä. Tällä kertaa päällystetty teflonilla. Niin miksi kysyt?