Rokotuspakosta kerrottiin vasta kun opintoja oli kulunut 4kk..
Nyt sitten tilanteen edessä jossa luulin löytäneeni unelmieni alan ja nyt joudun varmaan jättämään opinnot kesken kun en halua seuraavaa 20 vuotta ottaa jotain influenssarokotuksia..
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei estä taudin kantamista.
Tuo pitäisi varmaan selvittää sillekin, jonka miehellä on alentunut vastustuskyky ja joka uhkasi käydä tartuttajan kimppuun.
Minä vaihdoin jo onneksi alaa.
Lukekaa tuo otsikko uudelleen. Tässä ei taida olla kysymys itse rokotteesta vaan siitä että ettei rokotuksen pakollisuudesta ollut tiedotettu ennen opintojen alkamista. Mielestäni on väärin harhauttaa ihmisiä opiskelemaan alaa jos noin oleellista asiaa ei kerrota. Ap olisi voinut aloittaa jotkut muut opinnot sinä aikana, eli oppilaitos varasti hänen aikaansa. Sellainen on mielestäni moraalitonta.
Eihän sitä influenssa rokotetta ole pakko ottaa. Suositus se on. Itse en ole koskaan ottanut. Hoivakodin asukkaat jokatapauksessa rokotetaan joten mitä väliä heidän puolestaan onko hoitajat rokotettu. Muutenkin on jokaisen omalla vastuulla ottaako vai ei itsensä suojaksi. Ainoastaan ihan pienten vauvojen kanssa työskentelevien on kai pakko ottaa koska heitä ei vielä voi rokottaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten tilanteen edessä jossa luulin löytäneeni unelmieni alan ja nyt joudun varmaan jättämään opinnot kesken kun en halua seuraavaa 20 vuotta ottaa jotain influenssarokotuksia..
No todellakin valitsit väärän alan, jos et tajunnut sen vaativan rokotuksia.
Paljon mukavampi olla muutaman viikon välein influenssassa?
En ole hoitoalalla, mutta tajuan silti että flunssa ja influenssa ovat eri taudit eikä kenenkään pitäisi olla töissä influenssassa. Rokote vähentää sairastavuutta muttei anna aukotonta suojaa.
Autoimmuunisairauksista kärsivälle vuosittainen rokotus voi olla omaa terveyttä heikentävä tekijä. Itse lakkasin ottamasta influenssarokotusta yli 5 vuotta sitten enkä suostuisi enää ottamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin valitsit väärän alan, jos et tajunnut sen vaativan rokotuksia.
Paljon mukavampi olla muutaman viikon välein influenssassa?
Muutaman viikon välein? Et taida itse tietää flunssan ja influenssan eroa :-D
Jaaha. Täällä on taas hoitoalalle haluavia, jotka haluavat ns. rusinat pullasta. Hyvä palkka ja varma työpaikka. Jes.
Et viittis sitten saastuttaa niitä alhaisen immuniteetin potilaita järjenköyhyydelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä? Miksi et hyväksy rokotuksia?
Rokotusvastaisuus on muodikasta.
Vierailija kirjoitti:
Mene metsään kansalaisaloitteinesi. En todellakaan halua mitään räkätautia joltain hoitsulta, kun joudun käymään terkkarilla.
Näitähän oli mm. hammaslääkäreinä 80-90 -luvuilla. Räkä lentää suojan läpi suoraan potilaan naamaan. Välillä käsi eteen, sitten takaisin suuhun. Sitten välillä käydään sätkällä ja tullaan takaisin hommiin. Hyi helevetti.
Vierailija kirjoitti:
Influenssa ei ole flunssa, eikä nuhakuume. Se on viruksen levittämä hengenvaarallinen tauti, joka tappaa myös täysin terveitä, työikäisiä ihmisiä. Voi olla, että illalla laittaa nukkumaan ja yöllä herää siihen, ettei ilma tahdo enää kulkea, koska keuhkot alkavat pettää. Silloin on kiire sairaalaan, mutta hengityslaitehoitokaan ei pelasta kaikkia. Vaikka itse taudista selviää, perässä saattaa tulla keuhkokuume tai meningiitti, joka vie hengen tai aiheuttaa pysyviä neurologisia vaurioita.
Riski saada vakava tautimuoto jälkiseuraamuksineen katsotaan niin suureksi, että rokote siihen tarjotaan monesti ilmaiseksi tai nimelliseen hintaan. Eikö tämä jo kerro teille pseudotieteisiin uskoville jotain? Erittäin hyvä, etteiyksikään terveysalan ihminen pääse heilumaan sairaiden sekaan rokottamattomana.
Toisaalta se influenssarokote ei suojaa tuolta kertomaltasi romahdukselta. Kaiken lisäksi tuo kertomasi koskettaa noin yhtä ihmistä 5 miljoonasta sairastuneesta, joten on huomattavasti todennäköisempää kuolla liikenteessä kuin influenssaan. Keuhkokuumeen voi saada ihan ilman influenssaa ja rokotettuna jostain kumman syystä todennäköisemmin kuin rokottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Täällä on taas hoitoalalle haluavia, jotka haluavat ns. rusinat pullasta. Hyvä palkka ja varma työpaikka. Jes.
Et viittis sitten saastuttaa niitä alhaisen immuniteetin potilaita järjenköyhyydelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei estä taudin kantamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluat hoitajana tartuttaa kantamasi flunssat terveydeltään heikentyneisiin hoidettaviin?
Et tosiaan taida olla opiskelemassa itsellesi oikeaa alaa.
Miten olisi hautausurakoitsija?
Influenssarokote ei estä sairastumasta flunssaan ja ainakin minä olen sen pakkopiikin jälkeen sairastanut talvessa flunssan 3-4 kertaa, joten kyllä todellakin sairastutan muita. Oma vastutuskykyni alenee influenssarokotteen vuoksi.
Tieteellistä evidenssiä tähän perään kiitos. Sinun sairastumisesi voi olla silkka sattuma.
Sattuma, joka toistuu joka vuosi ja olen sen takia lääkärin määräyksestä pois töistä noin 40 päivää/vuosi? Minusta aika lailla kallis sattuma työnantajalle etenkin kun yksikössä on noin 30 työntekijää ja samalla tavalla sairastuvia on 5-6 kpl. Kolme ei ota rokotusta, he eivät sairastele. Tosin sama se minulle, ei tarvitse erikseen varata vuosilomaa lasten hiihtoloman ajalle, kun tietää melko suurella todennäköisyydellä olevansa joka tapauksessa sairauslomalla. Viime vuonna olin keuhkokuumeessa ja pois töistä koko helmikuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei luota lääketieteelliseen tutkimukseen sen vertaa, että ymmärtäisi rokotteiden tarpeellisuuden hoitoalalla, niin miksi ihmeessä hän haluaisi tuolla alalla edes työskennellä?
Eivät nyt kreationistitkaan änkeä evoluutiotutkijoiksi tai lestadiolaiset tv-tuottajiksi.
Änkeäähän feministitkin sukupuolen- eli myös miestutkijoiksi. Samoin tietyt muutkin yhden asian fanaatikkopiirit tunkevat asiasta päättäviin asemiin jos ei muusta syystä niin varmistaakseen sen ettei vastapuoli saa ääntään kuuluviin.
Vaihtakaa vaan alaa, jos ette ota rokotusta. Kurjaa, jos kantajana sairastutatte heikkoja potilaita.
Kiinassa näyttää olevan jännä tapa ottaa rokotukset.
Terveysasemilla näyttää olevan melkoista vilskettä ja neulojen suhinaa suorastaan ilmassa niinä rokotuspäivinä.
Rokotukset annetaan näköjään siellä pääsääntöisesti kankkuun ja otetaan vielä tuolilla istualtaan ...
( ks. 'Chinise injections')