Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nosto Nosto-automaatilla maksaa

Vierailija
02.10.2017 |

Onko kukaan jo käynyt rahastettavana uusilla Nosto-automaatilla S-kauppojen yhteydessä? Esimerkiksi 100 euron nosto voi maksaa pankistasi riippuen jopa 3 euroa. Nostoihin voi liittyä myös veloitettava 2 % provisiokin. Oletko jo saanut kokemusta moisesta?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korttimaksaja kirjoitti:

Miksi ette maksa pankkikortilla? Minulla on bussikortin välissä varalla 50€:n seteli, jota olen viimeksi tarvinnut varmaan vuosi sitten.

Sulla ei vissiin ole lapsia? Tai ainakaan kouluikäisiä tai päiväkoti-ikäisiä.

Harva se viikko pitää viedä mihin tarkoitukseen milloinkin rahaa. On nälkäpäivää, jumppaa, xylitoli-pastillirahaa, retkirahaa...

Ei meidän ole kyllä tarvinnut päiväkoti-ikäiselle antaa rahaa. Itse kyllä pyrin maksamaan suurimman osan ostoksista käteisellä. Pysyn paremmin budjetissa, kun nostan kerran viikossa summan, jolla pitää pärjätä viikko. Kortilla maksaessa ei pysy yhtä hyvin kärryillä siitä, paljonko on kuluttanut.

Vierailija
22/43 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korttimaksaja kirjoitti:

Miksi ette maksa pankkikortilla? Minulla on bussikortin välissä varalla 50€:n seteli, jota olen viimeksi tarvinnut varmaan vuosi sitten.

Minulla on käteistä siltä varalta jos kaverit tulee vippaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30e nostossa ei ainakaan tullut 10+10+10 vaan 20+10 setelit kun kokeilin.

Päähesen automaatilla oli kakskymppiset loppu, joten 40e antoi kymppeinä. Muuten ilmeisesti tulee aina kakskymppisinä.

Vierailija
24/43 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on kokemuksia!

Minulla on MasterCard luottokortti jossa ei ole Debit-ominaisuutta.

Otto-automaateissa toimii kuitenkin Debit-nosto omalta tililtä

Mutta Nosto-automaatin nosto tapahtuu luotto-nostona ja velotus on sen mukainen eli euroja + %

Kysymys "Luotto vai Pankki" ei ilmestynyt ruutuun niin kuin Otto-automaateissa

Yksi kerta riitti. Seuraava nosto on Otto!

Vierailija
25/43 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niissä mainoksissakin kerrota vain, ettei tule ylimääräisiä  nostokuluja? Kuka ne perus-nostokulut sitten määrittelee onkin jo toinen juttu.

Vierailija
26/43 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä enemmän käytän käteistä mitä enemmän toiset pankkikortta. Haluan olla vastatannan kiiski. Ja hallitsen rahan käyttöni paremmin. Kun olin työtön niin jos pussissa oli 50e niin oli paremmin kontrollissa raha kun näit sen kun kortilla ja saldo on aina 1-2 päivää jäljessä. Ja kun pussi oli tyhjä niin silloin ei ostettu mitään.

Vierailija
27/43 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuko se Nosto-automaatilla, minkä pankin kortilla nostaa?

Esim. Nordean? Tai S-Pankin?

Vierailija
28/43 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://m2.ikea.com/fi/fi/p/tustna-sijauspatja-valkoinen-80298209/

Tämän mukaan on sama hinta ottaako otosta vai nostosta eli riippuu omasta pankista kulut.

Vierailija
29/43 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän mukaan on sama hinta ottaako otosta vai nostosta eli riippuu omasta pankista kulut.

https://nostoautomaatti.fi/usein-kysyttya/

Saattaa tämä linkki neuvoa paremmin

Sorry

Vierailija
30/43 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korttimaksaja kirjoitti:

Kortti on kätevämpi kuin käteinen oikeastaan vain itsepalvelukassoilla. Esim. kebappi tai kalja on kätevämpi maksaa setelillä.

Millä tavalla käteinen on muka kätevämpi? Pikkuostokset menee vielä lähimaksuna ilman pin-koodia. Miten käteinen voi olla kenenkään mielestä helpompi?

Vierailija
31/43 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1e päivä kirjoitti:

Sitä enemmän käytän käteistä mitä enemmän toiset pankkikortta. Haluan olla vastatannan kiiski. Ja hallitsen rahan käyttöni paremmin. Kun olin työtön niin jos pussissa oli 50e niin oli paremmin kontrollissa raha kun näit sen kun kortilla ja saldo on aina 1-2 päivää jäljessä. Ja kun pussi oli tyhjä niin silloin ei ostettu mitään.

Höpsistä. Nykyisin tilin saldo päivittyy realiajaissa. Osotojen tapahtumat tulee näkyviin parin päivän viivelllä, mutta tilin saldo päivittyy jo ostotapahtuman aikana.

Vierailija
32/43 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korttimaksaja kirjoitti:

Harva se viikko pitää viedä mihin tarkoitukseen milloinkin rahaa. On nälkäpäivää, jumppaa, xylitoli-pastillirahaa, retkirahaa...

Hommasin lapsellekin pankkikortin/elektronin what ever.

Käteistä ei ole kaivattu kuin koulun diskossa, nuo muut menee tilisiirtoina.

On mullakin (ja lapsella omassaan) muutama jenmaseteli lompakossa ja käyttöhäiriöitä varten eri pankkiryhmän kortti.

Mutta jos jokin on kätevää, niin tankkaaminen mobiililla.

Vierailija
33/43 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korttimaksaja kirjoitti:

...ja jotta ne lapset oppisivat, että raha ei ole loppumaton luonnonvara, jota saa taikaseinästä, on ihan hyvä antaa ne viikkorahat käteisenä vielä aika isoillekin lapsille :)

Alakouluikäinenkin oppii lukemaan tiliotetta :)

Vierailija
34/43 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on kokemuksia!

Minulla on MasterCard luottokortti jossa ei ole Debit-ominaisuutta.

Otto-automaateissa toimii kuitenkin Debit-nosto omalta tililtä

Mutta Nosto-automaatin nosto tapahtuu luotto-nostona ja velotus on sen mukainen eli euroja + %

Kysymys "Luotto vai Pankki" ei ilmestynyt ruutuun niin kuin Otto-automaateissa

Yksi kerta riitti. Seuraava nosto on Otto!

Wtf?

Kortissa ei muka ole debitiä, mutta silti toimii otolla debitinä? Nyt en usko.

Vierailija
35/43 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://nostoautomaatti.fi/usein-kysyttya/

Saattaa tämä linkki neuvoa paremmin

Sorry

Kiitos!!!

Vierailija
36/43 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, mutta minulla on suomalainen pankkikortti. Nostin rahaa nostoautomaatilla ja siellä luki, ettei mene ylimääräisiä maksuja. Nettipankissa kuitenkin näyttää siltä, että nostosta veloitetaan 4 €. Tämän mukaan https://nostoautomaatti.fi/usein-kysyttya/

"Nosto-käteisautomaatilla ei peritä maksua suomalaisella kortilla tehdystä nostosta. Kortin myöntäjä voi kuitenkin tehdä sen."

Pankki siis kuitenkin veloittaa? Harhaanjohtavaa markkinointia automaatilla siinä tapauksessa. Mitkä pankit veloittavat ja mitkä ei?

Vierailija
37/43 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisautomaatti?Mikä se on?

Vierailija
38/43 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsen käteistä rahaa nostan sen K-Marketin kassalta.Kerralla voi nostaa max 200€.

Vierailija
39/43 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen katoaminen tulee aikanaan mahdollistamaan negatiiviset talletuskorot. Tästä syystä pyrin maksamaan suurimmaksi osaksi käteisellä.

Vierailija
40/43 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korttimaksaja kirjoitti:

Kortilla tulee ostoksen summa ja ostopaikka tiliotteeseen. En halua näyttää kelalle kaikkia ostoksiani kun haen toimeentulotukea. Periaate.

Kannattaa käydä työssä niin ei haittaisi tiliotteet ja ne Alko-ostokset kortilla

Ei ole haitannut koskaan ainakaan mua. Kelalie ei kuulu mitä.rahoillani ostan eikä niitä kiinnosta. Tiliotteet ne haluaa vain sen takia jotta näkevät ettei ole tullut muualta rahaa.T:eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan