Nosto Nosto-automaatilla maksaa
Onko kukaan jo käynyt rahastettavana uusilla Nosto-automaatilla S-kauppojen yhteydessä? Esimerkiksi 100 euron nosto voi maksaa pankistasi riippuen jopa 3 euroa. Nostoihin voi liittyä myös veloitettava 2 % provisiokin. Oletko jo saanut kokemusta moisesta?
Kommentit (43)
Korttimaksaja kirjoitti:
Miksi ette maksa pankkikortilla? Minulla on bussikortin välissä varalla 50€:n seteli, jota olen viimeksi tarvinnut varmaan vuosi sitten.
Minulla on käteistä siltä varalta jos kaverit tulee vippaamaan.
Vierailija kirjoitti:
30e nostossa ei ainakaan tullut 10+10+10 vaan 20+10 setelit kun kokeilin.
Päähesen automaatilla oli kakskymppiset loppu, joten 40e antoi kymppeinä. Muuten ilmeisesti tulee aina kakskymppisinä.
Valitettavasti on kokemuksia!
Minulla on MasterCard luottokortti jossa ei ole Debit-ominaisuutta.
Otto-automaateissa toimii kuitenkin Debit-nosto omalta tililtä
Mutta Nosto-automaatin nosto tapahtuu luotto-nostona ja velotus on sen mukainen eli euroja + %
Kysymys "Luotto vai Pankki" ei ilmestynyt ruutuun niin kuin Otto-automaateissa
Yksi kerta riitti. Seuraava nosto on Otto!
Eikös niissä mainoksissakin kerrota vain, ettei tule ylimääräisiä nostokuluja? Kuka ne perus-nostokulut sitten määrittelee onkin jo toinen juttu.
Sitä enemmän käytän käteistä mitä enemmän toiset pankkikortta. Haluan olla vastatannan kiiski. Ja hallitsen rahan käyttöni paremmin. Kun olin työtön niin jos pussissa oli 50e niin oli paremmin kontrollissa raha kun näit sen kun kortilla ja saldo on aina 1-2 päivää jäljessä. Ja kun pussi oli tyhjä niin silloin ei ostettu mitään.
Riippuuko se Nosto-automaatilla, minkä pankin kortilla nostaa?
Esim. Nordean? Tai S-Pankin?
https://m2.ikea.com/fi/fi/p/tustna-sijauspatja-valkoinen-80298209/
Tämän mukaan on sama hinta ottaako otosta vai nostosta eli riippuu omasta pankista kulut.
Vierailija kirjoitti:
Tämän mukaan on sama hinta ottaako otosta vai nostosta eli riippuu omasta pankista kulut.
https://nostoautomaatti.fi/usein-kysyttya/
Saattaa tämä linkki neuvoa paremmin
Sorry
Vierailija kirjoitti:
Korttimaksaja kirjoitti:
Miksi ette maksa pankkikortilla? Minulla on bussikortin välissä varalla 50€:n seteli, jota olen viimeksi tarvinnut varmaan vuosi sitten.
Kortti on kätevämpi kuin käteinen oikeastaan vain itsepalvelukassoilla. Esim. kebappi tai kalja on kätevämpi maksaa setelillä.
Millä tavalla käteinen on muka kätevämpi? Pikkuostokset menee vielä lähimaksuna ilman pin-koodia. Miten käteinen voi olla kenenkään mielestä helpompi?
1e päivä kirjoitti:
Sitä enemmän käytän käteistä mitä enemmän toiset pankkikortta. Haluan olla vastatannan kiiski. Ja hallitsen rahan käyttöni paremmin. Kun olin työtön niin jos pussissa oli 50e niin oli paremmin kontrollissa raha kun näit sen kun kortilla ja saldo on aina 1-2 päivää jäljessä. Ja kun pussi oli tyhjä niin silloin ei ostettu mitään.
Höpsistä. Nykyisin tilin saldo päivittyy realiajaissa. Osotojen tapahtumat tulee näkyviin parin päivän viivelllä, mutta tilin saldo päivittyy jo ostotapahtuman aikana.
Vierailija kirjoitti:
Korttimaksaja kirjoitti:
Sulla ei vissiin ole lapsia? Tai ainakaan kouluikäisiä tai päiväkoti-ikäisiä.
Harva se viikko pitää viedä mihin tarkoitukseen milloinkin rahaa. On nälkäpäivää, jumppaa, xylitoli-pastillirahaa, retkirahaa...
Hommasin lapsellekin pankkikortin/elektronin what ever.
Käteistä ei ole kaivattu kuin koulun diskossa, nuo muut menee tilisiirtoina.
On mullakin (ja lapsella omassaan) muutama jenmaseteli lompakossa ja käyttöhäiriöitä varten eri pankkiryhmän kortti.
Mutta jos jokin on kätevää, niin tankkaaminen mobiililla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korttimaksaja kirjoitti:
Sulla ei vissiin ole lapsia? Tai ainakaan kouluikäisiä tai päiväkoti-ikäisiä.
Harva se viikko pitää viedä mihin tarkoitukseen milloinkin rahaa. On nälkäpäivää, jumppaa, xylitoli-pastillirahaa, retkirahaa...
...ja jotta ne lapset oppisivat, että raha ei ole loppumaton luonnonvara, jota saa taikaseinästä, on ihan hyvä antaa ne viikkorahat käteisenä vielä aika isoillekin lapsille :)
Alakouluikäinenkin oppii lukemaan tiliotetta :)
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti on kokemuksia!
Minulla on MasterCard luottokortti jossa ei ole Debit-ominaisuutta.
Otto-automaateissa toimii kuitenkin Debit-nosto omalta tililtä
Mutta Nosto-automaatin nosto tapahtuu luotto-nostona ja velotus on sen mukainen eli euroja + %
Kysymys "Luotto vai Pankki" ei ilmestynyt ruutuun niin kuin Otto-automaateissa
Yksi kerta riitti. Seuraava nosto on Otto!
Wtf?
Kortissa ei muka ole debitiä, mutta silti toimii otolla debitinä? Nyt en usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän mukaan on sama hinta ottaako otosta vai nostosta eli riippuu omasta pankista kulut.https://nostoautomaatti.fi/usein-kysyttya/
Saattaa tämä linkki neuvoa paremmin
Sorry
Kiitos!!!
Asun ulkomailla, mutta minulla on suomalainen pankkikortti. Nostin rahaa nostoautomaatilla ja siellä luki, ettei mene ylimääräisiä maksuja. Nettipankissa kuitenkin näyttää siltä, että nostosta veloitetaan 4 €. Tämän mukaan https://nostoautomaatti.fi/usein-kysyttya/
"Nosto-käteisautomaatilla ei peritä maksua suomalaisella kortilla tehdystä nostosta. Kortin myöntäjä voi kuitenkin tehdä sen."
Pankki siis kuitenkin veloittaa? Harhaanjohtavaa markkinointia automaatilla siinä tapauksessa. Mitkä pankit veloittavat ja mitkä ei?
Jos tarvitsen käteistä rahaa nostan sen K-Marketin kassalta.Kerralla voi nostaa max 200€.
Käteisen katoaminen tulee aikanaan mahdollistamaan negatiiviset talletuskorot. Tästä syystä pyrin maksamaan suurimmaksi osaksi käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korttimaksaja kirjoitti:
Kortilla tulee ostoksen summa ja ostopaikka tiliotteeseen. En halua näyttää kelalle kaikkia ostoksiani kun haen toimeentulotukea. Periaate.
Kannattaa käydä työssä niin ei haittaisi tiliotteet ja ne Alko-ostokset kortilla
Ei ole haitannut koskaan ainakaan mua. Kelalie ei kuulu mitä.rahoillani ostan eikä niitä kiinnosta. Tiliotteet ne haluaa vain sen takia jotta näkevät ettei ole tullut muualta rahaa.T:eri
Ei meidän ole kyllä tarvinnut päiväkoti-ikäiselle antaa rahaa. Itse kyllä pyrin maksamaan suurimman osan ostoksista käteisellä. Pysyn paremmin budjetissa, kun nostan kerran viikossa summan, jolla pitää pärjätä viikko. Kortilla maksaessa ei pysy yhtä hyvin kärryillä siitä, paljonko on kuluttanut.