Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en yhtään ihmettele, ettei mulla oo enää melkein yhtään kaveria

Vierailija
02.10.2017 |

Olen siis perheenperustamisen myötä jäänyt aika kaverittomaksi, se olen aina minä joka ottaa yhteyttä ja ehdottaa illanistujaisia jne. Ja harvoin saan ketään lähtemään mukaan. Viihdyn mieheni ja lasteni kanssa, mutta ymmärrettävästi kaipaisin jotain muutakin. Nyt ihan tosissani olen alkanut menemään itseeni ja tajuamaan, miksei mulla tosiaan niitä kavereita ole. Mä nostan itseni jatkuvasti muiden yläpuolelle. Yleensä ärsyttää kirjoitusvirheet (yhdyssanat ja tietyt typerät sanamuodot, esim enääN) ja jaksankin somessa ja viestitellessä niitä mahdollisia virheitä aina viilata. Myös ärsyttää kaverieni yleissivistyksen taso (en itsekään ole mikään Einstein, mutta c'moon, kyllä jotain pitäisi tietää vaikka historiasta ja maantiedosta ja edes vähän seurata ajankohtaisia uutisia).

Mutta siis tiivistettynä, musta on tullut kärttyisä. Jatkuvasti pidän muita ihan idiootteina ja monet asiat ärsyttää. Ennen olin hauska, mutta nyt huomaan, kun luen esim kuukauden sisään kirjoittamiani viestejä, että mä olen ärsyttävä. Pätijä. Sellainen ihminen mitä itsekin joskus vieroksuin.

Huoh. Lähinnä kaipaisin jotain lohduttavia neuvoja tai samaistumispintaa tai jotain.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon on helppo ratkaisu. Nyt kun tunnistat ongelman, niin lopetat tuollaisen käytöksen. Pahoittelen kavereille, että olet ollut ärsyttävä pätijä.

Vierailija
2/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohon on helppo ratkaisu. Nyt kun tunnistat ongelman, niin lopetat tuollaisen käytöksen. Pahoittelen kavereille, että olet ollut ärsyttävä pätijä.

Niinhän sitä ajattelisi, mutta mua ehkä vähän hävettäisi sanoa sitä asiaa ääneen. Mieluummin kaikessa hiljaisuudessa muuttaisin käytöstäni. Mutta en tiedä pystynkö siihen. Kamalaa kirjoitella jossain whatsapp-ryhmässä, jossa teksti on tyyliin: "onneksi en ole sellainen ranta pallo enään". Mulla nousee heti verenpaine. Yksi kirjoittaa vielä äksällä. "Onnex". Miksei voi vaan kirjoittaa normaalisti? Ja miksei voi opetella muutamaa helppoa yhdyssanasääntöä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä ajattelisi, mutta mua ehkä vähän hävettäisi sanoa sitä asiaa ääneen. Mieluummin kaikessa hiljaisuudessa muuttaisin käytöstäni. Mutta en tiedä pystynkö siihen. Kamalaa kirjoitella jossain whatsapp-ryhmässä, jossa teksti on tyyliin: "onneksi en ole sellainen ranta pallo enään". Mulla nousee heti verenpaine. Yksi kirjoittaa vielä äksällä. "Onnex". Miksei voi vaan kirjoittaa normaalisti? Ja miksei voi opetella muutamaa helppoa yhdyssanasääntöä?

Ap

Vaikutat tosiaan aika ikävältä ihmiseltä, enkä itsekään haluaisi olla ystäväsi enkä edes tuttusi. Antaisit ihmisten olla sellaisia kuin ovat, virheineen päivineen.

Onneksi, kun tuolla tavalla ärsyynnyt muista, niin se on vain sinun ongelmasi ja sinun verenpaineesi mikä nousee vihasi myötä. Kuinka vihamielinen maailma olisi jos kaikki olisivat kaltaisiasi takakireitä nipottajia?

Vierailija
4/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikutat tosiaan aika ikävältä ihmiseltä, enkä itsekään haluaisi olla ystäväsi enkä edes tuttusi. Antaisit ihmisten olla sellaisia kuin ovat, virheineen päivineen.

Ap on rehellinen ja varmaan oikeasti ihan hauska. Sinä taas olet juurikin sellainen ikävä ihminen. Tässäkin halusit päästä pätemään ja aiheuttamaan ap:lle lisää pahaa mieltä, katkera akka

Onneksi, kun tuolla tavalla ärsyynnyt muista, niin se on vain sinun ongelmasi ja sinun verenpaineesi mikä nousee vihasi myötä. Kuinka vihamielinen maailma olisi jos kaikki olisivat kaltaisiasi takakireitä nipottajia?

Vierailija
5/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi uusia kavereita jotka ei kirjoita enään? Luulisi lasten kanssa olevan helppoa saada kontaktia muihin äiteihin?

Myös itse huomaan etten enää soita kavereilleni. Ei se tarkoita että olen jotenkin huono tyyppi, meillä ei vaan ole enää mitään yhteistä.

Pikkuasioista nipottaminen on kyllä tylsistymisen merkki, joten hankipa jokin harrastus tai uusi kiinnostuksen kohde.

Vierailija
6/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkunnussijakin voi parantua, mutta se on pitkä ja kivinen prosessi.

Vierailija
7/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin äidinkielestä een ja opiskelin paria kieltä yliopistossa mutta kirjoitan whatsappiin ynnä muualle onnex ja koiran pentu tms ihan vain siksi kun se on kivaa. Tiedän miten sanat ynnä muut oikeasti kirjoitetaan mutta minusta on hauskaa ja rentoa kirjoittaa toisin.

Vierailija
8/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan normaalia haluta kavereita, jotka on samalla älyllisellä tasolla. Muunkinlaisia ihmisiä tulee toki sietää ja ymmärtää, mutta ei heidän kanssaan täydy olla. Teet väärin kun et hyväksy kavereitasi sellaisina kuin he ovat ja valitat heille, mutta voisit yrittää hankkia muuta seuraa.

Vierailija
9/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kirjoitin äidinkielestä een ja opiskelin paria kieltä yliopistossa mutta kirjoitan whatsappiin ynnä muualle onnex ja koiran pentu tms ihan vain siksi kun se on kivaa. Tiedän miten sanat ynnä muut oikeasti kirjoitetaan mutta minusta on hauskaa ja rentoa kirjoittaa toisin.

Joo sama mulla. Työkseni käytän kieltä ja laadun tekstejä ja niiden vastapainoksi on kiva leikitellä kielellä siviilissä. Käytän esim. murreilmaisuja paljon ja muutenkin vääntelen sanoja viestinnässäni. No ihan koiran pentu -tasolle en pysty - mutta puhelimeni oikoluku pystyy :) Yhdyssanojen säännöt on ainakin Honorin androidissa ihan keturallaan. Esim. tuon murreilmaisuja luuri olisi halunnut kirjoittaa erilleen :o0

Muiden viestinnässä erikseen kirjoitetut yhdyssanat ovat minulle vaikeita ymmärtää/sisäistää. Mutta en todellakaan ärsyynny eikä tulisi mieleenikään antaa ystävilleni tai kavereilleni yhtään minkäänlaista palautetta heidän kirjoitustyylistään. Asioista, kyllä - ilmaisutavasta ei ikinä! Tai no kyllä sitten jos sanat loukkaavat. Mutta että muotoseikoista kitisisi... Ei kuulu ystävyyteen.

Vierailija
10/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tai sinun?

Vierailija
11/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet siis heidän kanssaan eri mieltä. Lisäksi sinähän olet oikeassa.

t.kivikissaäiti

Vierailija
12/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sinuakin ap lapsena vain käsketty hymisemään sinua ärsyttäneille ihmisille, sen sijaan, että ois kannustettu olemaan oma itsesi ja sitä mieltä mitä olt? Sinähän olet siis kaikenlisäksi ihan oikeassa! Ihmiset tosiaankin voisivat vaivautua oppimaan kirjoittamaan asiat oikein! Mitä ihmeen pahaa siinä vaatimuksessa on?

t.kivikissaäiti

Vierailija
13/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että joku luulee, että sen voi noin vqin lopettaa. Kai sille jokin hyvä syy on? Tai siis looginen. Sen selvittäminen olisi sata kertaa hedelmällisempää, niin ei tarttisi koko ajan vain pidätellä vitutustaan.

t.kivikissaäiti

Vierailija
14/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ethän sinäkään anna, sinusta siis muut ei saa olla sitä mieltä, että tekstit tulee kirjoittaa oikein?

t.kivikissaäiti

Vierailija
15/15 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet ihan oikeassa, ei tuollaista tyyppiä kyllä kukaan jaksa. Varsinkin me perheelliset, joilla on marisevia ipanoita ihan omasta takaa, väsytään nopeasti sellaiseen kaveriin joka vaan syö omaa energiaa.

Toisaalta ymmärrän hyvin että yhdyssanavirheet ja sivistymättömyys ärsyttää, mutta miksi ihmeessä olet hankkiutunut sellaiseen kaveripiiriin joka ei kuvasta omia arvojasi?

Ehdotan että joko muutat käytöstäsi tai alat viettää aikaasi eri seurassa. Eihän tuo ole mukavaa kavereillesikaan, he ovat varmasti väsyneitä kärttyisään seuraasi.