Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on erinomainen aika naiselle 2km

Vierailija
02.10.2017 |

Mulla meni eka pnä 19.27.99
Toisena 18.04.51

Haastoin itseni nostamaan aikaa parhaimmilleen.

Paljoko huiput tuon vetävät?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää kävelyä vai mitä?

Juoksussa 10 minuuttia/2 km on jo hyvä. Sen alle aika on erinomainen. Se tekee 10 kilometrillä 50 minuuttia. Sillä et pärjää edes piirinmestaruuskilpailuissa, mutta onhan se silti ihan mukiinmenevä aika.

Kun armeijan marssinopeus on 10 minuuttia/kilometri, ymmärrät varmaan, että vauhtisi kaipaa vielä pientä fiilausta. Hehän eivät siis juokse ja heillä on täyspakkaus ja aseet mukana (noin 20 kg).

Vierailija
2/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4min/km on hyvä tavoite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisena 18.04.51

Miten sulla voi mennä noin kauan?

Mulla menee treeni tauon jälkeen max 15min ja tuohon sisältyy 3min aloitus kävely. Kerrottakoon että en harrasta itsekkään paljoa aerobista, muuta kuin juoksu lämmöt salilla. 

Vierailija
4/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten 2.000 metrin maailman ennätys on 5.32. 

Vierailija
5/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku konttaamiskilpailu, vai mistä lajista sinä ap oikein puhut?

Vierailija
6/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kävellyt 2 km urheilukentällä vähän alle 14 minuuttiin. Maastossa en pääsisi samaan aikaan. Tuota selvästi parempi aika vaatisi jo ainakin kaltaiseltani lyhyeltä (160 cm) naiselta kilpakävelytekniikan opettelua.

Vierailija
7/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko että 23minuuttia on  hyvä aika naiselle 2000metrille.

Vierailija
8/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo pitäisi nykytekniikalla alta sadasosasekunnin hoidella.

Vierailija
9/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on Suomen ennätys?

Olen siis treenannut tuota 2 pvää vasta per yksi juoksu! Ap

Vierailija
10/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

7:40 alkaa olemaan harrastelijalle kova aika.

Vierailija
11/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisena 18.04.51

Mulla menee treeni tauon jälkeen max 15min ja tuohon sisältyy 3min aloitus kävely. Kerrottakoon että en harrasta itsekkään paljoa aerobista, muuta kuin juoksu lämmöt salilla. 

No täytyy tunnustaa että jätän kännyni ottamaan aikaa sisälle eli tuohon sisältyy koko reissu tulen ulko ovesta raput ja vielä kännyn ääreen sisälle ovesta kaikki on nyt tuossa ajassa mukana.

Mutta matka on kadulta takaisin tuo 2 km.

Vierailija
12/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole voinut juosta. Reippaalla kävelyllä pääsee 16-17 min aikaan.

Vierailija
13/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisena 18.04.51

No täytyy tunnustaa että jätän kännyni ottamaan aikaa sisälle eli tuohon sisältyy koko reissu tulen ulko ovesta raput ja vielä kännyn ääreen sisälle ovesta kaikki on nyt tuossa ajassa mukana.

Just tuolleen ne tekee SM-kisoissakin, kännykät jätetään pukkariin ottamaan aikaa ja sitten suihkun jälkeen katotaan kuka voitti! 

Vierailija
14/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hirveän haastavaa yrittää yltää tuohon 7:40 ensin. Tämä motivoi kovin. Tosin satasella olen nopea! Mutta haluan pidemmän treenin.

Vierailija
15/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ennätys on 5.42. Hieman sinulla on vielä kirittävää. Jos aikasi kuitenkin paranee tuon 1,23 päivässä, niin kymmenen päivän päästä alat olla jo lähellä Suomen ennätystä. Tsemppiä!

Vierailija
16/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska aika. Itse juoksin kuupperin 2950. Ja huonossa kunnossa olin. Siis 12 min.

Vierailija
17/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisena 18.04.51

Just tuolleen ne tekee SM-kisoissakin, kännykät jätetään pukkariin ottamaan aikaa ja sitten suihkun jälkeen katotaan kuka voitti! 

Heh! Mutta tämä onkin haaste kuin nopeena selvitän koko reissun. Otan sitten myöhemmin oikean ajankin kunhan kunto nousee!

Haluaako joku lähteä mukaan tähän? Juostaan 2000 m ja ajat tänne!

Vierailija
18/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean ilkeitä kommentteja ap:lle! Vaikka vauhti ei vielä päätä huimaisi ei siitä kannata lannistua. Jos et ole aikaisemmin juossut kovin paljoa tai lainkaan suosittelisin pitkien kävely/hölkkälenkkien yhdistämistä vauhtiharjoitteluun. Saat vauhtikestävyyttä lisättyä kun peruskunto kasvaa ja teet samalla intervalleja. Kerran kuussa voi sitten tehdä tuon 2km:n testijuoksun. Hyvä rytmi voisi olla 2-3 pidempää tasavauhtista lenkkiä ja 1-2 vauhtikestävyyslenkkiä. Juoksutekniikkaa kannattaa myös harjoitella, siihen löytyy vinkkejä youtubesta.

Vierailija
19/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastonikkari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ennätys on 5.42. Hieman sinulla on vielä kirittävää. Jos aikasi kuitenkin paranee tuon 1,23 päivässä, niin kymmenen päivän päästä alat olla jo lähellä Suomen ennätystä. Tsemppiä!

Kiitos! Tähtään lähelle tuota 5.42 lopuksi, että motivoisi! Näitä on mukavaa harkata! Juoksen hiuekkatiellä vielä jossa hyllyy kiviä että sekin hidasti tuota alkua mutta tähtään siihen että kunto aluksi vaan nousee!

Vierailija
20/27 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean ilkeitä kommentteja ap:lle! Vaikka vauhti ei vielä päätä huimaisi ei siitä kannata lannistua. Jos et ole aikaisemmin juossut kovin paljoa tai lainkaan suosittelisin pitkien kävely/hölkkälenkkien yhdistämistä vauhtiharjoitteluun. Saat vauhtikestävyyttä lisättyä kun peruskunto kasvaa ja teet samalla intervalleja. Kerran kuussa voi sitten tehdä tuon 2km:n testijuoksun. Hyvä rytmi voisi olla 2-3 pidempää tasavauhtista lenkkiä ja 1-2 vauhtikestävyyslenkkiä. Juoksutekniikkaa kannattaa myös harjoitella, siihen löytyy vinkkejä youtubesta.

Ei huimaa vauhtini mutta olenkin sisupussi :)! Yllätän aina, mitä päätänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme