Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon laitatte tällä kelillä vaatetta 1.-3.-luokkalaiselle kouluun?

Vierailija
02.10.2017 |

Meillä laitettiin kolmosluokkalaiselle pitkät välihousut, päälle collegehousut ja välikausihousut. Sitten perus pitkähihainen paita ja välikausitakki. Sormikkaat käteen ja pipo päähän.

Mietin, tuliko puettua liikaa. Mutta kyllä se tuntuu tosi kylmältä jo ulkona, mittari näytti vaan +7 astetta.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko ap vielä aikuisena kulkea haukkana perässä ja katsoa, mitä on päällänsä?

Vierailija
22/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaat itse sitten kun lapsi on 4. tai 5. luokalla että lapset eivät vaan suostu pukemaan ulkohousuja päälleen. Jos muillakaan ei ole, niin eivät halua laittaa. Teet asiasta aika suuren numeron. Eikä kukaan 3.luokkalainen enää kaatuile ulkona, että farkut kastuisi. Täällä päin kaikilla on farkut jalassa, ja ihan hyvin niillä pärjää. Lämmin takki päällä ja pipo päässä. 3.luokkalainen ei ole enää pikkulapsi, ainakaan minun silmissäni. Monet myös todella miettivät ulkonäköänsä, ja häpeävät rumia vaatteita. Jos ei sada, niin ulkohousut on ihan turhat isolla lapsella. Ethän itsekään niitä käytä kun menet töihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama, mutta välissä ei ole yksiä housuja. Kohta saa laittaa nekin mutta ans kattoo, mahtuuko " paketti" vielä välikausihousuihin. Ne on ärsyttävän kireitä nykyään vaikka on hoikka poika. Ihmettelen mistä tuhdimman lapsen vanhemmat hommaa välikausihousut.

Jaa meillä on kyllä se ongelma, että kaikki välikausihousut tippuu päältä. Eli todellakin on ongelma löytää tarpeeksi kapeita housuja. Minkä merkkisiä oikein käytätte jos ne on tiukat hoikan lapsen päällä?

Ja mitä ap:n aloitukseen tulee. Ulkohousut on varmasti tarpeen jos tuulee. Mutta en kyllä näillä keleillä vielä pitkiä kalsareita lapselle laita. En edes meidän eskarille.

Vierailija
24/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eskarilainen ja ykkösluokkalainen pukivat normaalien sisävaatteiden päälle lenkkarit, välikausihousut, talvitakit, puuvillasormikkaat ja kangaspipot.

Vierailija
25/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekaluokkalaiselle farkut, taksiksi nyt ekaa kertaa kevyempi talvitakki. Pipo, jota ei varmaan pidä kuin koulumatkalla, ekalla välkällä jää jo naulakkoon. Hanskoja alkaa kaipaamaan sitten kun ollaan jossain +5 asteen paikkeilla.

Takinkin ottaa varmaan pois viimeistään kun ip kerhossa alkavat pelaamaan fudista.

Minusta ihan järkevä vaatetus meidän kouluun . Ei housut kastu kun ei sada. Ja paksu takki lämmittää aamusta ja sen voi sitten jättää pois pitkällä välkällä ja ip kerhossa kun tulee hiki pelatessa.

Vierailija
26/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää sadesäitä varten fleecesadetakki, mm Lidlissä oarhaillaan mutta muuaktakin saa välillä. On lämmin sisältä ja pitää sadetta.

Ei kerrospukeutumista. Nimittäin lapset itse pukiessaan jättävät aina jonkun kerroksen pois ja palelevat. Kaikki takit siis yksiosaisia vaatteita. Kosteutta pitävä vuori

Kosteutta pitävät kengät.

Sormikkaat. Pipo viileämmällä säällä.

Lapsi käyttää aika pitkään sisähousuja ulkona. Ulkohousut vasta kylmenmällä. Eivät vaan jaksa pukea niitä päälle vaikka laittaisin aamulla mukaan.

Heijastinnauhaa tms vaatteisiin. Kengännauhoihin saa heijastinnarua.

Vierailija
27/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne lidlin hieman topatut sadevehkeet on hyvät! Sinne alle ohkasesti puuvillaa ja avot.

Vierailija
28/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla herkästi paleltuva 4v. En tiedä tuliko puettua tarpeeksi päiväkotiin kun on sisävaatteet ja pelkät kuorivaatteet, takki tosin lievästi topattu. Välikausihanskat ja kypäräpipo, lenkkarit. Pitäiskö laittaa fleecehaalari vielä alle? Tänään on vielä tuulistakin. Toppavaatteita ei vielä kehtaa laittaa, vaikka voisivat olla kohta tarpeen. Vai ihmetelläänkö jos laitan lapselle jo toppatakin? Niiden kanssa kuorihousut, ei vielä toppahousuja. Sillä tavoin tarkenisi varmaan hyvin.

Vierailija
29/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkaisella gollegehousut ja t-paita lyhythihainen, t-paita pitkähihainen sekä huppari. Hyvin tarkenee vielä. Lippis, eikä hanskoja.

Vierailija
30/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosi, että äiti pukee vielä kolmasluokkalaisen tenavansa? Ymmärrän, jos on erityislapsi, joka ei itse kykene tai ymmärrä.

Ulkoiluhousujen ahtaudesta valittaville: ostakaa isompi koko ja lyhentäkää lahkeita, niin jo löytyy väljempää vaatetta. Kuinka avuttomia äidit nykyään ovat?

Vierailija
31/31 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en siis itse pue lapselle vaatteita päälle. Katsoin vain mitä vaatteita olisi hyvä laittaa päälle tällä säällä. Toki lapsi itse puki vaatteensa.

Mutta kyllä sitä sen verran aina seuraa lapsen pukemista, että pukee vaatteet oikein päin päälle ja reippaasti kun aina meinaa tulla kiire aamulla kun lapsi on niin hidas pukeutuja. Vaikka olisi vaan t-paita ja collegehousut puettavana. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi