Miten paljon laitatte tällä kelillä vaatetta 1.-3.-luokkalaiselle kouluun?
Meillä laitettiin kolmosluokkalaiselle pitkät välihousut, päälle collegehousut ja välikausihousut. Sitten perus pitkähihainen paita ja välikausitakki. Sormikkaat käteen ja pipo päähän.
Mietin, tuliko puettua liikaa. Mutta kyllä se tuntuu tosi kylmältä jo ulkona, mittari näytti vaan +7 astetta.
Kommentit (31)
Kolmet pitkät housut on aika paljon. Meillä 5-vuotiaalla on sisähousut ja päällä ulkohousut.
Vierailija kirjoitti:
Kolmet pitkät housut on aika paljon. Meillä 5-vuotiaalla on sisähousut ja päällä ulkohousut.
Konttaako se vielä?
Keli vaikuttaisi kai vain jalkineisiin.
No, tarkoitit varmaan säätä. Järkyttävän paljon päällä. Luulisi tulevan hiki. Eikö tää lapsi liiku lainkaan välitunneilla?
Lapseni lähti collegeverkkareissa kouluun. Ei todellakaan mitään pitkiä kalsareita saati jotain tuulihousuja. Pelaavat kaikki välutunnit fudista. No, on vähän vanhempi, 5. luokkalainen.
Meillä sama, mutta välissä ei ole yksiä housuja. Kohta saa laittaa nekin mutta ans kattoo, mahtuuko " paketti" vielä välikausihousuihin. Ne on ärsyttävän kireitä nykyään vaikka on hoikka poika. Ihmettelen mistä tuhdimman lapsen vanhemmat hommaa välikausihousut.
Täällä yritetään hienovaraisesti ja vähän suoremminkin vihjata, että keli ja säätila tarkoittavat eri asioita, mutta tuntuu menevän kuin vesi hanhen selästä.
mun 1. luokkalainen ja 3. luokkalainen lähtivät molemmat collegehousuilla kouluun. Ei tulisi mielenkään pukea noin paljon lapsille päälle. Molemmat olisivat ihan hikisiä jos jo nyt pukisivat noin paljon päälle.
Vierailija kirjoitti:
mun 1. luokkalainen ja 3. luokkalainen lähtivät molemmat collegehousuilla kouluun. Ei tulisi mielenkään pukea noin paljon lapsille päälle. Molemmat olisivat ihan hikisiä jos jo nyt pukisivat noin paljon päälle.
Ulkona on +7 lämmintä ja tuulee ihan helvetisti.. Koitapa itse mennä hetkeksi sinne collareilla. Kato kauanko pystyt olemaan ilman hampaiden kalinaa?
Vierailija kirjoitti:
Täällä yritetään hienovaraisesti ja vähän suoremminkin vihjata, että keli ja säätila tarkoittavat eri asioita, mutta tuntuu menevän kuin vesi hanhen selästä.
Se on " valuvan kuin vesi hanhen selästä" et köh köh. Yritä nyt edes.
Tuntuu menevän kuuroille korville.. Tuntuu menevän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. Mutta että hanhen selästä??
Kolmet housut päällekkäin, ei kai nyt sentään? Niin puetaan maassa istuva pieni taapero/ lapsi, mutta ei koululaista. Meidän 3.luokkalainen ei edes halua ulkohousuja jalkaan, enkä pakota ellei todella sada vettä. Taidat nyt vähän liioitella. Meneppä itse juoksemaan 30 min. kolmet housut jalassa, pipo päässä ja hanskat kädessä ja katso miltä tuntuu. Lapset leikkivät ja liikkuvat välitunnilla,- vai istuuko sinun lapsesi maassa ja pelaa kännykällä?
Meillä tokaluokkalaisella on ollut pelkät collarit vielä jalassa eikä ole tullut kylmä. Aika usein on ulkona ilman takkiakin ja täällä on ollut jo pitempään näitä 5-10 asteen lämpötiloja. Liikkuu paljon ja on aina ollut samanlainen. Päiväkoti olikin aikanaan ongelma kun eivät suostuneet siellä ymmärtämään ettei tartte paljoa vaatetta ja oli aina ihan hikinen.
Onko tän collarijankkaajan kakara lihava?
Koska olet itse viimeksi käynyt ulkona?
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, ymmärsin. Säätä siis tarkoitin. Mä vielä aina ulkona kysyn lapselta, että onko kylmä tai kuuma. Lapsi sanoi että juuri sopiva. Päätä vähän kylmäsi vaikka oli pipo päässä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona on +7 lämmintä ja tuulee ihan helvetisti.. Koitapa itse mennä hetkeksi sinne collareilla. Kato kauanko pystyt olemaan ilman hampaiden kalinaa?
Ja Forecasta kun katsoo, niin siellä on se "tuntuu kuin" muutamaa astetta kylmempi kuin mittari näyttää. Eli tällaisella säällä se tuntuu yhtä kylmältä kuin mittari olisi melkein nollassa. En mä pelkillä collegehousuilla lastani laita kouluun jäätymään. Hrrrrrr.... Ap
Meillä +6, lapsella farkut, siinä ihan ohuen ohuet ulkohousut päällä, tennarit, pitkähihainen, välikausitakki, ohut putkihuivi (valitti kipeää kurkkua aamulla), pipo ja sormikkaat.
Juuri tuli 3-luokkalaisen opelta viestiä koko luokalle että ulkohousut, takki, hanskat ja pipo pitää olla. Kuulemma moni palellut viime viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Forecasta kun katsoo, niin siellä on se "tuntuu kuin" muutamaa astetta kylmempi kuin mittari näyttää. Eli tällaisella säällä se tuntuu yhtä kylmältä kuin mittari olisi melkein nollassa. En mä pelkillä collegehousuilla lastani laita kouluun jäätymään. Hrrrrrr.... Ap
Kyllä, näin juuri. Ja vaikka kuinka juoksee ja riehuu, menee tuo raaka viima puuvillasta läpi niin että humina käy. Tihkusade päälle ja sisälle tunniksi kosteissa housuissa.. Sitten ihmetellään kun nenät vuotaa.
Eikä tee hyvää poikalapsen paikoillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuli 3-luokkalaisen opelta viestiä koko luokalle että ulkohousut, takki, hanskat ja pipo pitää olla. Kuulemma moni palellut viime viikolla.
Siinäs kuulitte. Nyt on jo lokakuu ja monet laittavat lapsen vielä kesähepenissä kouluun. Kyllä ne sisähousut kastuu tällaisella kelillä jos ei ole ohuita välikausihousuja siinä päällä. Meidän lapsi laittoi ne vielä ihan mielellään päälle.
Meidänkin opettaja muistuttelee joka syksy ulkohousuista. Ei oo tänä vuonna tullut vielä muistutusviestiä, saa nähdä laittaako kohta taas. Ap
Miten se keli pukeutumiseen vaikuttaa? No jalkineisiin ehkä. Jos on liukasta, niin pitävät jalkineet on oltava.