Mies on häiriköinyt entistä kiusaajaansa salaa minulta vuosien ajan.
Mitä tästä pitäisi ajatella? Kuulemma soittelee herjauspuheluita usein ja muutaman kerran puhkonut auton renkaat.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua sakkia täällä kommentoimassa! Kiusaaminen sekä koulussa että aikuisiällä on ehdottomasti väärin. Miehelläsi on varmasti jäänyt suuret henkiset arvet lapsuus- ja nuoruusiän kiusaamisesta, mutta se _ei_ oikeuta tekemään itse samaa vieläpä aikuisena! Lapsilla ja nuorilla on kognitiivinen kehitys vielä kesken ja tällöin on heidän kanssaan työskentelevillä ja heitä kasvattavilla aikuisilla vastuu ennaltaehkäistä sekä katkaista kiusaaminen ensimmäisestä havainnosta. Toki lapsilla on tieto kiusaamisen vääryydestä, mutta heiltä usein puuttuvat kiusaamisen lopettamiseen vaatimat taidot, jos niitä ei opeteta ja positiivista käytöstä vahvisteta.
Aikuisina kognitiivinen kehitys on saavuttanut täyden potentiaalinsa ja tällöin aikuisella on paremmat kyvyt ja taidot vaikuttaa omaan käytökseensä. Tämän vuoksi minusta miehesi käytös on erityisen tuomittavaa ja itsekästä, vaikka hän tätä oikeuttaakin menneisyyden vääryyksillä. Hänen toimintatapansa eivät poikkea lasten käytöksestä. Hänen tulisi hankkia apua väkivaltaiseen käytökseensä ja käsitellä lapsuuden kokemuksia rakentavasti terapiassa. Se, että toinen on tehnyt vääryyttä ei oikeuta toista tekemään samaa itse.
Eihän ap:n mies teekään yhtään samaa. Se kiusaaja hakkasi ap:n miestä ja piti huolen, ettei ap:n miehellä ole yhtäkään ystävää. Ap:n mies vain tekee pientä kiusantekoa siihen nähden. Kiusaaja saa edelleen pitää sosiaaliset tukiverkostonsa eikä ap:n mies ole pahoinpidellyt häntä kertaakaan saati sitten säännöllisesti. Eihän noita voi mitenkään verrata. Ei todellakaan ole yhtä pahoista asioista kyse. Kyllä ap:n mies jossakin vaiheessa tuohon kyllästyy, mutta jos se auttaa jollakin tavalla "tasaamaan" traumaattisia muistoja, niin ei se ainakaan minusta moraalisesti ole väärin.
Ja mitä tulee tuohon kognitiiviseen kehitykseen ja että ap:n miehen pitäisi aikuisena käyttäytyä niin ja näin, niin ap:n miehen käytös johtuu täysin kiusaajasta itsestään. Se, että ap:n mies ei pysty käyttäytymään niin kuin sinä haluat aikuisten käyttäytyvän, on kiusaajan syytä. Eli turha lässyttää, että ap:n miehen pitää olla järkevämpi. Ap:n mies ei saanut kokea normaalia kehityskaarta kiusaajan takia. Hänellä ei ollut lainkaan kavereita ja häntä pahoinpideltiin fyysisesti jatkuvasti. Hän eli jatkuvassa pelossa. Totta kai se vaikuttaa kehitykseen. Mennyt vaikuttaa nykyisyyteen, kunnes se ei enää vaikuta. Jos kiusaaja ei olisi hakannut ap:n miestä vuosia ja eristänyt häntä muista ihmisistä, ei nyt oltaisi tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos miehen kertomus kiusaamisesta on valheellinen? Jos muut eivät kiusanneet vaan karttoivat? Narsistit usein kokevat tulevansa itse kiusatuiksi.
Lapseni luokalla on poika, joka on väkivaltainen muita kohtaan. Muut välttävät häntä ja hän on aina yksin. Hänen vanhempansa puhuvat pojasta kiusattuna ja kieltävät pojan teot. Ko poika sai juuri keväällä Hyvän käytöksen stipendin! Ope ei ole näkemässä tapahtumia.
Ap:n mies se vaikuttaa siis siltä epänormaalilta ja pitkävihaiselta kiusaajalta, ties mitä vainoamista keksii, jos teillä menee sukset ristiin joskus.
Ei ole valheellinen kertomus, koska yksi siitä porukastahan on myöntäny kaiken.
Narsistin puolisotkin aina tunnustavat ja pyytävät anteeksi vaikka mitä.
Oma mieheni ei ole edes narsisti, mutta hän on haukkunut ulkonäköäni ja minä jouduin tunnustamaan olevani ruma ja pyysin anteeksi loukkaantumistani. Tämän tunnustuksen takiako linä olen meistä se, joka teki alunperin väärin toista kohtaan?
Ps. Olitko paikalla kuulemassa 'kiusaajan' tunnustuksen vai onko sinulla vain miehesi sana siitä? Mikä se teko oli, jonka kuulit omin korvin hänen tunnustaneen?Kyseinen herrahan tuli ihan ovellemme pahoittelemaan kiusaamistaan, kuulin koska olin keittiössä leipomassa silloin. Enkä usko, että mieheni olisi erikseen edes taivutellut pyytämään anteeksi, koska hän ei edes ollut tavannut tätä yläasteen jälkeen tai ottanut häneen yhteyttä.
Siis miehen kiusaaja on aikusiällä tullut teidän oven taakse pyytämään mieheltäsi anteeksi ja hän jatkaa edelleen näitä naurettavia kostoja? Miehesi on sairas, hanki apua ennen kuin on myöhäistä.
Tarkoitin, että yksi siitä kiusaajaporukasta pyysi anteeksi, mutta ei se kenelle mieheni on kostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eksä oli tullut aiemmin raiskatuksi ja oli asiasta henkisesti ihan hajalla. Olisin kyllä pitänyt häntä erittäin häiriintyneenä, jos hän olisi alkanut tehtailla jotain kostotoimia tätä raiskaajaa kohtaan, vaikka rikos oli täysin alhainen ja pilasi kohteen elämästä paljon.
Tuolla ajatusmaailmalla hyväksyt raiskaukset. Koska vain ja ainoastaan uhrin ja uhrin lähipiirin tehtävänä on saada oikeus tapahtuneeksi. Muiden asia se ei ole.
Anteeksi kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiusauksen kohde perheellinen henkilö? Jos on, onko mielessäsi käynyt, että miehesi kiusaamisesta kärsii myös tämän entisen kiusaajan koko perhe, jotka ovat täysin syyttömiä hänen nuoruuden hölmöilyihinsä.
Mieheltäsi todella lapsellista käytöstä. Olisi jo aika päästää irti ja jatkaa elämää eteenpäin.
Kyseisellä herralla oli ennen vaimo, mutta tämä jätti miehensä väkivallan vuoksi.
Ap
Eli kiusaaja, joka hakkasi ap:n miestä siirtyi aikuisiällä hakkaamaan vaimoaan? Kiva tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos miehen kertomus kiusaamisesta on valheellinen? Jos muut eivät kiusanneet vaan karttoivat? Narsistit usein kokevat tulevansa itse kiusatuiksi.
Lapseni luokalla on poika, joka on väkivaltainen muita kohtaan. Muut välttävät häntä ja hän on aina yksin. Hänen vanhempansa puhuvat pojasta kiusattuna ja kieltävät pojan teot. Ko poika sai juuri keväällä Hyvän käytöksen stipendin! Ope ei ole näkemässä tapahtumia.
Ap:n mies se vaikuttaa siis siltä epänormaalilta ja pitkävihaiselta kiusaajalta, ties mitä vainoamista keksii, jos teillä menee sukset ristiin joskus.
Ei ole valheellinen kertomus, koska yksi siitä porukastahan on myöntäny kaiken.
Narsistin puolisotkin aina tunnustavat ja pyytävät anteeksi vaikka mitä.
Oma mieheni ei ole edes narsisti, mutta hän on haukkunut ulkonäköäni ja minä jouduin tunnustamaan olevani ruma ja pyysin anteeksi loukkaantumistani. Tämän tunnustuksen takiako linä olen meistä se, joka teki alunperin väärin toista kohtaan?
Ps. Olitko paikalla kuulemassa 'kiusaajan' tunnustuksen vai onko sinulla vain miehesi sana siitä? Mikä se teko oli, jonka kuulit omin korvin hänen tunnustaneen?Kyseinen herrahan tuli ihan ovellemme pahoittelemaan kiusaamistaan, kuulin koska olin keittiössä leipomassa silloin. Enkä usko, että mieheni olisi erikseen edes taivutellut pyytämään anteeksi, koska hän ei edes ollut tavannut tätä yläasteen jälkeen tai ottanut häneen yhteyttä.
Siis miehen kiusaaja on aikusiällä tullut teidän oven taakse pyytämään mieheltäsi anteeksi ja hän jatkaa edelleen näitä naurettavia kostoja? Miehesi on sairas, hanki apua ennen kuin on myöhäistä.
Kiusaamisessa oli mukana USEITA tyyppejä. Yksi näistä kiusaajista tuli pyytämään ap:n mieheltä anteeksi asiaa. Vaimonhakkaajakiusaaja, jota ap:n mies häiriköi, ei ole pyydellyt anteeksi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiusauksen kohde perheellinen henkilö? Jos on, onko mielessäsi käynyt, että miehesi kiusaamisesta kärsii myös tämän entisen kiusaajan koko perhe, jotka ovat täysin syyttömiä hänen nuoruuden hölmöilyihinsä.
Mieheltäsi todella lapsellista käytöstä. Olisi jo aika päästää irti ja jatkaa elämää eteenpäin.
Kyseisellä herralla oli ennen vaimo, mutta tämä jätti miehensä väkivallan vuoksi.
ApEli kiusaaja, joka hakkasi ap:n miestä siirtyi aikuisiällä hakkaamaan vaimoaan? Kiva tyyppi.
Kiusaataj EI IKINÄ muutu kuin pahempaan suuntaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli kiusaaja, joka hakkasi ap:n miestä siirtyi aikuisiällä hakkaamaan vaimoaan? Kiva tyyppi.
Kiusaataj EI IKINÄ muutu kuin pahempaan suuntaan
Mitähän tämä mahtoi tarkoittaa
Vierailija kirjoitti:
Kertoi myös, että räjäytti uutena vuotena tämän postilaatikon ilotulitteilla
Pitäisköhän vinkata naapureille. He saa herjauspuheluja, autoa on tuhottu ja postilaatikko räjähti. Vaikuttaisi samalta mieheltä.
Onkohan tuo kiihkomielinen kirjoittaja ap:n mies, kun on niin katkeruuden ja vihan myrkyttämä.
Käsittämätöntä että näitä kiusaajien puolustajia vieläkin on olemassa. Ne on samaa sakkia raiskaajien puolustajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoi myös, että räjäytti uutena vuotena tämän postilaatikon ilotulitteilla
Pitäisköhän vinkata naapureille. He saa herjauspuheluja, autoa on tuhottu ja postilaatikko räjähti. Vaikuttaisi samalta mieheltä.
Onko naapuri alkoholisti ja pahasti velkaantunut väkivaltainen sossupummi?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan vain osoittaa, että kiusaajat voittivat. Ensinnäkään he eivät aiheetta kiusanneet juuri miestäsi, koska onhän hänellä päässä vikaa, kun aikuisenakin tuolla tavalla käyttäytyy. Toiseksi he voittivat, koska he itse ovat tällä välin menneet elämässä eteenpäin eivätkä enää elä menneisyydessä, kun taas miehesi pääsee vain ennemmin tai myöhemmin käräjäoikeuteen ja maksamaan vahingonkorvauksia ihmisille, joita hän vihaa.
Kiusaaminen on kiusatun vika?? Hyi helvetti sinä olet oksettava "ihminen" :(
AP:n miehen kiinni jääminen rikoksesta aiheuttaisi ap:lle ongelman. Minusta tässä vaiheessa olisi aika lopettaa kyseinen toiminta ja jos katkeruus vaivaa niin hakeutua terapiaan. Entinen kiusaaja eli nykyinen kiusattu ei kiusaamisesta yhtään parane eikä entisten kiusaamistapausten aiheuttamat haitat häviä samaa itse jatkamalla.
Jos entinen koulukiusaaja nykyinen kiusattu on psykopaatti niin hänellä ei ole mitään syyllisyydentuntoa teoistaan siksi, että hän on kykenemätön tuntemaan syyllisyyttä. Jos hän on psykopaatti ja saa selville kuka on teoista vastuussa on ap:n mies oikeasti hengenvaarassa.
Kommenteista näkee että taisi kiusaajilla alkaa puntti tutista, kun heidän pahoja tekojaan ei olekaan unohdettu ja saattavat ne vielä löytää edestään...
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo kiihkomielinen kirjoittaja ap:n mies, kun on niin katkeruuden ja vihan myrkyttämä.
Etkö itse olisi jos vuosikausien ajan joka arkipäivä vedettäisiin itsetunto pohjamutiin, välillä vedettäisiin turpaan ja muutenkin pyrittäisiin nollaamaan koko ihminen totaalisesti?
Ah, unohdin että nyt oltiin AV:lla missä ei ole kuin täydellisiä ihmisiä.
Kuinkahan pitkälle ap:n mies on valmis menemään? Hyi hitto. Ja minä luulin että vain pikkupojat räjäyttelee postilaatikoita.
Haa haa menitte lankaan hähhähhää uskoittee 🎉🎉🎉🎉.
Ap
Tuohan vain osoittaa, että kiusaajat voittivat. Ensinnäkään he eivät aiheetta kiusanneet juuri miestäsi, koska onhän hänellä päässä vikaa, kun aikuisenakin tuolla tavalla käyttäytyy. Toiseksi he voittivat, koska he itse ovat tällä välin menneet elämässä eteenpäin eivätkä enää elä menneisyydessä, kun taas miehesi pääsee vain ennemmin tai myöhemmin käräjäoikeuteen ja maksamaan vahingonkorvauksia ihmisille, joita hän vihaa.