Mies on häiriköinyt entistä kiusaajaansa salaa minulta vuosien ajan.
Mitä tästä pitäisi ajatella? Kuulemma soittelee herjauspuheluita usein ja muutaman kerran puhkonut auton renkaat.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Ettekö voisi kuitenkin neuvotella, eikä tehdä tuollaista ilkivaltaa?
Neuvotella? Mistä sitä neuvotellaan?
Millään anteeksi pyynnöillä ei ole mitään merkitystä. Joten mistä sitä neuvotellaan?
Tuo on väärin, ja epäilen auttaako miestäkään. Missä vaiheessa tilit on sitten tasattu? Milloin tulee se "no NYT tuo on saanut ansionsa mukaan ja voin jatkaa elämääni".
Ymmärrän silti enkä tunne sääliä ex-kiusaajaa kohtaan... Fantasioin itsekin joskus kostosta, mutta en halua palauttaa elämääni tyyppejä, joista olen eroon päässyt. Miehesi kai ei ole päässyt eroon, vaan ne asiat on aina ajatuksissa. Kiusaaminen on jättänyt lähtemättömät jäljet. Auttaako tuo kosto sitten?
Miehesi tekee oikein. Kannusta ja tue häntä teoissaan, koulukiusaajille (varsinkin noin julmille) ei tule antaa anteeksi tai armoa.
Ihan hullua sakkia täällä kommentoimassa! Kiusaaminen sekä koulussa että aikuisiällä on ehdottomasti väärin. Miehelläsi on varmasti jäänyt suuret henkiset arvet lapsuus- ja nuoruusiän kiusaamisesta, mutta se _ei_ oikeuta tekemään itse samaa vieläpä aikuisena! Lapsilla ja nuorilla on kognitiivinen kehitys vielä kesken ja tällöin on heidän kanssaan työskentelevillä ja heitä kasvattavilla aikuisilla vastuu ennaltaehkäistä sekä katkaista kiusaaminen ensimmäisestä havainnosta. Toki lapsilla on tieto kiusaamisen vääryydestä, mutta heiltä usein puuttuvat kiusaamisen lopettamiseen vaatimat taidot, jos niitä ei opeteta ja positiivista käytöstä vahvisteta.
Aikuisina kognitiivinen kehitys on saavuttanut täyden potentiaalinsa ja tällöin aikuisella on paremmat kyvyt ja taidot vaikuttaa omaan käytökseensä. Tämän vuoksi minusta miehesi käytös on erityisen tuomittavaa ja itsekästä, vaikka hän tätä oikeuttaakin menneisyyden vääryyksillä. Hänen toimintatapansa eivät poikkea lasten käytöksestä. Hänen tulisi hankkia apua väkivaltaiseen käytökseensä ja käsitellä lapsuuden kokemuksia rakentavasti terapiassa. Se, että toinen on tehnyt vääryyttä ei oikeuta toista tekemään samaa itse.
Mua kiusattiin koulussa, ja minusta paras voitto kiusaajista on se, että olen siitä huolimatta onnistunut varttumaan jokseenkin täysipäiseksi. Olen edelleen seurassa aika vetäytyvä, enkä oikein uskalla ystävystyä - mutta tämä ei ole estänyt mua elämästä hyvää elämää.
Minusta kenenkään ei kannata yllyttää kiusattua kostamaan - onko kosto koskaan niin täydellinen, että sen kautta saisi asian käsitellyksi ja voisi jatkaa paremmin mielin eteenpäin?
Onko kiusauksen kohde perheellinen henkilö? Jos on, onko mielessäsi käynyt, että miehesi kiusaamisesta kärsii myös tämän entisen kiusaajan koko perhe, jotka ovat täysin syyttömiä hänen nuoruuden hölmöilyihinsä.
Mieheltäsi todella lapsellista käytöstä. Olisi jo aika päästää irti ja jatkaa elämää eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla erittäin katkera kiusaajalle ja hänellä on siihen oikeus, mutta tuollainen toiminta pitää saada loppumaan, koska jatkaessaan tuota voi jäädä helposti kiinni.
Ei ole mitään oikeutta tuollaiseen käytökseen, ihan samalla tavalla kuin ei ole mitään oikeutta kiusaajallakaan kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla erittäin katkera kiusaajalle ja hänellä on siihen oikeus, mutta tuollainen toiminta pitää saada loppumaan, koska jatkaessaan tuota voi jäädä helposti kiinni.
Ei ole mitään oikeutta tuollaiseen käytökseen, ihan samalla tavalla kuin ei ole mitään oikeutta kiusaajallakaan kiusata.
Sanoin, että on oikeus katkeruuteen, en sanonut, että hänellä on oikeus häiriköidä muita.
Vierailija kirjoitti:
Onko kiusauksen kohde perheellinen henkilö? Jos on, onko mielessäsi käynyt, että miehesi kiusaamisesta kärsii myös tämän entisen kiusaajan koko perhe, jotka ovat täysin syyttömiä hänen nuoruuden hölmöilyihinsä.
Mieheltäsi todella lapsellista käytöstä. Olisi jo aika päästää irti ja jatkaa elämää eteenpäin.
Kyseisellä herralla oli ennen vaimo, mutta tämä jätti miehensä väkivallan vuoksi.
Ap
Heh itse auttaisin miestä puuhissaan. Tuo voi olla puhdistava kokemus, vaikka sellainen onkin poliittisesti epäkorrektia myöntää. Joku aikaraja vain mukaan touhuun, jonka jälkeen kokee saaneensa mitä haluaa, ja jättää nämä tyypit sen jälkeen lopullisesti taakseen. Sadistinen koulukiusaaminen voi pilata ihmisen itsetunnon ja persoonan kehityksen täysin. Ja nämä kaverit selviävät täysin rangaistuksetta. Edes toistuvasta hakkaamisesta ei tule käytännössä mitään. Se nakertaa kaikkiem vuosien jälkeenkin. Kukkahattuilu sopii johonkin toiseen maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseisellä herralla oli ennen vaimo, mutta tämä jätti miehensä väkivallan vuoksi.
Ap
Eli olin oikeassa, miehesi on se luonnehäiriöinen kiusaaja. Kunnin narsistin tavoin syyttää muita omista teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä pitäisi ajatella? Kuulemma soittelee herjauspuheluita usein ja muutaman kerran puhkonut auton renkaat.
Ei kuulosta normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos miehen kertomus kiusaamisesta on valheellinen? Jos muut eivät kiusanneet vaan karttoivat? Narsistit usein kokevat tulevansa itse kiusatuiksi.
Lapseni luokalla on poika, joka on väkivaltainen muita kohtaan. Muut välttävät häntä ja hän on aina yksin. Hänen vanhempansa puhuvat pojasta kiusattuna ja kieltävät pojan teot. Ko poika sai juuri keväällä Hyvän käytöksen stipendin! Ope ei ole näkemässä tapahtumia.
Ap:n mies se vaikuttaa siis siltä epänormaalilta ja pitkävihaiselta kiusaajalta, ties mitä vainoamista keksii, jos teillä menee sukset ristiin joskus.
Ei ole valheellinen kertomus, koska yksi siitä porukastahan on myöntäny kaiken.
Narsistin puolisotkin aina tunnustavat ja pyytävät anteeksi vaikka mitä.
Oma mieheni ei ole edes narsisti, mutta hän on haukkunut ulkonäköäni ja minä jouduin tunnustamaan olevani ruma ja pyysin anteeksi loukkaantumistani. Tämän tunnustuksen takiako linä olen meistä se, joka teki alunperin väärin toista kohtaan?
Ps. Olitko paikalla kuulemassa 'kiusaajan' tunnustuksen vai onko sinulla vain miehesi sana siitä? Mikä se teko oli, jonka kuulit omin korvin hänen tunnustaneen?
Miehesi kuulostaa narsistilta. Vaikka ei olisikaan sitä, hän on joka tapauksessa erittäin lapsellinen pikkurikollinen ja elää menneessä. En katselisi tuollaista, vaan etsisin itselleni ihan oikean miehen. Katkeruus ei kaunista ketään. Varaudu siihen, että vainoaa sinuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli olin oikeassa, miehesi on se luonnehäiriöinen kiusaaja. Kunnin narsistin tavoin syyttää muita omista teoistaan.
Millähän perusteella olet oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Mua kiusattiin koulussa, ja minusta paras voitto kiusaajista on se, että olen siitä huolimatta onnistunut varttumaan jokseenkin täysipäiseksi. Olen edelleen seurassa aika vetäytyvä, enkä oikein uskalla ystävystyä - mutta tämä ei ole estänyt mua elämästä hyvää elämää.
Minusta kenenkään ei kannata yllyttää kiusattua kostamaan - onko kosto koskaan niin täydellinen, että sen kautta saisi asian käsitellyksi ja voisi jatkaa paremmin mielin eteenpäin?
Mutta mitä jos noille kiusaajille alkaa tulla pelko siitä, että tulevaisuudessa kiusaajat tulevat kostamaan julmasti? Ehkä kuitenkin jonkinmoinen pelko, että teoilla on seurakset saattaa vaikuttaa. Nythän nämä kiusaajat ajattelevat etteivät he jää kiinni eikä heille tapahdu mitään. Ehkä pitäisi pikemmin promota tuota kostoa ja sen mahdollisuutta?
Kun kiusaaja alkaa leikkimään toisen mielenterveydellä, niin lopputulos voi olla julma. Kiusaajallekin.
Ehkä sitä pitäisi opettaa enemmän.
Häiriintynyt äijä, ehkä häiriintyneisyyden syy on koulukiusaaminen, mutta ei sinun tarvitse uhrata omaa elämääsi toisen traumoille. JSSAP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos miehen kertomus kiusaamisesta on valheellinen? Jos muut eivät kiusanneet vaan karttoivat? Narsistit usein kokevat tulevansa itse kiusatuiksi.
Lapseni luokalla on poika, joka on väkivaltainen muita kohtaan. Muut välttävät häntä ja hän on aina yksin. Hänen vanhempansa puhuvat pojasta kiusattuna ja kieltävät pojan teot. Ko poika sai juuri keväällä Hyvän käytöksen stipendin! Ope ei ole näkemässä tapahtumia.
Ap:n mies se vaikuttaa siis siltä epänormaalilta ja pitkävihaiselta kiusaajalta, ties mitä vainoamista keksii, jos teillä menee sukset ristiin joskus.
Ei ole valheellinen kertomus, koska yksi siitä porukastahan on myöntäny kaiken.
Narsistin puolisotkin aina tunnustavat ja pyytävät anteeksi vaikka mitä.
Oma mieheni ei ole edes narsisti, mutta hän on haukkunut ulkonäköäni ja minä jouduin tunnustamaan olevani ruma ja pyysin anteeksi loukkaantumistani. Tämän tunnustuksen takiako linä olen meistä se, joka teki alunperin väärin toista kohtaan?
Ps. Olitko paikalla kuulemassa 'kiusaajan' tunnustuksen vai onko sinulla vain miehesi sana siitä? Mikä se teko oli, jonka kuulit omin korvin hänen tunnustaneen?
Koska sinä olit narsistin uhri,niin kukaan muu ei voi olla oikeasti kiusattu ja etsiä kostoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEli olin oikeassa, miehesi on se luonnehäiriöinen kiusaaja. Kunnin narsistin tavoin syyttää muita omista teoistaan.
Millähän perusteella olet oikeassa?
Eikö se ollut ketjussa ap, joka kirjoitti miehen olleen väkivaltainen edellistä vaimoaan kohtaan ja ero johtui siitä?
Kuulostaa ihan ok touhulta kunhan ei jää kiinni. Voisitte yhdessä keksiä myös jotain vähän luovempaa, mistä ei jää niin iisisti kiinni.