Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13v ei lähde kouluun

Vierailija
02.10.2017 |

7 luokkalaisen lapsen kanssa on ollu vaikeuksia kouluun menon kanssa. Ei kuulemma ole kavereita ja on ahdistunut. Tänäänkään en saanut oikein mitään kontaktia häneen. Mitä ihmettä teen? Kuraattorin kanssa ollaan oltu yhteyksissä ja lapsi odottaa aikaa nuorisopsykiatrin klinikalle. On avuton olo. :(

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä lähde minäkään.

Kotona kyllä sanoivat että on pakko....

.

.

.

.

..

..

.

.

..

.

.

.

.

.

...

olen koulun rehtori.

Vierailija
42/45 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia ap!

Itse olen ihan samanlaisessa tilanteessa mutta tyttäreni on 16v. Aloitti lukion ja kävi sitä ihan mielellään, sitten yhtäkkiä stoppi. Ei puhu mulle mitään. En saa kontaktia häneen, paitsi kun ei puhuta ns. vakavammista asioista eli tyttö puhuu ja pelleilee kyllä muuten jos pelaamme vaikka lautapelejä mutta heti jos otan puheeksi sen kun ei mene kouluun, sulkeutuu.

Joku sanoo tuolla, et pakota se. En varmana pakota, äitinä nään et hänellä on nyt tosi paha olla jotenki. Kun vaan osaisin auttaa! Mekin odotamme aikaa nuorisopsykiatrialle! Aikaa ei vaan kuulu!

:(

Lapsellasi on OPPIVELVOLLISUUS. Missään ei pakoteta sitä tekemään koulussa, mutta sinä vanhempana olet vastuussa siitä että lapsesi kokoajan OPISKELEE. Eli järjestä se koulutus lapsellesi. Vai kertaako lapsesi luokkia takiasi? On todella nopeasti tippunut opista ja se jos joku on väärin. 

Minä en käsitä miten joku voi ajatella ettei lapsen tarvitse opiskella koska sillä on kurja olo. Tottakai kuuluu opiskella! Sinä teet väärin lapsellesi jos ei saa oppia. On todella vaikeaa ja raskasta koittaa kiriä muita ikäisiään opinnoissa joissa itse jää jälkeen. Hyvä tavaton!

16 vee on kyl jo lukiolainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on paljon luvattomia poissaoloja, niistä tehdään ls-ilmoitus. Voit kertoa tämän lapsellesi, ja sanoa että jos ei hoida kouluaan kunnolla, joudutte lastensuojelun asiakkaaksi, ja sitten asiat ovat vielä vaikeampia. Ellet sitten halua apua sieltä suunnasta. Voit myös tehdä niin , että annat lintsata ja annat poissaolojen olla selvittämättä, et selvitä niitä opettajille. Sitten annat lastensuojelun auttaa. Eiköhän tyttäresikin herää siinä vaiheessa, että elämässä on yritettävä! Voi olla hyvä herätys lapselle. Olen kuullut näin toimittavan, kun lapsella on esim päihdeongelma. Jos vanhemmat eivät kykene tekemään asialle mitään, antavat lastensuojelun tulla tilanteeseen mukaan, jotta lapsikin havahtuisi omaan tilanteeseensa.

P.s. Ei kai lapsesi polttele pilveä? Sillä on passivoiva vaikutus ja voi pahentaa alkavaa masennusta.

Vierailija
44/45 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtuiko hänellä kouly kun yläaste alkoi? Otapa opettajaan yhteyttä vai tietääkö jo tilanteen? Kurja juttu jos ei kavereita. Ei välttämättä kiusata.

Eikös se vähän niinku kaikilla vaihdu?

No ei. Tällä ainakin ollaan samassa 1-9 luokat. Ja lukiokin lähes samassa pihassa.

Vierailija
45/45 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiopetukseen jos ei muu auta.