Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset rimputtelee ovikelloa klo 8 aamulla

Vierailija
01.10.2017 |

Eikö vanhemmat enää opeta, että su-aamuisin annetaan kotirauha ainakin klo 10 asti? Kyseessä 6-7-vuotiaat. Viimeksi eilen illalla soitteli kelloa klo 20.30. Olen ihan kypsänä, koska haluaisin sunnuntaina nukkua, varsinkin flunssaisena, tai vähintään syödä aamiaista rauhassa ilman, että joku hakkaa keittiön ikkunaan.
Lisäksi 6 v on vielä sellainen, ettei voi ihan päästää vapaasti juoksemaan ilman mitään valvontaa. Pitää olla pukeissa klo 8 su-aamuna, valmiina menemään pihalle. Lisäksi soittelevat kelloa kesken leikkien, joten tämä on yhtä portsarina oloa.
Että pieni vinkki vanhemmille.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ihan itse sanoa ettei teille saa tulla viikonloppuna ennen 10.

Voihan joo, mutta silloin olen tyly lapselle. Hän joutuu ottamaan vastaan tylytyksen. Sen sijaan hänen vanhempansa voisivat opettaa asian hänelle.

Kaikki kuuskyttuhatta 6 vuotiasta lasta opetettava sun säännöille. Etköhän ole vähän itsekäs.

Vierailija
22/28 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä 5v. ulkoilee jo yksin, mutta tuo nyt riippuu millaisella alueella asuu.

5v on tuohon liian pieni, virallisten suositusten mukaan jätät hänet heitteille, jos et katso edes ikkunasta perään. Olen kuullut, että näistä on tehty lastensuojeluilmoituksiakin.

Meillä on rinteessä metsätontti, jonne helposti häviää, eikä ikkunasta kaikkialle jää. Minä kyllä pelkään, että juoksevat esim tielle. Tiedän tapauksen (Tuhkimotarina), jossa 7v-lapset olivat isoveljen seurassa juosseet tielle. Toinen kuoli.

5v. tietää missä menee rajat missä saa ulkona olla, ja noudattaa niitä. Eiköhän suurin osa tuon ikäisistä ole kykenevä kotipihan ympäristössä ulkoilemaan. Jos siis turvallinen ympäristö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä 5v. ulkoilee jo yksin, mutta tuo nyt riippuu millaisella alueella asuu.

5v on tuohon liian pieni, virallisten suositusten mukaan jätät hänet heitteille, jos et katso edes ikkunasta perään. Olen kuullut, että näistä on tehty lastensuojeluilmoituksiakin.

Meillä on rinteessä metsätontti, jonne helposti häviää, eikä ikkunasta kaikkialle jää. Minä kyllä pelkään, että juoksevat esim tielle. Tiedän tapauksen (Tuhkimotarina), jossa 7v-lapset olivat isoveljen seurassa juosseet tielle. Toinen kuoli.

5v. tietää missä menee rajat missä saa ulkona olla, ja noudattaa niitä. Eiköhän suurin osa tuon ikäisistä ole kykenevä kotipihan ympäristössä ulkoilemaan. Jos siis turvallinen ympäristö.

Jos näin on, niin mihin tarvitaan päiväkodin henkilökuntaa. Kaikki 5-6-vuotiaat vaan yhdessä ulkoilemaan, kun siihen kykenevät vapaallakin yksin. Aidattu piha ja kaikki.

Vierailija
24/28 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun meillä joku lapsi tulee soittamaan ovikelloa aamulla klo 8, niin sanon ystävällisesti, että ei käy, meillä lapset nukkuvat vielä. Sitten tarjoudun saattamaan lapsen kotiiinsa, soitan siellä ovikelloa ja kerron yöpukuiselle ja yleensä aika lailla vihaiselle vanhemmalle (jota on häiritty kesken unien), että teidän Milla kävi meillä kysymässä kavereita leikkeihin. Koska meillä lapset vielä nukkuvat, niin ajattelin varmistaa, että Milla pääsee turvallisesti kotiin. Tervetuloa kysymään lapsia ulos iltapäivällä. Ja joka hemmetin kerta se vanhempi sanoo, että eikö Milla olisi voinut jäädä meille odottamaan, että lapset heräävät... Kun heillä vielä nukutaan. Vastaan, että niin nukuttaisiin meilläkin, jos ei teidän lapsi olisi tullut ovelle.

Lähdetkö yöpuvussasi sille saattoreissulle? Pointtini on, että arkeni on kiireistä ja joudun pukeutumaan formaalisti. Viikonloppuaamuisin haluan vain olla yöpaidassa. Ja rimputtelevien lasten takia en tätä muuta. Toisaalta oven avaaminen pyjamassa on itselleni noloa.

Vierailija
25/28 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ihan itse sanoa ettei teille saa tulla viikonloppuna ennen 10.

Voihan joo, mutta silloin olen tyly lapselle. Hän joutuu ottamaan vastaan tylytyksen. Sen sijaan hänen vanhempansa voisivat opettaa asian hänelle.

Kaikki kuuskyttuhatta 6 vuotiasta lasta opetettava sun säännöille. Etköhän ole vähän itsekäs.

Sehän se on. Milloin tuli yleiseksi säännöksi, että ovikelloa saa tulla rimputtelemaan klo 8 su-aamuna? Minun lapsuudessani tätä ei tehnyt kukaan kasvatettu lapsi. Samoin omat ystäväni tätä eivät sallisi. Mutta 18-vuotiaille teiniäideille tämä taitaa olla ihan ok.

Vierailija
26/28 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuvia ovikello irti. Niin mäkin tein kun naapuri kävi milloin milläkin asialla ja meinasin saada sydänkohtauksen! Myös summeri on pois päältä mutta laitan takaisin kun tiedän jonkun tutun tai postiniehen tulevan. Eipä kännisetkään soittele yöllä

Vierailija
27/28 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tylyä sanoa jos sen sanoo fiksusti. Voit sanoa lapsille että ennen klo 10 meillä halutaan olla rauhassa ja teillä saattaa vielä nukkua joku joten älkää tulko pimpottamaan ovikelloa.

Vierailija
28/28 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset leikkineet omassa pihassa 3v. lähtien ja eivät ikinä ole lähteneet minnekään tai juosseet kadulle. Yhä ovat hengissä ja esikoinenkin on jo aikuinen.

Kotipihassa olivat ihan turvassa toisin kuin päiväkodin pihassa missä oli niitä aikuisiakin koko ajan. Jos rauhassa istui hiekkalaatikossa tekemässä hiekkakakkuja niin joku tuli ja hakkasi lapiolla päähän ja yksi sekopääpoika potkaisi tyttöä täysillä talvikenkä jalassa päähän.