Mielipiteitä juhlatarjoiluista?
Kyseessä iltajuhlat. Porukkaa sekä nuoria ja vanhoja, eivätkä tule mistään pitkän matkan takaa paikalle. Tarkoitus pitää suht neutraalina tarjoilut, kun vieraista osa aika perinteisiin makuihin tottuneita :)
Kinkkupiirakka
Pinaatti-vuohenjuustopiirakka
Kana-couscous -salaatti
Fetasalaatti
Pieniä lihapullia
Lohirullia
Karjalanpiirakat+munavoi
Eli miltä kuulostaa?
Jälkkäriksi suklaakakku+keksiä/karkkia
Kommentit (23)
Löytyykö lisää kommentteja? Ekat isot juhlat, ni vähän jänskättää :)
Muuten hyvä, mutta jos perinteisestä tykkäävät, niin kannattaisiko olla salaatti ilman fetaa?
Miten paljon sulle tulee vieraita? Valikoima on aika runsas, mutta hyvä, että osan saa tehtyä hyvinkin etukäteen. Onko sinulla järjestämisessä apua? Olen sitä mieltä, että mieluummin vaikka vähemmän sortteja ja iloinen isäntäväki, kuin hulppeat tarjoilut ja stressaantunut tunnelma. Mut toivotan teille kivoja juhlia ja hei, kyllä ne hyvin menee (ja joka juhliin kuuluu myös pieni kommellus :))!
Tämä on siis tarkoitettu buffeeseen ja seisoskelusyömiseen? Meinaan vain, jos on istumaillallinen, pääsisit helpommalla kun olisi ihan oikea pääruoka, eikä jotain piirakoita ja salaatteja.
Sinänsä ihan ok ja aika printeinen kattaus. Mä vaihtaisin ne lohirullat kasvispyöryköihin/falafelpyöryköihin, lähinnä siksi, että en itse tykkää lohirullien koostumuksesta, mutta valinta on omasi.
Kiitos vastauksista!
Feta taidetaan laittaa salaatin sekaan. Oliivit ainoastaan kippoon erikseen. Moni kuitenkin heistä tykkää fetasta.. mutta pohditaan tätä vielä!
Vieraita tulee viitisen kymmentä. Minä en tee itse kuin salaatit. Mies ja muutama apulainen loput. Eli on porukkaa tekemässä. Ja edellisenä päivänä tehdään lähes kaikki. Olen ihan samaa mieltä tuosta tunnelmasta! En onneksi ole ressaavaa tyyppiä enkä aio juhlissa olla marttyyriemäntänä keittiössä hääräämässä, juon skumppaa ja nautin vieraista :)
Mietin myös tuota, että onko liikaa eri sorttia, mutta kun saadaan ne (toivottavasti) aika näppärästi tehtyä porukalla ja porukkaa kuitenkin aika paljon, niin ehkä ihan hyvä vaan?
Muuten hyvä, mutta homejuusto tuli ja pilasi kaiken!
Mä tekisin näin:
Ensin kuohari-tervetuloa
Alkuruoka sitruunalohi tillikuorrutteella ja cesar-salaattia, patonkia, valkoviiniä
Pääruoka karjalanpaisti, perunoita ja sokerissa keitetyt yrttiporkkanat ja lantut, karjalanpiirakoita munavoilla, punaviiniä.
Jälkiruokana juustokakkua ja tiramisua, lapsille karkkia, kahvia, naisille likööriä, miehille konjakkia.
On perinteistä...
Tuo ruokamäärä jota suunnittelet, riittää kyllä kymmenelle hengelle...
Itse oon samaa mieltä että vähemmällä pääsee kun tekee kunnon ruokatarjottavat, eikä piirakoita ja lihapullia lastenjuhlien tyyliin..
Mulla ainakin tuli nälkä pelkästä menun lukemisesta :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin tuli nälkä pelkästä menun lukemisesta :D
Lisäyksenä: siis koska kuulostaa hyvältä, ei siksi, että olisi liian vähän ruokaa
Onhan munavoi tehty raejuustoon ja margariiniin jodi-/Pansuolalla sekä valkopippurilla..??
Lämpimiä ruokia ei tehdä, jo ihan käytännön syistä.
Ruokamäärähän riittää niin monelle kuin se suunnitellaan 😀 En missään ilmoittanut paljonko noita tehdään, joten tuo "riittää kymmenelle" kommentti on vähän hasssu. Veikkaan, että ruokaa tulee niiiiin paljon, että syödään sitä omalla porukalla vielä seuraavatkin päivät :) Mutta tärkeä pointti, että laskee tarjoilut kaikille riittäviksi.
Skumpat, viinit, oluet ym. juomat kuuluu toki tarjoiluihin mukaan.
Kiitos yläpeukuista ja positiivista kommenteista. Uskoisin, että näillä mennään. Ihan kaikkia ei tietty voida miellyttää, mutta jos jokaiselle jotakin... Kuuntelen kyllä kaikki vinkit ja parannusehdotukset, mutta kun yläpeukkuja tuli reilusti enemmän kuin alapeukkuja, niin uskoisin, että ihan ookoot tarjoilut meillä on :)
Mies on kova kotikokki ja syödään kaikenlaisia erikoisuuksia ja tulisia, maustettuja ruokia, mutta mielestäni juhlissa on hyvä miettiä vieraita ja tarjota sellaista ruokaa, josta kaikille kelpaa ainakin jotain ja samalla budjettikin säilyy hyvissä rajoissa eikä pauku liikoja. Kyseessä kuitenkin rennot ja lepposat kemut, jossa paikalla itselleni läheimimmät ihmiset, joille varmasti kelpaa noi ysäripiirakatkin. (Häätkin vielä edessä, niin sinne sitten hyvä pitopalvelu tekemään hienommat pöperöt).
Ihanan kuuloiset tarjoilut! Kivoja juhlia teille.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta homejuusto tuli ja pilasi kaiken!
Mikä homejuusto? Sulle tuli homejuusto, laitoin lähetyksen. Ovikellosi soi just, mee avaamaan.
Kuulostaa monipuolisesta. Aina on joku jolla on omat lempiruokansa, joita työntää ehdotuksena joka paikkaan tietämättä juhlan luonteesta tai puitteista, älä niistä piittaa. Mietin läpi oman, suuntaan ja toiseen nirsoilevan perheeni ja jokainen olisi löytänyt tuosta mieluisia asioita. Erikoisruokavaliot olet varmaan huomioinut. Jos jotain hienosäätöä, niin jotain tuoreista vihanneksista ilman eläinproteiinia voisi vielä raikastaa tarjoomuksia. Fetasalaatti tosin jo osin tekee sitä.
Olet. varmasti laskenut määrät riittäviksi, joten sekin puoli on tosiaan kunnossa.
Hauskoja juhlia! Ja, kuten joku tuossa sanoi, iloinen isäntäväki on tärkeämpi kuin täydellinen tarjoilu.
Vierailija kirjoitti:
Mä tekisin näin:
Ensin kuohari-tervetuloa
Alkuruoka sitruunalohi tillikuorrutteella ja cesar-salaattia, patonkia, valkoviiniä
Pääruoka karjalanpaisti, perunoita ja sokerissa keitetyt yrttiporkkanat ja lantut, karjalanpiirakoita munavoilla, punaviiniä.
Jälkiruokana juustokakkua ja tiramisua, lapsille karkkia, kahvia, naisille likööriä, miehille konjakkia.
On perinteistä...
Sä varmaan järjestäisit aika erilaiset juhlat kuin ap muutenkin. Vai ajattelitko tehdä tuon esimerkiksi tupaantuliaisissa, joihin väki tulee eri aikoina ja lähtee eri aikoina, paikassa jossa ei ole koko vierasjoukolle kerralla pöydän ääressä ruokailupaikka, juhlassa johon halutaan vapaamuotoinen tunnelma"
Muuten ihan loistava menu mutta kana-couscous-salaatti floppaa, kukaan ei pidä niistä ryyneistä. Vaihda kana-ceasar-salaattiin, se on yllättävän suosittu edelleen kun katsoo mitä ihmiset salaattitiskeiltä ostavat, krutongit erikseen.
Lihapulliin laittaisin tikut, lisukkeena tsatziki. Patonkia ja tuorejuustoa lisäksi niille, jotka kaipaavat vatsan täytettä lihapullien ja fetasalaatin kanssa. Ihmiset ottavat piirakat erikseen, sitten lihapullat ja fetasalaatti, sitten närkkivät loppuja niin patonki sopii siihen. Taittaa kivasti makuja vaikka punaviinin kanssa.
Juustokakku on helppo tehdä niin se suklaakakun vaihtoehdoksi, suklaakakku on raskas. Laita lisäksi viinirypäleitä niin voi pari raikasta haukkua ottaa kakkujen sijaan ja sopii viinien kanssa.
Hyvät juhlat tulee!
Tykkäisin