Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muissa maissa (esim jenkit) jaksetaan hulluja työtunteja?

Vierailija
30.09.2017 |

Olen ymmärtänyt, että on ihan normaalia työskennellä esim. 10 h päiviä koko ajan esim. jenkeissä. Te, jotka olette tällaisissa rankan työnteon maissa töissä, miten siitä selviytyy? Vai onko työnteko sitten sellaista kokoaikaista lusmuilua? Itse en ainakaan saisi enää viimeisinä tunteina mitään aikaiseksi saati sitten jos työtunnit olis koko ajan tuollaiset. Ja uskokaa, olen alalla, jossa tehdään kausittain todella pitkää päivää.

Kommentit (189)

Vierailija
21/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneus,epätoivo (eikä sossua),muistetaan hyvät puolet-saa vuokran ja muut menot maksettua ja jää vielä fyffeä elämiseenkin. Miinus, ei aikaa elämiselle.

Vierailija
22/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne täällä on ahkeria koko sen työajan. Kengänkuva tulee persiiseen aika äkkiä ja aina sun tilalle saa jonkun muun.  Mun mies tekee töitä sen 10-14 tuntia joka päivä. tekee paljon töitä myös kotona ja se on hänen intohimonsa. En valita kun kuitenkin tekee kaikki ne ylimenevät tunnit kotona. Oikeasti olen miettinyt tätä menoa täällä katsellessa että Suomi on sellainen lepokotimaa. Ja se näkyy: lack of success.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Jenkeissä jos perheen molemmat vanhemmat tekevät pitkää päivää, niin perheen elintaso on usein melko korkea. Jenkeissä ostetaan palveluita huomattavasti enemmän kuin mm. Suomessa. Eli päästyään kotiin eivät vanhemmat todellakaan ala laittaa ruokaa ja siivoamaan kämppää jne., vaan hakevat ruoat valmiina, siivooja siivoaa talon jne. Eli työt voivat olla kuormittavampia kuin Suomessa, mutta eloa helpotetaan ostamalla joku muu tekemään kotityöt. Eihän siinä järkeä olekaan, että joku kirurgi tai Silicon Valleyn insinööri tekee illalla vielä tunnin ajan illallista ja toisen tunnin luuttuaa lattiaa ja pyykkää...

Mitä vittua sä selität? Joo ehkä n. 5 prosenttia amerikkalaisista pystyy ostamaan jotain siivouspalveluja ja sekin kiitos nälkäpalkalla raatavien meksikolaisten.

Höpölöpö. Korkeastikoulutetut, hyvissä töissä olevat eivät todellakaan siivoa itse talojansa. Heidän osuutensa väestöstä on tietenkin huomattavasti korkeampi, kuin 5%.

No eikä ole.

Vierailija
24/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Aasiassa ja täällä tehdään todella pitkää päivää. Monella on apulaisia kotona auttamassa, se helpottaa paljon arkea.

Töissälusmuilijoitakin toki on, ruokatunnit venyvät ja joku torkahtaa kun pomon silmä välttää. Mutta sitten on myöskin ihmisiä jotka elävät työlleen: aamulla aikaisin töihin, illalla kotiin. Päivänvaloa ei nähdä kuin ruokatunnilla. Kahden viikon kesäloma ja silloinkin kaipuu töihin. Ja ainoa selitys on että rakastaa työtään.

Vierailija
25/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne täällä on ahkeria koko sen työajan. Kengänkuva tulee persiiseen aika äkkiä ja aina sun tilalle saa jonkun muun.  Mun mies tekee töitä sen 10-14 tuntia joka päivä. tekee paljon töitä myös kotona ja se on hänen intohimonsa. En valita kun kuitenkin tekee kaikki ne ylimenevät tunnit kotona. Oikeasti olen miettinyt tätä menoa täällä katsellessa että Suomi on sellainen lepokotimaa. Ja se näkyy: lack of success.

Mitä työtä sinä teet?

Vierailija
26/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun totuus on se, että aika harvalle se työ on mikään intohimo.. Niin miten nämä perustallaajat jaksavat? Työn jälki ei vaan voi olla mitään kauhean priimaa. Ja missä välissä kukaan käyttää mitään palveluita, esim ostaa vaatteensa, käy kampaajalla tms.. Kuitenkin monessa maassa esim. ulkonäkö paljon tärkeämpää kuin Suomessa. En vaan ymmärrä sitä elämänjärjestymistä näissä maissa. 

Ja tosiaan puhumattakaan siitä, että pidetään selvyytenä, että esim. asiakkaiden kanssa vietetään jotain ryyppäjäisiä vielä töiden jälkeen..

Vierailija
27/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Jenkeissä jos perheen molemmat vanhemmat tekevät pitkää päivää, niin perheen elintaso on usein melko korkea. Jenkeissä ostetaan palveluita huomattavasti enemmän kuin mm. Suomessa. Eli päästyään kotiin eivät vanhemmat todellakaan ala laittaa ruokaa ja siivoamaan kämppää jne., vaan hakevat ruoat valmiina, siivooja siivoaa talon jne. Eli työt voivat olla kuormittavampia kuin Suomessa, mutta eloa helpotetaan ostamalla joku muu tekemään kotityöt. Eihän siinä järkeä olekaan, että joku kirurgi tai Silicon Valleyn insinööri tekee illalla vielä tunnin ajan illallista ja toisen tunnin luuttuaa lattiaa ja pyykkää...

Vai ostetaan joku tekemään kotityöt. :D Normaali amerikkalainen palkansaaja vääntää perse ruvella duunia että saa lapsen päivähoitoon ylipäätään päästäkseen sinne töihin. Kirurgeja ja Silicon Valleyn insinöörejä on murto-osa väestöstä.

Keskivertopalkka Yhdysvalloissa on 45 000 taalaa vuodessa. Yhdysvalloissa asuessani en koskaan törmännyt kehenkään, joka laittaisi ruokaa päivittäin tai edes pari kertaa viikossa. Suurosalle ruoanlaitto oli hyvin eksoottista, ja se rajoittui lähinnä cupcakesien tekoon lasten kanssa :) Eivät siellä mammat hääri keittiössä.

Vierailija
28/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä". Niitä harvoja sanontoja, joista pidän.

Sitten kun lakkoillaan ja vaaditaan lisää etuja niin nämä elämänviisaudet eivät ole läsnä...... :)

Vierailija
29/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oneliner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni teki melkein koko elämässä ajan 12 tuntisia työpäiviä, koska rakasti työtään (tai ainakin sanoi niin). Hän kuoli kahden päivän kuluttua siitä, kun oli jäänyt eläkkeelle.

Muistaako kukaan, missä elokuvassa sanottiin noin?

Elokuva? Tämä on ihan todellisesta elämästä, tuollaista elokuvaa en ole nähnyt. Eikä isäni tapaus ole mitenkään ainoa laatuaan.

Vierailija
30/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minkäänlaisia lomiakaan ei kai ole helppoa pitää. 

Niinhän meille on väitetty, mutta juttelin yhdessä isossa firmassa töissä olevan kanssa ja hän kertoi, että hänellä on viisi viikkoa lomaa vuodessa. Loman saa pitää haluamallaan tavalla joka pitkinä pätkinä tai tekemällä 3-päiväistä viikkoa. Hän piti hölmönä meidän systeemiä, jossa lomat on pakko pitää kerralla eikä saa itse vaikuttaa siihen, miten pitää lomansa.

Vierailija
31/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa tehdään pitkiä päiviä jos on ns hyvä työ. Esim pankkialalla tehdään helposti 60 tuntia viikossa.

Pitää muistaa, että monessa maissa on helpompi saada potkut kuin Suomessa. USA:ssa ei juuri ole mitään suojaa potkuista. Oletko raskaana etkä jaksaa tehdä pitkiä päiviä? -potkut.

Terveydenhuolto ei ole mitään huippua Jenkeissä, vakuutusyhtiöiden kanssa on ongelmia ja ilman vakuutusta voit vaikka kuolla päivystyksessä mikäli et itse voi maksaa laskusi.

Koulut maksavat paljon.

Verot eivät ole niin matalia kun Suomessa yleensä uskotaan.

Vierailija
32/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain maissa lapsetkin tekee 14- tuntista päivää, kyllä ne on ahkeria ja edistyksellisiä. Maailma on täynnä koneita ja vimpaimia ja silti hyvässäkin asemassa oleva ihminen joutuu työskentelemään kuin vain ennen muinoin pahainen pelto-orja.

Vierailija
33/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua sä selität? Joo ehkä n. 5 prosenttia amerikkalaisista pystyy ostamaan jotain siivouspalveluja ja sekin kiitos nälkäpalkalla raatavien meksikolaisten.

Meidan kadulla asuu ihan tavallisia ihmisia, elakelaisiakin ja kaikki ovat lopettaneet ulkotoiden tekemisen. Nurmenleikkuusta ja lumenluonnista maksetaan ihan niin paljon kuin tekijat pyytavat. Monella on myos siivouspalvelu. Itse en ole koskaan pessyt ikkunoita ulkoa ja niita riittaa, ammattilaiset tekevat nopeasti hyvaa jalkea.

Vierailija
34/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä". Niitä harvoja sanontoja, joista pidän.

Sitten kun lakkoillaan ja vaaditaan lisää etuja niin nämä elämänviisaudet eivät ole läsnä...... :)

Priorisointikysymys. Itse teen töitä arkisin 3 päivänä viikossa. Muutama vuosi sitten päivystin koko viikonlopun, enkä tehnyt arkisin ollenkaan töitä.

Vierailija
35/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäväähän se on että joutuu tekemään töitä aamusta iltaan, leffatähdet ja menestyvät muusikotkin pitää vuosien pausseja vaikka työ on taatusti intohimo.

Vierailija
36/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni teki melkein koko elämässä ajan 12 tuntisia työpäiviä, koska rakasti työtään (tai ainakin sanoi niin). Hän kuoli kahden päivän kuluttua siitä, kun oli jäänyt eläkkeelle.

Niinpä! Kun olin nuorempana pajalla hommissa, niin oli ihan normaalia tehdä 12-tuntista. Sittemmin, kun vaihdoin ammattialaa, tuntui oudolta tehdä "vain" 8-tuntista...

Vierailija
37/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa ei noin yleisesti ottaen ainakaan minun kokemukseni mukaan juuri kukaan laita ruokaa. Maanantaisin töissä lounaalla kehuvat leivonneensa viikonloppuna. Kun kysytään mitä ovat leiponeet, niin kertovat bake mix-tuotteen nimen... Eli siinäpä heidän ruoanlaitot. Turha kuvitellakaan, että siellä kovin moni perheenäiti tai -isä kuorii perunat, porkkanat, pilkkoo ne ja laittaa keiton liedelle :D Amerikkalaisille tuo on suorastaan primitiivistä.

Vierailija
38/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko meinaat että Suomessa ei tehdä pitkiä päiviä? Ja 10h on peräti 2h pidempi kuin ns. normipäivä, ei luulisi tekevän tiukkaa yhtään kenellekään. Omalla alalla 10h tuntuu jo lyhyeltä päivältä.

Vierailija
39/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoossa tehdään pitkiä päiviä jos on ns hyvä työ. Esim pankkialalla tehdään helposti 60 tuntia viikossa.

Pitää muistaa, että monessa maissa on helpompi saada potkut kuin Suomessa. USA:ssa ei juuri ole mitään suojaa potkuista. Oletko raskaana etkä jaksaa tehdä pitkiä päiviä? -potkut.

Terveydenhuolto ei ole mitään huippua Jenkeissä, vakuutusyhtiöiden kanssa on ongelmia ja ilman vakuutusta voit vaikka kuolla päivystyksessä mikäli et itse voi maksaa laskusi.

Koulut maksavat paljon.

Verot eivät ole niin matalia kun Suomessa yleensä uskotaan.

Terveydenhuolto on USAssa paljon korkeammalla tasolla kuin Suomessa, molemmat olen kokenut. Taalla ei joku "terkkari" arvaile ja ihmettele vaan paaset heti erikoislaakarille.

Koulut ovat ilmaisia lukion loppuun, yliopistot maksavat mutta oman osavaltion sisalla edullisia ja stipendeja saa aika helposti.

Veroista saa vahentaa kaikki lainat joten on edullista ostaa vaikka auto lainalla. Lapsi=verovahennys. Hyvantekevaisyyslahjoitus=verovahennys. JNE.

Vierailija
40/189 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä sinä teet?

Minulla on oma yritys täällä mutta teen vain sen kahdeksan tuntia koska en halua lastenlikkaa lapsille vaan haen heidät mieluummin itse koulusta. Jonkun tarvitsee silloin perheessä joustaa ja mies tienaa paremmin. Ja ihan tavalliset ihmiset täällä ostavat siivousapua ja lastenhoitoapua ja usein pyykitkin hoitaa firma joka hakee ja tuo ovelle. Eivätkä nämä palvelut maksa paljon. Siksi täällä on kaikille töitä koska kun itse saat työtä niin sulla on "velvollisuus" omalla palkallasi tarjota työtä myös muille. Niin tämä yhteiskunta toimii ja siksi tie rikkaasta persaukiseksi voi olla hyvin nopea. Jos olet rikas niin sulta laskutetaan rikkaan ihmisen taksa, köyhänä pääset halvemmalla. Talon hintakin voi muuttua siinä vaiheessa kun ostajan onkin miljonääri. Sitä pidetään täällä normaalina.