Lapset nukkuvat epätavallisen pitkiä päiväunia exäni luona
Ihmetyttää vain se, kun kotona he eivät yleensä nuku päiväunia. Monesti kun olen soittanut, lapset ovat nukkuneet jopa 3-4 tunninkin päiväunet siellä. Kotona he heräävät yleensä noin 1-1,5 tunnin kuluttua ja jatkavat leikkejään. Kyseessä ovat 3- ja 4-vuotiaat lapset. Soitin tuossa ja kyselin, niin exäni oli raivokas ja löi joka puhelun päätteeksi mulle luurin korvaan. Outoa. Mikä voisi selittää asian?
Kommentit (30)
No jos he touhuavat päivän aikana enemmän ja lapset ovat väsyneempiä?
Se syöttää niille rauhottavia että saa olla rauhassa. Senkö sä halusit kuulla?
Hanhikkisi kirjoitti:
He varmaan viihtyvät paremmin hänen luonaan niin nukkuvatkin paremmin.
Lapset sanovat usein, että isä on vihainen ja eivät viihdy kertomansa mukaan siellä yhtä hyvin kuin kotona. Soitin noin tunti sitten ja he olivat olleet unessa noin kaksi tuntia, mutta neljältäkin he olivat olleet unessa jo noin tunnin. Nyt exä ei vastaa puhelimeen. En voi sille mitään, mutta välillä huolestuttaa.
Mitä se sinulle edes kuuluu? Selostatko itsekin kaikki käytäntönne puhelimessa exälle, kun lapset ovat sinun luonasi?
Vierailija kirjoitti:
Se syöttää niille rauhottavia että saa olla rauhassa. Senkö sä halusit kuulla?
En mä usko, että hänellä sellaisia tabletteja on, mutta hieman erikoiselta vaikuttaa. Exäni hinkuaa saada lapset luokseen joka viikonloppu (lapset ovat luonani arkisin), mutta sitten hänellä on hermot todella tiukalla aika pian lasten saapumisen jälkeen.
Ihme tyyppien kanssa te sikiätte ja ihan omasta tahdostanne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle edes kuuluu? Selostatko itsekin kaikki käytäntönne puhelimessa exälle, kun lapset ovat sinun luonasi?
En toki. Tosin exä kyselee aika tarkkaan itsekin. Noissa käytännöissä vain pitäisi olla joku yhtenäisempi linja. Lapset käyttäytyvät yleensä todella villisti, taantuneesti ja aggressiivisesti näiden isällä vietettyjen päivien jälkeen.
Tämä on taas näitä. Kai sinä nyt itse tiedät, onko ex luotettava henkilö vai ei. Palstalaiset eivät tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme tyyppien kanssa te sikiätte ja ihan omasta tahdostanne.
Se on pitkä tarina. Mutta mies veti roolia jopa pari vuotta aluksi.
Et saa puuttua tuollaiseen miten nukutaan. Se on huolestuttavaa jos on lapsille vihainen.
Voisiko olla, että lapset ovat ex-anopillasi hoidossa?
Onko tapaamisista sopimusta? Yhteys lastenvalvojalle.
Vierailija kirjoitti:
Sopimus on, mutta ei kovin tarkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopimus on, mutta ei kovin tarkka.
Miksi pitäisi olla virallinen sopimus jos asioista saa sovittua muutenkin?
Vierailija kirjoitti:
Et saa puuttua tuollaiseen miten nukutaan. Se on huolestuttavaa jos on lapsille vihainen.
Heillä vain menee aina unirytmi sekaisin siellä. Sitä saa korjailla koko viikon, kunnes taas perjantaina menevät isälleen ja jälleen on sunnuntai-iltana vaikeuksia nukahtaa. Exäni tiettävästi pelaa konsolilla suurimman osan ajasta, kun lapset ovat siellä ja antaa heidän leikkiä itsekseen keskenään. Välillä toki laittaa ruoan. Mutta ei hän laita lapsia nukkumaan, vaan antaa valvoa iltaisin myöhään.
Mikset tee mitään? Itse pidän lasten hyvinvointia elämässäni ykkössijalla. Jos jokin uhkaa sitä, selvitän asian ja huolehdin lapsista. Hae yksinhuoltajuutta ja valvottuja tapaamisia.
Luulen, että eksäsi valehtelee lapsien olevan nukkumassa. Oikeasti hän on vienyt lapset äidilleen hoitoon ja viettää aikaansa jonkun uuden naisen kanssa. Näin ainakin kaikki tietämäni eronneet miehet ovat tehneet.
Mitä varten soittelet sinne pitkin päivää? Hermostuisin minäkin, jos oisin sun ex.
He varmaan viihtyvät paremmin hänen luonaan niin nukkuvatkin paremmin.