Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys miljoonakämppien hinnoista

Vierailija
30.09.2017 |

Miksi A on kalliimpi kuin B? Onhan A:ssa muutama neliö enemmän, mutta B on paremmin varusteltu ja tonttikin on selvästi suurempi. Sijainnissa ei suurta eroa ole.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan paremmin ymmärtävä jaksanut selittää mulle? Höh.

Ap

Vierailija
2/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita linkit myynti-ilmoituksiin tai kerro enemmän faktoja. Ei noilla tiedoilla voi mitään sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntosijoittaja kirjoitti:

Laita linkit myynti-ilmoituksiin tai kerro enemmän faktoja. Ei noilla tiedoilla voi mitään sanoa.

Siinähän ne linkit on aloitusviestissä. 

Vierailija
4/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on vain pokkaa pyytää enemmän? Jos ei ole mitään pakottavaa tarvetta saada heti myytyä, voi huoletta kokeilla hieman suurempaa summaa ja laskea sitten jos ei mene kaupaksi. Itse tykkään tuosta A:sta kyllä paljon enemmän kuin B:stä. Kodikkaampi, ja tuo rantasauna terassi on ihana.

Vierailija
5/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sijainnilla on kuitenkin merkitystä? Kauniimpi maisema? Toinen paremmin suunniteltu (uniikki design, käytännöllisempi)? Hienommat pintamateriaalit kaikkialla yleisesti? 

Vierailija
6/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pyytäähän voi ihan mitä tahansa. Se on sitten se arvo, mikä myyntihinnaksi oikeasti  neuvottelun jälkeen muodostuu. Yleensä 5 - 15 % alempi.

Vierailija
7/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B on kuin joku hotelli, A paljon miellyttävämpi. Kummatkin kyllä rumia laatikkoja, en ostaisi vaikka pystyisin.

Vierailija
8/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A on Kirkkonummella, B Sipoossa. Siinä on yksi iso ero. Ja tuossa hintaluokassa hintapyynnöllä ja asunnosta lopuksi maksetulla hinnalla on iso ero. A:n omistajana en olisi tosin valinnut välittäjää, joka ei osaa kirjoittaa kunnollista suomen kieltä. Tuon hintaluokan asunnossa ei tee hyvää vaikutusta, jos välittäjä ei osaa yhdyssanoja, välimerkkejä eikä isojen kirjainten käyttöä.

Vierailija
9/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntosijoittaja kirjoitti:

Siinähän ne linkit on aloitusviestissä. 

Sorry, en huomannut. Kyllä minä enemmän A:sta maksaisin. Miellyttää silmääni enemmän ja minulla on mielikuva, että Helsingin länsipuolella on kovemmat hinnat, vaikka Sipoo onkinkin kovasti yrittänyt rummuttaa itseään.

Vierailija
10/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A on Kirkkonummella, B Sipoossa. Siinä on yksi iso ero. Ja tuossa hintaluokassa hintapyynnöllä ja asunnosta lopuksi maksetulla hinnalla on iso ero. A:n omistajana en olisi tosin valinnut välittäjää, joka ei osaa kirjoittaa kunnollista suomen kieltä. Tuon hintaluokan asunnossa ei tee hyvää vaikutusta, jos välittäjä ei osaa yhdyssanoja, välimerkkejä eikä isojen kirjainten käyttöä.

Tuossa hintaluokassa ei ostajat ole epäolennaisuuksiin tarttuvia av-mammoja. Taloa siinä ollaan ostamassa, ei välittäjän kirjoittamaa romaania. Sijainnista olen samaa mieltä, varsinkin juuri tuo kyseisen tontin sijainti on näkymienkin puolesta hieno.

Vierailija
11/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B on kuin joku hotelli, A paljon miellyttävämpi. Kummatkin kyllä rumia laatikkoja, en ostaisi vaikka pystyisin.

Onhan se vähän rivoa, että maksaa talosta useamman miljoonan, ja sillä saa matalia huoneita tasakattoisesta laatikosta, yli puolen tunnin ajomatkan päässä Helsingistä. Kuusisaaressa tuon hintapyynnön olisi vielä ymmärtänyt.

Vierailija
12/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset talot ovat yksilöitä, joten niillä ei ole mitään "oikeaa hintatasoa", kuten esim. "30-neliöisellä yksiöllä helsinkiläisessä lähiössä", jollaisia on niin paljon myynnissä, että niille muodostuu tietty hintataso, johon yksittäisen asunnon hintaa voi verrata.

Pyydetään jotain ja katsotaan, maksaako joku sen. Jos ei, lasketaan hintaa.

Vierailija
13/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että maisemat kivat, mutta talot hirveitä. Materiaalit halpoja, matot rumia. Aito ja arvokas henki puuttuu.

Vierailija
14/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa Sipoon talossa on takuulla roimasti ilmaa hinnassa, kun on asumattomasta design-kämpästä kyse. Veikkaan, että on myynnissä vielä ensi juhannuksenakin. Kuka hemmetti hommaa erillisen leffahuoneen videotykillä ja sitten maalaa ja sisustaa koko huoneen valkoiseksi? Ja tuolitkin on vielä takakaiuttimien takana, wtf? :D

Vierailija
15/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nehän on tietysti ruotsinkielistä bättrefolkia tuolla Sipoossa ja Kirkkonummella, siksi hoono soomi.

Vierailija
16/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu vähän hullulta ajatukselta ostaa tuollainen jonkun muun täysin suunnittelema design-talo, sen sijaan että itse ostaisi tontin ja olisi mukana esittämässä toiveitaan jo suunnitteluvaiheessa. Jos kerran on laittaa monta miljoonaa tuollaiseen rantataloon, niin kyllä mä ainakin siitä omannäköiseni unelmatalon haluaisin.

Vierailija
17/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A on kuin joku iso saaristolaismökki älyttömällä hintalapulla.

Vierailija
18/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu vähän hullulta ajatukselta ostaa tuollainen jonkun muun täysin suunnittelema design-talo, sen sijaan että itse ostaisi tontin ja olisi mukana esittämässä toiveitaan jo suunnitteluvaiheessa. Jos kerran on laittaa monta miljoonaa tuollaiseen rantataloon, niin kyllä mä ainakin siitä omannäköiseni unelmatalon haluaisin.

Ja kuka oikeasti haluaa asua tuollaisessa talossa, joka muistutta lähinnä hotellia? Kodin pitää näyttää kodinomaiselta!

Vierailija
19/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka oikeasti haluaa asua tuollaisessa talossa, joka muistutta lähinnä hotellia? Kodin pitää näyttää kodinomaiselta!

Suomessakin on niin rikkaita ihmisiä, että tuollainen talo voisi olla vaikka heidän kakkos- tai kolmoskotinsa. Siinä mielessä se "hotellimaisuus" olisi lähinnä bonus, jos tarkoitus olisi lähinnä toimia kesä- ja edustuskämppänä vieraita varten. Hieman syrjässä oleva sijaintikaan ei tuohon tarkoitukseen olisi mikään ongelma.

Vierailija
20/20 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nehän on tietysti ruotsinkielistä bättrefolkia tuolla Sipoossa ja Kirkkonummella, siksi hoono soomi.

Välittäjä Kenneth Katter, Hankenista valmistunut. Tarviiko Hankenissa osata edes aakkosia? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi