Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön nimi aina väärin, hermot menee

Vierailija
30.09.2017 |

Olin ja olen niin ihastunut nimeen Elise. Elisa puolestaan ei ollut edes mikään vaihtoehto. Kuitenkin joka toisessa kaukaisemmassa kirjeessä, kuten tuntemattomamman tarhakaverin kutsussa, lukee Elisa. Toinen nimi on sellainen, jossa ei ole virheen varaa. Tyttö itse tykkää nimestään (on vasta 4v). Mitä tässä nyt tekisi, annan olla ja tyttö ehkä kasvaa asiaan ja korjaa nimen tarvittaessa, vai alkaa käyttää 2.nimeä (tyttö ei varmaan tätä haluaisi)? Mietin, että saako asia omassa päässäni suhteettomat mittasuhteet, kun aina tulee surku jos nimi menee väärin? Ona nimeni on niin helppo, etten edes ymmärtänyt ajatella, että nimi voisi mennä näin sekaisin.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei tule koskaan muuttumaan. Lapsesi joutuu koko loppuelämänsä johonkin nimensä sanoessaan sanomaan "Elise eellä". Itse olen joutunut vastaavaan tilanteeseen nimeni takia ja ärsyttää joskus. Itse yritin saada ihmiset kutsumaan minua toisella nimellä mutta ei suostuneet vaan kutsuivat minua sillä ekalla nimellä ja lopulta luovutin.

Onko tämä ollut elämässäsi iso asia? Asia joskus surettaa minua ihan kohtuuttomasti, kun elämässämme on kuitenkin kaikki hyvin ja Suomessa on vaikka minkä nimisiä ihmisiä. Ap

En ole tuo, jolta asiaa kysyt, mutta myös sellaisessa tilanteessa, että vieraat ihmiset sanovat/kirjoittavat useimmiten ensimmäisillä kerroilla nimeni väärin. Aiemmin kutsuttiin useimmin Kaarinaksi, nykyään Karitaksi. Olen lapsesta asti tottunut tähän, eikä oikeasti enää juurikaan haittaa. 

Älä missään nimessä siis ota käyttöön lapsen toista nimeä vain sen takia, että sinua harmittaa, jos lapsi itse kerran tykkää ensimmäisestä nimestään. Lapsi tottuu korjaamiseen ja saa pitää itselleen mieluisan nimen.

Vierailija
42/42 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla