Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettopalkkani on 2 300 euroa ja säästän siitä joka kuukausi 1 000 euroa

Vierailija
30.09.2017 |

Mielestäni elän verraten yltäkylläisesti. Asun keskustassa, minulla on varaa omistaa tarvitsemani tavarat, syön ja juon ulkona säännöllisesti, kaupassa en katsele hintoja ja pukeudun laadukkaisiin vaatteisiin. Minulta ei puutu mitään.

Elin useamman vuoden toimeentulotuella, ja silloin totuin pieniin menoihin. Näin jälkeenpäin ajatellen se oli hyödyllinen kokemus.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
2/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsit monen vuoden toimeentulokierteestä eroon ja takaisin työelämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Toivon että itsekin osaisin samalla tavoin.

Vierailija
4/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta ei taida olla kuitenkaan Hgin keskusta?

Vierailija
5/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ap hyvä ihminen.

Vierailija
6/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoon keskusta.

Vierailija
7/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu! Vuokraan menee suht paljon rahaa, mutta semmoset 800-1000 e säästöön joka kk. Äidiltäni opin hyödyntämään tarjouksia, joten säästän ruoassa todella paljon vaikka hyvin syönkin

Vierailija
8/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saisin tuosta palkasta 1500 säästöön kuukaudessa.

Vierailija
9/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse ei voi vaikuttaa menoihinsa, niin menee yleensä jeesustelun puolelle, koska ansiot eivät ole omia.

Esim. kaverini sai vuokra-asunnon 350e / kk (tästä jo 10 vuotta aikaa). Itse en saanut alle 600e vuokralla asuntoa. 

Tasan ei mene onnenlahjat. Kaverini myös pystyi asumaan syrjemmässä, koska hänelle työnantaja maksoi matkakulut. 

Minä taas maksoin omasta pussistani. Tasan ei käy onnenlahjat, mutta omilla ansioilla tuossa ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
10/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lehmät lentää.

Et taida maksaa asumiskulujasi itse, ainakaan markkinahintaisesti?

Vierailija
11/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka ei kerro mitään. Moni säästää korottamalla veroprosenttiaan niin ylös, että viiden tonnin bruttopalkasta saa käteen 2300 euroa. Palautukset tulee sitten aikanaan.

En ymmärrä tätä ämmäin muotia, että kerrotaan nettopalkka. Aiemminkin täällä ketjuissa ilmennyt. Nollaprosentinkin saa itselleen järkättyä, kun vain antaa verotoimistoon väärät tiedot. Joten kertokaa bruttopalkka, jos haluatte keskustella ansiotason vaikutuksesta kulutukseen, säästämiseen jne.

Vierailija
12/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kahden lapsen yh:lta tuo ei onnistu...

Vierailija
13/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksu.

Vierailija
14/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu! Vuokraan menee suht paljon rahaa, mutta semmoset 800-1000 e säästöön joka kk. Äidiltäni opin hyödyntämään tarjouksia, joten säästän ruoassa todella paljon vaikka hyvin syönkin

Mikset dyykkaa? Säästäisit vielä enemmän.

Vierailija
15/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäis mullekkin toi 1000€ ylimääräistä jos ei olisi asumiskuluja.

Vierailija
16/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:lla saa joka päivä lukea viestejä miten säästäväinen joku on. Oikein tyypillinen suomalainen kehumisen muoto. Jossain toisessa maassa kehutaan sillä kuinka paljon tienataan, Suomessa sillä kuinka paljon säästetään. Ei muuta kuin ämpäriä jonottamaan.....

Vierailija
17/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minullekin voi käydä siinä vaiheessa, kun olen maksanut opintolainat (noin 7000€) pois ja saan vakituisen työpaikan.

Valmistuin viime ja sain vuoden sijaisuuden. Nettopalkka on noin 2400€, mutta nyt maksan siitä noin 800€ kuukaudessa opintolainaa ja lisäksi muita velkoja noin 300€. Eli tuon verran jäisi säästöön työssäolevana, jos ei olisi velkoja.

Ensi kevään lopussa olen maksanut velat pois. Toivottavasti saan töitä, ehkä jopa vakituisen paikan.

Vierailija
18/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit monen vuoden toimeentulokierteestä eroon ja takaisin työelämään?

Sain mielenterveysongelmani sen verran hallintaan, että pystyin valmistumaan. -ap

Vierailija
19/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun keskusta. -ap

Vierailija
20/72 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu. Toivon että itsekin osaisin samalla tavoin.

Laitan jokaisesta palkasta sivuun tonnin toiselle tilille ja käytän sitten loput rahat miten haluan. Minulla ei ole tarvetta ostetlla jatkuvasti asioita ja harrastukseni ovat edullisia, joten tuo riittää oikein hyvin. En osaa ollenkaan mitään säästöniksejä enkä ole muutenkaan säästäväinen penninvenyttäjäluonne. -ap