Alakerran wt-yh akka huutaa lapsilleen päivittäin onko lasun paikka
Alottaa sen rääkymisen heti aamulla ja lopettaa myöhään illalla. Olen hänen meluamisestaan jo taloyhtiölle ja hänen vuokranantajalleen (vav) valittanut. Kauheeta kuuneltavaa ikinä en kuule lapsien ääniä.
Kommentit (21)
Kannattaa tehdä, koska tuollainen vaikuttaa lasten psyykeeseen.
No mitä jos vaikka yrittäisit tutustua häneen? Mitä jos on vaikka yksinkertaisesti niin uupunut, vaikka eihän se tuota raivoamista oikeuta. Onko teillä omia lapsia, voisitko vaikka pyytää hänen lapsiaan teille leikkimään?
Mistä lähtien lapselle ei ole saanut huutaa lain mukaan?
Meidän alakerrassa asui joskus perhe, jossa ilmeisesti kommunikoitiin vain huutamalla.
Meillä sama.. eronnut pariskunta ja äiti tuo naapurillemme eli lasten isälle päiväksi lapset. Välillä nainenkin jää asuntoon. Tuodessa ja hakiessa vanhemmat huutaa toisilleen ja silloin kun toinen vanhemmista on lasten kanssa asunnossa huudetaan lapsille *ittua ja *aatanaa. Meille kyllä kuuluu lasten ääni: jatkuvaa itkua ja kiljumista.
Miten tehdään lasu, jos lasten tai vanhempien nimeä ei tiedä? En ole aiemmin tiennyt, mikä tuolla on meno, mutta nyt kun olen ollut sairauslomalla pari viikkoa, niin olen huomannut tämän olevan päivittäistä. Lapset ovat n. 1 ja 3 v. Omalla nimellä en ehkä haluaisi lasua tehdä, koska molemmat vanhemmat vaikuttavat melko aggressiivisilta ja haluaisin jatkossakin tuntea oloni turvalliseksi kotonani.
Minäkin huudan lapsilleni päivittäin. He välillä villiintyvät ja riehuvat kuin apinalauma, minä olen muutenkin anemian takia aivain poikki niin en jaksa loputtomiin jaaritella ja pyytää nätisti vaan karjaisen kunnolla niin sitten se homma yleensä pysähtyy. Kuka idiootti tekee lasun HUUTAMISESTA??! Suomessa on tuhansia lapsia, jotka elävät nälässä tai esim.alkoholisti /narkkari vanhempien kanssa, eikä heillekkään riitä lastensuojelun resurssit. Äly hoi. Tutustu naapuriin ja hänen lapsiinsa, näet kyllä onko lasun tarvetta. Ei sitä huutamisen takia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos vaikka yrittäisit tutustua häneen? Mitä jos on vaikka yksinkertaisesti niin uupunut, vaikka eihän se tuota raivoamista oikeuta. Onko teillä omia lapsia, voisitko vaikka pyytää hänen lapsiaan teille leikkimään?
Eli mikäli on uupunut, niin lapsia saa kiusata?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin huudan lapsilleni päivittäin. He välillä villiintyvät ja riehuvat kuin apinalauma, minä olen muutenkin anemian takia aivain poikki niin en jaksa loputtomiin jaaritella ja pyytää nätisti vaan karjaisen kunnolla niin sitten se homma yleensä pysähtyy. Kuka idiootti tekee lasun HUUTAMISESTA??! Suomessa on tuhansia lapsia, jotka elävät nälässä tai esim.alkoholisti /narkkari vanhempien kanssa, eikä heillekkään riitä lastensuojelun resurssit. Äly hoi. Tutustu naapuriin ja hänen lapsiinsa, näet kyllä onko lasun tarvetta. Ei sitä huutamisen takia tehdä.
Mikset anna lapsiasi huostaan siksi ajaksi että saat psyykeesi kasaan. Eihän sinustakaan olisi kivaa jos sinulle päivittäin huudettaisiin.
Älä tee lasua tarvitaan tulevaisuudessakin psykiatreille töitä.
Tietenkin lastensuojeluilmotus, jos herää huoli. Googlettamalla löydät ohjeet tekemiseen, voi tehdä anonyyminä.
Ei lasu tarkoitaa muuta, kuin että lastensuojelutyöntekijät selvittävät, mikä on tilanne. Perhe voi saada tukitoimia, esim. Perhetyönä tai kotipalveluina. Saattaa pelastaa lasten tulevaisuuden. Mitään pahaa et saa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein aikanaan jatkuvasta huutamisesta lasun jonka jälkeen löydettiin paljon kaltoinkohtelua ja pahoinpitelya huutaminen on vain se eniten ulospäin näkyvä asia.
Älä tee alkon myynti laskee jos mt-ongelmaiset saa apua
Turhaan teet kaikki nykypäivän suomi naiset tekee tota. Tästä syystä hain omani thaimaasta
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama.. eronnut pariskunta ja äiti tuo naapurillemme eli lasten isälle päiväksi lapset. Välillä nainenkin jää asuntoon. Tuodessa ja hakiessa vanhemmat huutaa toisilleen ja silloin kun toinen vanhemmista on lasten kanssa asunnossa huudetaan lapsille *ittua ja *aatanaa. Meille kyllä kuuluu lasten ääni: jatkuvaa itkua ja kiljumista.
Miten tehdään lasu, jos lasten tai vanhempien nimeä ei tiedä? En ole aiemmin tiennyt, mikä tuolla on meno, mutta nyt kun olen ollut sairauslomalla pari viikkoa, niin olen huomannut tämän olevan päivittäistä. Lapset ovat n. 1 ja 3 v. Omalla nimellä en ehkä haluaisi lasua tehdä, koska molemmat vanhemmat vaikuttavat melko aggressiivisilta ja haluaisin jatkossakin tuntea oloni turvalliseksi kotonani.
Kerrot osoitteen jos et tiedä nimiä ja painota että tuo huuto ja kiroilu pienille lapsille on päivittäistä ja jatkuvaa ja molemmat vanhemmat sitä harrastavat. Toivottavasti et asu Vantaalla, lastensuojelu täällä toimii luokattoman huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettele samaa uudestaan kun lapsesi ovat lastenpsykiatrialla hoidossa. Yksinkertaiset ja tunnevammaiset ihmiset ajattelee että kunhan lapsilla on ruokaa ja vaatteita ja katto pään päällä eikä vanhemmat käytä päihteitä niin muulla ei ole väliä.
Mun mielestä on ihan hirveetä jos lapselle aina vaan huudetaan. Siinä tilanteessa pitää hankkia apua (itselleen) jos ei todella jaksa enää muuta kuin huutaa omalle lapselleen. Lapsi ei missään tilanteessa ansaitse joka päiväistä jatkuvaa huutamista! Vanhemman psyykkeessä vika silloin, ei lapsessa. Mä tekisin kyllä lastensuojeluilmoituksen! Ei siitä haittaakaan ole! Niinkuin joku jo maintsi tarkastavat tilanteen ja ryhtyvät jatkotoimiin, jos aihetta.
Mielestäni on kamalaa katsottavaa esim kaupassa, jos vanhempi pelkästään tiuskii lapselleen, tai jopa puolisolleen koko ajan vaikka toinen ystävällisesti kysyy tai sanookin jotain ja aivan poikkeuksetta tämä tiuskija/huutaja on nainen. Kertokaa mulle miksi!?
Vierailija kirjoitti:
No jos sulla ei ole muita keinoja kommunikoida lastesi kanssa kuin joko jaarittelu/nätisti pyytäminen tai huutaminen niin miksiköhän ne lapset riehuu päivittäin kuin apinalauma? Opettele ennakoimaan tilanteita ja kommunikoimaan lastesi kanssa niiden ikätason mukaisesti. Syyttömiä ne sun lapsesi siihen on että sulla on anemia ja et jaksa.
Ja tuo on ihan p*skaa vetää tuo kortti esiin että kun onhan niitä narkkari/alkoholistivanhempiakin, että eihän se huutaminen niin paha ole eikä siihin tarvi puuttua. Se jatkuvasti lapsilleen karjuva vanhempi ihan todistetusti vaikuttaa sen lapsen kasvuun ja kehitykseen ja perusturvallisuuden tunteeseen. Vai annatko sä lapsillesi remmiäkin rangaistuksena kun joku jossain saattaa pahoinpidellä sitä lastaan pahemmin? Eihän siihin sun pikku ripsaisuun tarvitse puuttua, kun joku jossain kohtelee lastaan huonommin?
Jokaisella menee hermo joskus ja tulee karjaistua. Jotkut tilanteet jopa vaatii sitä äänen korottamista. Mutta jos se lapsille huutaminen on päivittäistä niin se ei ole tervettä eikä millään tavalla oikeutettua. Se on asia, joka vahingoittaa sitä kasvavaa lasta vaikka se näiden karjuvien wt-mammojen onkin niin vaikeaa hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Äly hoi vaan itse! Huutaminen lapselle tai kenelle tahansa ihmiselle kertoo sinusta sen, ettei homma ole muulla tavalla hanskassa.
Huutaminen myös vahingoittaa lasta psyykkisesti. Se EI ole tasapainoisenja turvallisen kodin tunnusmerkki. ÄLÄHÄN sitten ihmetteele, jos teini-iässä saat haistattetut ja paljonkin pahemmat eteesi...
Suosittelen hakemaan apua itsellesi, jotta voit taas kommunikoida puhumaalla. Vie muutes itseltäsikin vähemmän energiaa!
Tee lasu.