Onko kenelläkään autona Peugeotia?
Onko paljon vikoja? Millaisia kokemuksia muuten niistä?
Olisi houkutteleva auto tarjolla https://www.nettiauto.com/9146549
Kommentit (20)
Alla on 406 vuosimallia 2001 ja olen tyytyväinen. Vikoja ei ole ollut liiemmin, mitä nyt normaalia kulumista. Luotettava menopeli.
Meillä sama malli, tosi hyvä ja edullinen ajettava. Korjauksia ei ole ollut sen enempää kuin aiemmissakaan autoissa. Tietysti kuluvia osia on pitänyt vaihtaa.
Me ollaan pösöihmisiä. Ajoin muutaman vuoden pikkupösöllä pitkää maantiematkaa ja hyvin meni aina. Uudet pösöt on myös lämpimiä, tosin yksi vanhempi dieselpösö oli takapenkin jalkatilasta kylmä.
Minulla on vm. 04 Pösö 307, johon olen hyvin tyytyväinen. Ei ole ollut mitään vikoja, kun on huollettu säännöllisesti. Luotettava kelillä kuin kelillä. Ostaisin uudelleenkin Pösön.
Peugeot-kuskit ovat kaikista törpöimpiä Nissan Qashqai- ja Toyota Avensis -kuskien ohella. Peileihin ei osata katsoa, liikennesilmä puuttuu täysin, kännykän käyttö siihen päälle vielä. Pienten nopeusrajoitusten alueella ajetaan hurjia ylinopeuksia mutta maantiellä ollaan vastapainoksi tien tukkona. Ja yhtään ei ole hajuakaan siitä miten huonosti ajetaan!
Audi- ja BMW-kuskit sentään tajuavat että ajavat suurta ylinopeutta.
Ranskalaiset ovat hyviä ajaa, mutta niitä saa korjata kokoajan.
Jos vertaat samanikäistä ranskalaista vaikka Opeliin, tuntuu ranskalainen uudemmalta autolta. Mutta se kääntöpuoli on, että se hieno tekniikkaa on vikaherkkää ja vanhassa autossa hajoaa kaikki. Opeli on taas niin yksinkertainen että sen osaa korjata kaikki.
Jos et osaa itse tehdä mitään, osta japanilainen, kuten Toyota. Ne tosin ruostuu herkästi.. kuten Ford. :D
Uudet autot ovat jo kaikki sellaisia avaruussukkuloita, että jo pelkkä ajovalojen vaihto tuottaa tuskaa.
Peugeot on luotettavaa perustekniikkaa, ei siinä ole sellaisia kikkailuja kuin Citroenissa ja Renaultissa.
Toi on tuon autoliikkeen mainos eli tavallaan fb arvonta. Siks noin edullinen. Varmaan arpovat kolariautoja ja muita mitkä eivät mene kaupaksi halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Peugeot on luotettavaa perustekniikkaa, ei siinä ole sellaisia kikkailuja kuin Citroenissa ja Renaultissa.
Peugeot ja Citroen ovat samaa konsernia, oman Peugeottini konetilassakin on muutama osa, jossa on Citroenin merkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peugeot on luotettavaa perustekniikkaa, ei siinä ole sellaisia kikkailuja kuin Citroenissa ja Renaultissa.
Peugeot ja Citroen ovat samaa konsernia, oman Peugeottini konetilassakin on muutama osa, jossa on Citroenin merkki
Osia niin, mutta ei ole lähdetty kikkailemaan pneumaattisilla jousituksilla ja muilla insinööritaidon kukkasilla.
Mä en maksais tuosta edes satasta. Pääsin vuosi sitten omastani eroon. Ranskalaiset on hyviä ainoastaan lautasella. Niin paljon sähkövikoja ja ne on jo henkimaailman juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Toi on tuon autoliikkeen mainos eli tavallaan fb arvonta. Siks noin edullinen. Varmaan arpovat kolariautoja ja muita mitkä eivät mene kaupaksi halvemmalla.
Tuohon on taatusti tulossa isoja remppoja ja siks haluavat eroon
Hyviä pelejä on ollut. Tietysti tonnin auton ostajan on hyvä osata tehdä itse jakopää, ym. pikkuhommat, jos haluaa päästä halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Peugeot-kuskit ovat kaikista törpöimpiä Nissan Qashqai- ja Toyota Avensis -kuskien ohella. Peileihin ei osata katsoa, liikennesilmä puuttuu täysin, kännykän käyttö siihen päälle vielä. Pienten nopeusrajoitusten alueella ajetaan hurjia ylinopeuksia mutta maantiellä ollaan vastapainoksi tien tukkona. Ja yhtään ei ole hajuakaan siitä miten huonosti ajetaan!
Audi- ja BMW-kuskit sentään tajuavat että ajavat suurta ylinopeutta.
Hmm, mitenhän tämä nyt menee? Meillä on Peugeot ja BMW, pösöllä ei osata ajaa mutta ajotaito tulee kun hypätään bemarin rattiin??
Vierailija kirjoitti:
Mä en maksais tuosta edes satasta. Pääsin vuosi sitten omastani eroon. Ranskalaiset on hyviä ainoastaan lautasella. Niin paljon sähkövikoja ja ne on jo henkimaailman juttuja.
Kaksi oikein kunnon kliseetä kerralla. Nuo sähköviat on jännä, kun essonbaarin miehet aina tuota mantraa toistelee, mutta kukaan, kuka oikeasti on ranskalaisen auton omistanut (siis suht modernin) ei moisiin mystisiin sähkövikoihin ole törmännyt.
Ranskalaiset autot ovat oikeasti
-aina ihan kärjessä/kärjen tuntumassa ruostumattomuustilastoissa. kestävät siis paljon monia sakslaisia paremmin
-varustelultaan reilusti edellä samanhintaisia sakslaisia kilpakumppaneitaan
-hiljaisia ja mukavia ajaa (ei mitään kivikovaa jousitusta, millä ei suomen kyntöpeltoteillä tee mitään)
-varmaa tekniikkaa, eikä mitään volkkarin/audin tyylisiä moottori- ja vaihdelaatikkokatastrofeja ole
-viat, jotka katsastustilastojakin rumentavat, ovat yleensä jotain väljentyviä etupään niveliä, joiden korjaaminen maksaa muutaman kympin ja jotka eivät vaikuta autolla ajamiseen mitenkään
Mulla samanlainen 307 2004 vuosimallia ja itseasiassa edeltäväkin auto oli 307 (sen ajoin liukkaalla valopylvääseen). Toimia oelejä ovat olleet, ikinä ei ole kumpikaan jättänyt käynnistymättä tai tielle vaikka välillä on lämmitys unohtunut. Konttiin mahtuu koirat ja usommatkin laatikot. Penkit kääntyvät alas asti eli koko perän saa tasaiseksi alueeksi.
Jakohihnan vaihtoväli on 307:n bensakoneessa 48kk, eli tulee tuohon linkin autoon vuodelle 2018.
Tiedän tarkasti että huomasin vasta viikko sitten että mulla oli jakohihnan huolto jo vuoden yliajalla. Vaihdatin hihnan ja vesipumpun (kun se on sama vaihtaa samassa työssä kun konetta auotaan), hinta oli 436€ josta työtä 221€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en maksais tuosta edes satasta. Pääsin vuosi sitten omastani eroon. Ranskalaiset on hyviä ainoastaan lautasella. Niin paljon sähkövikoja ja ne on jo henkimaailman juttuja.
Kaksi oikein kunnon kliseetä kerralla. Nuo sähköviat on jännä, kun essonbaarin miehet aina tuota mantraa toistelee, mutta kukaan, kuka oikeasti on ranskalaisen auton omistanut (siis suht modernin) ei moisiin mystisiin sähkövikoihin ole törmännyt.
Ranskalaiset autot ovat oikeasti
-aina ihan kärjessä/kärjen tuntumassa ruostumattomuustilastoissa. kestävät siis paljon monia sakslaisia paremmin
-varustelultaan reilusti edellä samanhintaisia sakslaisia kilpakumppaneitaan
-hiljaisia ja mukavia ajaa (ei mitään kivikovaa jousitusta, millä ei suomen kyntöpeltoteillä tee mitään)
-varmaa tekniikkaa, eikä mitään volkkarin/audin tyylisiä moottori- ja vaihdelaatikkokatastrofeja ole
-viat, jotka katsastustilastojakin rumentavat, ovat yleensä jotain väljentyviä etupään niveliä, joiden korjaaminen maksaa muutaman kympin ja jotka eivät vaikuta autolla ajamiseen mitenkään
Ja kaiken lisäksi autot on ilmeisesti huonosta maineestaan johtuen käytettynä niin edullisia, että edes VW-korsernimainen täystuho ei paljon puristaisi.
Yks ranskis ollut mulla ja toista ei tuu. Kuluvia osia tietty piti vaihtaa, jouset meni poikki, kaukosäädin ei toiminut, jonkun nollauksen jälkeen toimi viikon ja sitten taas rikki. Lopulta kai hajosi ecu, tien päälle jätti pari kertaa. No Pösö se ei ollut.
Meillä oli tuo sama malli. Oli tosi hyvä ajaa, pieniruokanen, mutta huhuh mikä määrä huoltoja piti tehdä.
Tuossa sun ilmotuksen autossa on taatusti jakopäähihnan vaihto edessä. Halpa hinta arveluttaa myös muutenkin.