Minulla uusi työ, ja puoliso muuttui oudoksi
Sain uuden työpaikan, jossa aloitin muutama viikko sitten. Olin ollut jonkin aikaa työttömänä, joten tämä oli minulle todella odotettu ja iloinen asia, olen niin helpottunut ja onnellinen että sain töitä, koska jossain vaiheessa alkoi jo vaikuttaa työnhakemisen suhteen aika vaikealta.. No puoliso on myös työtön, mutta tehnyt erilaisia keikkatöitä, eli ollut siis minua enemmän töissä viime aikoina kyllä, mutta hänkään ei hakemisesta huolimatta ole saanut mitään edes pidempää pätkää. Minä sain nyt sitten vakityön. Minusta kuitenkin tuntuu, että puoliso suhtautuu siihen jotenkin vähän oudosti, hän ei ilahtunut että menen työhön ja hän on ruvennut piikittelemään minua kummallisista pienistä asioista (jotka ei liity siihen työhön vaan ihan muihin asioihin). Lisäksi hän hermostuu minuun esim. kotitöihin liittyen (kuulemma teen väärin tai liian vähän tai liian hitaasti tms). Mitään tällaista ei ole ollut ennen vaan alkoi noin kuukausi sitten kun työni aloitus läheni ja on jatkunut nyt sen pari viikkoa kun olen tuossa työssä ollut. Kun kysyn että mikä on tai miksi piikittelee minua tms niin ei vastaa mitään eikä suostu keskustelemaan asiasta. Ei vaikka palaisin asiaan hyvällä hetkellä seuraavana päivänä.
Mitä voin tehdä? Kun puhuminen ei tuota tulosta. Minulla on muutenkin stressiä siinä uudessa työssä kun pitää opetella kaikki uudet asiat, joten pitäisi saada levättyä kotona eikä olla toisen ilkeilyn kohteena. En ymmärrä miksi hän on yhtäkkiä muuttunut tuollaiseksi (ei ole koskaan ennen ollut), koska minun työni helpottaa meidän rahatilannettakin.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Se on kateellinen
Voi olla, ja ymmärrän sen että jos itse ei saa työtä ja toinen saa niin voi olla kateellinen. Mutta sitä en ymmärrä miksi se pitää minulle "kostaa" piikittelemällä. Ap.
Sanokaa nyt joku miten käsitellä asiaa kotona, jos kyse on kateudesta. Ap.
Se on kateellinen