Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö 600e työmarkkinatuen ja TE-toimiston pomottelun vuoksi menettää mielenterveys?

Vierailija
30.09.2017 |

Olen kärsinyt jo pitkään työttömyydestä. Sen lisäksi siitä, että TE-toimisto pyrkii minua aktivoimaan. Niinkuin en itse koko ajan hakisi ulospääsyä tilanteesta, hakemalla ahkerasti töitä.

Tuli erittäin vapauttava henkinen fiilis, kun tajusin, että mun ei tarvitse hittoakaan itkeä työmarkkinatuen vuoksi. 600e akateemiselle.....samaan aikaan työkokeilussa olevalle nuorelle maksetaan 500e valtion kassasta.

Pointtini on se, että aikaisemmin yltiötunnollisena ja -kilttinä naisena olen kovasti ollut huolissani, murheissani, kun en saa työtä. Ja ottanut suurta stressiä työkkärin toimien vuoksi.

Pitäkööt rahansa, mutta minua ei enempää pompotella! Itsemääräämisoikeus se on työttömälläkin.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meinaatko sitten hankkiutua karenssille ja millä rahalla sitten elät? Ihan siis asiallisesti kysyn :-D Minäkin tahdon työkkärin vallan alta pois.

Vierailija
2/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, jos ei sitä rahaa tarvitse.

Mut ei ne aktivointitoimet sulta oikeasti paljon vaatisi. Eikä mitää ylimääräistä. Uskon kyllä, että sinä etsit "ulospääsyä tilanteesta" mutta et voi väittää, että sun omat toimet olisi olleet kovin tehokkaita, kun et kerran ole töitä saanut. Kyllä siinä voisi sen verran ajatella uudestaan, ottaa vinkkejä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lopulta aika vapauttava hetki kun tajuat, että vaikka miten paljon yrität, noudatat neuvoja, haet töitä, käyt tapahtumissa, yrität verkostoitua ja olla kaikin puolin hyvä ja ansaitseva työtön, niin TE-toimiston ja suomalaisten ihmisten silmissä olet joka tapauksessa aina sohvallamakoileva, työtä pakoileva laiskuri ja/tai elämänhallintansa menettänyt juoppo.

Sen sijaan, että näkee kaiken vaivan yrittäessään todistaa muille, että oikeasti haluaa töitä, kannattaa luovuttaa, koska kukaan ei usko.

Enkä siis tarkoita, että töiden hakemista kannattaa lopettaa, vaan ainoastaan työttömyydestä ja yhteiskunnan tuilla elämisestä tuleva häpeily.

Vierailija
4/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytän sinua nyt kertomalla, että TE-toimisto ei maksa työttömyysetuutta, sen maksaa kassa tai Kela.

Sinulla on toki itsemääräämisoikeus, mutta jos ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi ja haet työttömyysetuutta, niin sitoudut samalla säädösten määräämiin asioihin. TE-toimisto ei voi tehdä kanssasi poikkeusta,vaikka koet olevasi uniikki lumihiutale.

Vierailija
5/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hieman asenneongelmalta.

Vierailija
6/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vituttaa, ota karenssia vaaan, kela-sossu maksaa kuitenkin saman verran että voit elää mullekin jää 500 e kuussa käteen ja kelasossu maksaa vuokratukee ylisuureen asuntoon (65n vuokra 800 vantaa)

Vierailija
7/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän sitten karenssia, aivan sama. En ole saanut mitään apua tai neuvoa, ohjetta, vinkkiä, yms. työkkäriltä. Pelkkää velvoittavuutta. Kukaan ei esim. esittele mulle pitkäaikaistyöttömälle jotain palkkatukihommaa. Mun oletetaan etsivän itse työtä - teen sitä - JA samaan aikaan osallistuvan kaiken maailman velvoittavaan juttuun.

Mulla ei ole asenneongelmaa työkkärin kanssa. Olen nöyrä ja tunnollinen. Itseohjautuva, itse itsensä työllistävä. Työkykyinen ja -haluinen. Yhteistyöhaluinen.

Mut joo, se asenne, että olen työtön luuseri, joka EI etsi työtä, on ihan normaali ja tavallinen tässä  massatyöttömyyden vaivaamassa kaupungissa.

Vierailija
8/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelma on että työttömille kasataan niin paljon velvotteita ettei niistä voi selviytyä. Sitten voidaan alentaa päivärahaa tai laittaa karenssiin koska se on työttömän oma syy kun et tehnyt sitä, tätä ja tuota. Sanktioilla ei synny lisää työpaikkoja. Siksi nuo toimenpiteet tulee lisäämään karensseja jotka sairaasti katsotaan työttömän syyksi.

Vierailija
9/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen pisara oli, kun kuulin, että 19v. poika saa koulussa harjoittelusta 500e käteen. Minä, työtön opettaja, 600e...

Vierailija
10/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen velvoitteita teille laitetaan? Minulla ei ole kuin CV-netti tai vastaava (LinkedIn-profiili riittää), TE-palveluiden sivuilla ohjeisiin tutustuminen, työnhaku ja AVO-psykologin kanssa keskustelu. Ei nuo minusta mitenkään usertava määrä asioita ole 3 kk aikana tehtäviksi. Vai miten te ajattelitteselvitä työelämässä, jossa täytyy tehdä joka sata asiaa viikossa!

Vierailija
11/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen velvoitteita teille laitetaan? Minulla ei ole kuin CV-netti tai vastaava (LinkedIn-profiili riittää), TE-palveluiden sivuilla ohjeisiin tutustuminen, työnhaku ja AVO-psykologin kanssa keskustelu. Ei nuo minusta mitenkään usertava määrä asioita ole 3 kk aikana tehtäviksi. Vai miten te ajattelitteselvitä työelämässä, jossa täytyy tehdä joka sata asiaa viikossa!

Pääsen paljon vähemmällä palkkatuki töissä kuin työttömänä. Tuntuu että työkkäriin, nyk te-toimistoon saa selvittää vähän väliä jotain turhaakin turhempaa velvoitetta. Se ei saatana mene jakeluun ettei töitä riitä läheskään kaikille mutta kiusata pitää.

Vierailija
12/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, työelämässä tehdään hyödyllisiä ja järkeviä asioita - työkkärin pakkotoimet eivät sellaisia ole.

Toiseksi, jos sinulla on ollut nuo velvoitteet niin kaikilla ei näin ole. Onko se niin vaikea ymmärtää, ettei kaikilla ole tilanne samanlainen kuin sinulla itselläsi? Joitakin työkkäri hyppyyttää ties missä turhissa "koulutuksissa" ja muissa lässynlässyntilaisuuksissa, joista ei ole minkäänlaista hyötyä työnhaun kannalta.

Vierailija
13/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

apostoliZztop kirjoitti:

jos vituttaa, ota karenssia vaaan, kela-sossu maksaa kuitenkin saman verran että voit elää mullekin jää 500 e kuussa käteen ja kelasossu maksaa vuokratukee ylisuureen asuntoon (65n vuokra 800 vantaa)

Mikäli kieltäytyy työkkärin aktivoinnista, saa karenssin, sitten nostamaan leikattua tt-tukea.

Toimeentulotukea tiputetaan ensin 20% sitten 40%

Vierailija
14/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut työttömyyden vuoksi. En kestä mitään nykyään. Minusta on tullut ihmisraunio. Joku ehdotti TYP, mutta pelkkä ajatus siitä, että istuisin "monialaisen" työryhmän arvioitavana ja muka osallisena neuvotteluun, saa minut lähes paniikkiin.

Neuvottelu, jossa minun sanomisellani tai tarpeillani ei ole mitään merkitystä. Ja se ainoa tarve on saada työsuhde, eikä mikään silloin tällöin pätkätyö tai keikka.

Vierailija
15/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun karenssi tulee, niin elän sitten miehen tuloilla. Mitenkään se ei elämäntapaan vaikuta: kituuttamaan vähillä tuloilla olen jo tottunut. Eikä pieni laihtuminen olisi pahaksi!

Onko työkkäri auttanut koskaan ketään akateemista työllistymään? En ole kuullut. Olen sen sijaan kuullut, että lopulta ne "akateemiset maisterit" ovat ihan itse työllistyneet, etsineet sen työn ihan ite.

Vierailija
16/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskat mistään tykkäristä työtä saa, en kyll oo menossakaan

2 maisterin mies, looseri

Vierailija
17/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt kaikenlaista pätkätyötä, keikkaa, sijaisuutta. Ei mitään vaikutusta työllistymiseen. Ei ole auttanut lyhyet pätkät saamaan työtä. Mitään työtä.

Joten päättelen, että minussa suuri vika. Asennevamma. Löysä. Laiska. Veltto ja outo, jota kukaan ei halua palkata uudelleen. Voisin yhtä hyvin olla kuollut.

Vierailija
18/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, työelämässä tehdään hyödyllisiä ja järkeviä asioita - työkkärin pakkotoimet eivät sellaisia ole.

Toiseksi, jos sinulla on ollut nuo velvoitteet niin kaikilla ei näin ole. Onko se niin vaikea ymmärtää, ettei kaikilla ole tilanne samanlainen kuin sinulla itselläsi? Joitakin työkkäri hyppyyttää ties missä turhissa "koulutuksissa" ja muissa lässynlässyntilaisuuksissa, joista ei ole minkäänlaista hyötyä työnhaun kannalta.

Et kuitenkaan pystynyt kertomaan, mitä ne pakkotoimet ovat. Aloitetaan nyt siitä, että luettelet täällä ne tehtävät, joiden katsot olevan kiusaamista. Mene Oma asiointiin ja katso sieltä tehtävälista, jos et sitä muuten muista.

Toiseksi työttömillä on erilaisia velvoitteita, joten onko sinun vaikea ymmärtää, että kyselin, millaisia ne kiusaamisen vuoksi velvoitteiksi laitetut asiat ovat. Vai onko kyseessä se kuuluisa työttömien oma asenne, jonka vuoksi ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään, koska ei nyt vaan halua tehdä mitään. Työttömyysetuus kuvitellaan kansalaispalkaksi, jonka turvin saa pitää hauskaa ja naureskella niille typeryksille, jotka käyvät töissä.

Vierailija
19/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jostain mieluisasta yhdityksestä löytää itsellesi jonkinlaisen harjoittelupaikan? Leiki alanvaihtajaa. Ei sillä väliä, mikä yhdistys on. En kyllä tiedä, mitä ehtoja näihin on. 

Vierailija
20/110 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan pystynyt kertomaan, mitä ne pakkotoimet ovat. Aloitetaan nyt siitä, että luettelet täällä ne tehtävät, joiden katsot olevan kiusaamista. Mene Oma asiointiin ja katso sieltä tehtävälista, jos et sitä muuten muista.

Toiseksi työttömillä on erilaisia velvoitteita, joten onko sinun vaikea ymmärtää, että kyselin, millaisia ne kiusaamisen vuoksi velvoitteiksi laitetut asiat ovat. Vai onko kyseessä se kuuluisa työttömien oma asenne, jonka vuoksi ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään, koska ei nyt vaan halua tehdä mitään. Työttömyysetuus kuvitellaan kansalaispalkaksi, jonka turvin saa pitää hauskaa ja naureskella niille typeryksille, jotka käyvät töissä.

Joo se pienellä rahalla kituuttaminen on sun mielestä hauskaa. Kokeile joskus niin tiedät mitä se on. Pitkittinyt työttömyys antaa tekosyyn kohdella ihmisiä aivan törkeästi. Hyvin on uponnut hallituksen propaganda työttömien syyllistämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä