Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoa ärsyttävä harrastus?

Vierailija
30.09.2017 |

Hiertääkö teillä parisuhdetta jommankumman harrastus? Meillä sen onnistuu tekemään akvaarioharrastukseni. Mies mulkoilee alta kulmain ja mukisee, hänestä altaisiin käyttämäni aika on jotenkin poissa häneltä ja parisuhteeltamme. Yleensä selviän altaista n. viikon panoksella/tunti, joskus panostan yhden iltapäivän. Mies harvemmin on edes kotona tuolloin. Jos hän käväisee, hän jupisee "jatkuvasta kalojen hyysäämisestäni" ja mököttää.

Joku muu syyhän taustalla on ja akvaarioni vain joutuvat syntipukiksi. En käsitä, millä logiikalla.

Miten muilla?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään harrastus itsessään ärsytä, mutta ärsyyntymistä aiheuttaa niihin liittyvä asia: mikään harrastustarvike / -tavara ei löydä omalle paikalleen käytön jälkeen, vaan lojuu juuri siinä, mihin hän on sattunut sen käsistään laskemaan. Avaan hieman.

Urheiluvaatteet jäävät todella usein kassiin likaisina ja märkinä viikoksi, ja kiireessä kun hän laittaa uudet kamat valmiiksi, ne märät ja likaiset vaatteet ovat joko eteisen lattialla tai jos hyvin käy, kylppärin lattialla. Ei esimerkiksi pyykkikopassa tai pyykkikoneessa, jotka molemmat ovat siellä kylppärissä. Ja sitten, kun käykin niin, ettei ole puhtaita vaatteita valmiina, kun hän tekee lähtöä urheilemaan, niin minähän siitä kuulen.

Polkupyörää hän huoltaa olohuoneessa. Voitte kuvitella sitä lian ja tarvikkeiden määrää. Hyvin usein tämä huoltoprojekti alkaa hyvin, mutta lopulta ei huvitakaan tehdä loppuun sillä kertaa, joten siihen jää kaikki. Kirjoitinkin tänne joskus seuraavasta: olin itse myöhään töissä ja kuulin, että meille oli tulossa vieraita. Tiesin, että hänen pyöränsä oli purettuna olohuoneessa ja tarvikkeet leviteltynä lattialle. Pyysin häntä imuroimaan ennen vieraiden tuloa, koska en itse ehtinyt. Hän oli IMUROINUT TARVIKKEIDEN YMPÄRILTÄ. Ei siis ollut siivonnut niitä pois tai edes siirtänyt.

Kun hän huoltaa soitintaan, kaikki huoltotarvikkeet ja roskat jäävät niille sijoilleen, koska hän innostuu soittamaan. Soittaa aikansa, laittaa soittimen kyllä omalle paikalleen (HUOM! WAU!), mutta ne tarvikkeet ja roskat jäävät paikoilleen, kunnes minä siivoan ne. Muutaman kerran olen saanut "rakentavaa palautetta", kun tarvikkeet ovat olleet väärässä paikassa minun siivoukseni jäljiltä.

Auton osia on usein kylpyhuoneen lattialla odottamassa puhdistusta. Ja ne ovat siinä vaikka kymmenen vuotta, koska puhdistusta ei tapahdu, jollen minä tee sitä tai kirjaimellisesti käske häntä tekemään sitä. ...Jolloin olen nalkuttaja. Aika herkästi nalkutan, koska minua ei huvita käydä suihkussa autonosien seassa.

Harrastaa saa ja mielelläänkin. Toivoisin vain, että kun jotain tehdään, tehdään se loppuun saakka siivoamisineen.

Vierailija
22/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aggressiivisen tietokonepelin pelaaminen.

Lopulta mies hajotti tietokoneen sitä pelatessaan, ja annoin hankkia tilalle vain läppärin jolla kyseinen peli ei onnistu. Sen jälkeen on mennyt mukavasti.

Aamen!

On jotenkin todella rasittavaa, kun melkein 40-vuotias mies huutaa ja raivoaa peleille, kun ei suju. Itse kun lukee kirjaa samassa huoneessa ja pomppaa puoli metriä ilmaan, kun yhtäkkiä alkaa korviahuumaava huuto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekon seuraaminen, koska menee koko elämän aikataulu uusiksi NHL-pelien mukaan. Työvuorot järjestellään uusiksi. Unirytmi järjestellään uusiksi. Yritä siinä sitten itse elää normaalisti... Kun peli on käynnissä, ei puhuta, ei kysytä mitään, ei häiritä, eikä etenkään kuljeta television editse. Siinähän seison television vieressä, kunnes tulee pelikatko, ja pääsen esimerkiksi viemään pyykkiä kaappiin. Kaikkein raivostuttavinta on kuitenkin se, että niitä pelejä ei voi katsoa äänettömästi, vaan vaikkapa keskellä pimeintä aamuyötä karjutaan ties mitä kurkku suorana. Siinä menevät minun ja naapureidenkin yöunet.

Vierailija
24/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkiekon seuraaminen, koska menee koko elämän aikataulu uusiksi NHL-pelien mukaan. Työvuorot järjestellään uusiksi. Unirytmi järjestellään uusiksi. Yritä siinä sitten itse elää normaalisti... Kun peli on käynnissä, ei puhuta, ei kysytä mitään, ei häiritä, eikä etenkään kuljeta television editse. Siinähän seison television vieressä, kunnes tulee pelikatko, ja pääsen esimerkiksi viemään pyykkiä kaappiin. Kaikkein raivostuttavinta on kuitenkin se, että niitä pelejä ei voi katsoa äänettömästi, vaan vaikkapa keskellä pimeintä aamuyötä karjutaan ties mitä kurkku suorana. Siinä menevät minun ja naapureidenkin yöunet.

Tossa on se onni onnettomuudessa, että pelejä ei tule aina. Vrt. konsolipelaajat, jotka oikeasti voi käyttää kaiken aikansa siihen tärkeään harrastukseensa. Ei sillä etteikö tuokin ole ärsyttävää varmasti.

Vierailija
25/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä osassa vastauksista taida se itse harrastus vaivata vaan se miten puoliso harrastaa ( äänekäs pelaaminen/pelien seuraaminen, sotkeminen jne). Olisi ihan normaalia toisen huomioimista siivota jälkensä ja pestä haisevat treenivaatteet.

Minun harrastukseni häiritsee miestä sen verran että minulla on isoja aktiivisia koiria. Mutta pitää niistä toki myös eikä halua luopua. Miehellä on oma punttihuone kotona ja autotallissa moottoripyörä jonka parissa viettää aikaa, sotkut pysyy aina poissa silmistä kun en juuri tallissa käy.

Lapsia vahditaan puolin ja toisin että on mahdollista harrastaa molemmilla. Lapset voi olla mukana myös molemmilla touhuissa.

Vierailija
26/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on vähän ärsyttänyt puolison harrastus, johon kuluu n. 15h viikossa, jolloin arkihommat koiran hoitoineen ja siivouksineen jää mulle (aiemmin ollaan tehty tosi tasapuolisesti). Mutta näitä luettuani oon ihan tyytyväinen että sentään tää harrastus ei valtaa kotia :D

Vierailija
27/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eräs aikaa vievä harrastus, mutta en ole koskaan kysynyt, ärsyttääkö se. Sillä ei ole väliä, sillä en tule koskaan luopumaan siitä kenenkään takia.

Vierailija
28/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestä taisi harmittaa golfin peluuni, kun se vei aikaa 5-6 h monta kertaa viikossa. Niinpä hänkin aloitti ja nyt pelaamme molemmat.

Voi hyvänen aika! 6 tuntia aika mätkiä lintuja päähän!

Niin, et ehkä ole kuullut, että tulos on loistava, kun tekee birdien?

(En edes odota, että ymmärtäisit :D)

Ymmärsin, vaikka viisautesi säkenöi vahvana.

Kauanko googlasit 😂.

Vierailija
29/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin erästä miestä, jolle kerroin jo tapailun alussa harrastavani ratsastusta ja omistavani kaksi hevosta. Tein selväksi, että ne vie aikaa (ja rahaa), miehelle oli ok, sanoi itsekin kaipaavansa paljon omaa aikaa.

Tapailun edetessä miestä alkoikin ärsyttää hevosharrastukseni ja tilanne kärjistyi siihen, että hän sanoi sen olevan joko hän tai hevoset. Voitte arvata kumman valitsin :)

Miehen. Parempi ratsastaa!

Vierailija
30/30 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei muuten mikään harrastus ärsyttäisi, mutta asumme pienessä kaksiossa, jossa ei todellakaan ole yhtään ylimääräistä tilaa mihinkään. Ja puolison harrastus on sellainen, että hänellä on valtavasti harrastuskamoja, jotka on usein märkiä ja pitää saada kuivumaan. Hän täyttää olohuoneen ja pienen kylppärin niillä valuvilla märillä haisevilla kamoilla, ja sitten en esim. pääse suihkuun koska suihkunurkkaus on täytetty niillä, se ärsyttää aika paljon

Harrastaa sukellusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän