Mies kiukuttelee, kun tienaan enemmän
Kun tapasimme, minä olin opiskelija ja miehellä oli isommat tulot. Silti maksoin aina puolet vuokrasta, eikä mies edes viime kesänä suostunut maksamaan minuun vuokraosuuttani yhdelle kuukaudelle, vaan jouduin lainaamaan rahaa eläkkeellä olevalta äidiltäni. Koko viime kesän sinnittelin lähes nollabudjetilla, koska kaikki säästöni hupenivat vuokraan.
Nyt valmistuin ja aloitan ensi viikolla työt. Tulen saamaan hyvän palkan. Miehen mielestä minun pitäisi nyt yhtäkkiä maksaakin vuokrasta yli puolet, koska tienaan häntä enemmän.
En suostunut. Muistan vielä liian hyvin oman köyhyyteni, kun minulla ei ollut varaa edes junalippuihin, jotta pääsen yliopistolle. Mies osti kyllä aiemmin enemmän ruokaa. Sen lupasin, että minä voin nyt kerran viikossa tehdä isot ruokaostokset.
Mies on nyt mykkäkoulussa (?) eikä suostu edes kuuntelemaan minun ajatuksiani asiasta.
Sanoin lopuksi, että voimme asua vaikka kahdessa osoitteessa minun puolestani. Kiukuttelua en jaksa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa että mies näin sanoisi jo Ennenkuin olet yhtään palkkaa saanut. Kuinka iso palkkaero teillä on?
No eiköhän tämä ollut taas yksi palstanaisen epälooginen voimaantumisfantasia. Oikeassa elämässä miehet elättävät naiset, kun tienaavat enemmän, ja molempien rahat ovat omia, kun nainen tienaa enemmän.
Tämä!
Niin totta!
Mulle tulee aina näistä ketjuista ihan masentunut olo. Miten meidät naiset saa niin helposti vedettyä mukaan vaikka minkälaisiin provoihin? Eikö meillä ole omia aivoja lainkaan? Ollaan kuin kanalauma mikä kotkottaa nokkimaan sinne minne provo käskee.
Vaimollani on selvästi paremmat tulot kuin minulla, ja olen asiasta ainoastaan iloinen ja ylpeä. En oikein ymmärrä, mistä kiukuttelisin tai olisin kateellinen, koska hän on uransa ja menestyksensä etevyydellään ja ahkeruudellaan ansainnut.
Vaimo maksaa lasten menoista suurimman osan, mutta pidän itsestään selvänä, että asuminen, laskut ja ruokamenot maksetaan puoliksi. En kinua vaimolta mitään ekstraa "koska isommat tulot", vaikka oman rahatilanteeni kanssa tiukkaa tekisikin.
2/5
Yksi piste piste siitä, että mies on mullittelija. Tällä koitetaan murtaa stereotypiaa siitä, että vain naiset mullittelevat. Ja todellisuudessahan mullittelijoista vain 99, 8% on naisia, joten on hyvä muistuttaa, että mieskin voi mullitella.
Toinen piste siitä, että koitetaan levittää mielikuvaa siitä, että naiset joutuvat kuluttamaan omaa rahaa suhteessa.
Totuushan on yhä, että naiset ovat feministejä vain siihen asti, kun lasku saapuu.
Taisi keskustelu hyytyä provon paljastumisen jälkeen?
Vastaprovona heitän, että nainen lähtee heti, kun pitäis itse rahoittaa yhteistä elämistä.
Ja aina naisia haukutaan ahneiksi ja siivellä eläjiksi. Tässä elämän aikana alkanut tuntumaan, että miehet on se itsekkäämpi ja hyötymään pyrkivä sukupuoli.
Miksi ihmiset ovat tuollaisessa suhteessa? Näitä tarinoita kuulee ihan liikaa. Selvästi toinen ei arvosta sinua niinkuin parisuhteessa pitäisi arvostaa vaan yrittää vaan hyötyä taloudellisesti yms.
Ja sitten kaikki teidän huonekasvit taputtivat sulle?