Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lonkan/lantion magneettikuvauksesta kysymys

Vierailija
10.02.2023 |

Jääkö pää putken ulkopuolelle lantion/lonkan magneettikuvauksessa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää.

Vierailija
2/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää.

Oi helpotuksen huokaus mikäli näin todella on :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ja siinä. Kyllä ainakin osan ajasta olet pää putken sisäpuolella.

Vierailija
4/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ja siinä. Kyllä ainakin osan ajasta olet pää putken sisäpuolella.

Ounou :(

Vierailija
5/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on klaustrofobia ja selvisin tosta, pää jäi ulos. Musiikki kuulokkeista auttoi paljon. Tsemppiä!

Vierailija
6/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tekijästä. Joillakin laitteilla on parempi laittaa pää edellä putkeen tuossakin tapauksessa. Johtuu laitteen tuottaman lämmön määrästä vartalossa.

Vierailija
7/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä voi olla laitekohtainen asia, mutta mä kävin noin kuukausi sitten lannerangan magneetissa eikä pää jäänyt ulos. Laite oli uusi.

Vierailija
8/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä välttämättä jää. Kävin magneetissa, kuvattiin alavatsan aluetta ja jouduin putkeen kyllä ihan kokonaan, päälakea myöten.

Vierailija
9/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olin kokonaan putkessa. Mutta mikäs siinä ollessa, turvallinen pesäkolo.

Vierailija
10/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuvattiin polvi ja pääni oli osittain putken sisällä. Auttoi kyllä että näin hyvin ulos koko ajan. Pyydä rauhoittava lääke annettavaksi ennen tutkimusta?

Vierailija
11/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko pääsi perseessä.

Vierailija
12/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä välttämättä jää. Kävin magneetissa, kuvattiin alavatsan aluetta ja jouduin putkeen kyllä ihan kokonaan, päälakea myöten.

Sama mulla. Pää edellä laitettiin putken perälle saakka. Silmät pitää sulkea ennen sinne menoa ja pitää suljettuna koko toimituksen ajan. Myös rauhoittavan lääkkeen voi pyytää etukäteen.

Vierailija
13/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut pää edellä putkeen ja koko kuvauksen ajaksi. Olen ollut 3 kertaa lonkan/lannerangan MRI-kuvauksessa, joka kerta kesti sen 45-60 min ja kokonaan putken sisällä. 

Vierailija
14/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä riippuu laitteesta. Minulla on kuvattu magneetissa nilkka, polvi, lantion seutu ja vatsa.

Kaikissa pää on ollut ulkopuolella, mutta yhdessä laitteessa olin tosiaan kaulaa myöten putkessa vaikka nilkkaa kuvattiin.  Vatsan seudun magneetissa taas olin vain hartialinjan alapuolelle asti putkessa.

Vierailija
15/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. Pää edellä laitettiin putken perälle saakka. Silmät pitää sulkea ennen sinne menoa ja pitää suljettuna koko toimituksen ajan. Myös rauhoittavan lääkkeen voi pyytää etukäteen.

No mä en kyllä mennyt pää edellä sinne, ehkä sitten jos pää olisi se kuvattava alue. Jalat edellä yleensä mennään muissa tutkimuksissa.

Se laite ruksutteli ja aina veti, nytkähteli vähän kerrassaan mua sinne sisemmälle ja sisemmälle ja olin siellä lopuksi kokonaan.

Vierailija
16/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just kuvattiin. Pyysin päästä jalat edellä sinne putkeen ja pää meni myös sinne putken sisään. Mulla on ahtaanpaikankammo ja kyllä sitä jouduttiin pari kertaa yrittämään kun en voinu olla. Meinasin lähteä pois koko kuvauksesta. Ei tarjottu mitään rauhoittavia

Kyllä se sitten lopulta onnistui. Kesti noin 15min.

Vierailija
17/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä en kyllä mennyt pää edellä sinne, ehkä sitten jos pää olisi se kuvattava alue. Jalat edellä yleensä mennään muissa tutkimuksissa.

Se laite ruksutteli ja aina veti, nytkähteli vähän kerrassaan mua sinne sisemmälle ja sisemmälle ja olin siellä lopuksi kokonaan.

Jaa. Kukaan ei varmaan kertonut tätä sairaalan henkilökunnalle, kun laittoivat minut kahdesti putkeen pää edellä vaikka kuvattiin selkää ja lantiota..

Vierailija
18/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla just kuvattiin. Pyysin päästä jalat edellä sinne putkeen ja pää meni myös sinne putken sisään. Mulla on ahtaanpaikankammo ja kyllä sitä jouduttiin pari kertaa yrittämään kun en voinu olla. Meinasin lähteä pois koko kuvauksesta. Ei tarjottu mitään rauhoittavia

Rauhoittavat pitää pyytää etukäteen.

Vierailija
19/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä ne pyydetään ja keneltä? Mulle vaan tuli lappu postissa missä aika kuvaukseen ja esitiedot. Ei sitä lappua edes pyydetty kun menin kuvaukseen. Se kuvaaja vaan hakemaan aulasta kun oli minun vuoro. Olin magneettirekassa.

Vierailija
20/28 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä ne pyydetään ja keneltä? Mulle vaan tuli lappu postissa missä aika kuvaukseen ja esitiedot. Ei sitä lappua edes pyydetty kun menin kuvaukseen. Se kuvaaja vaan hakemaan aulasta kun oli minun vuoro. Olin magneettirekassa.

Terveyskeskuksesta esim.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme