Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kampaajat eivät ymmärrä puhetta!

Vierailija
29.09.2017 |

Vielä en ole tavannut kampaajaa, joka tajuaisi puhetta. Menin kampaajalle. Pyysin selväsanaisesti, että sivuilta (siis korvien seudulta?) pitää tasoittaa. Lyhyt polkkatukka. Takaosasta hiukset olivat ihan kivasti. Joten pyysin että "VAIN" sivuilta. Mitä tekee kampaaja? Aloittaa veitsellä (huom! VEITSELLÄ) ohentamaan takaa päälaelta!
Olin niin tyrmistynyt, että en saanut sanaa suustani.
Nyt hiukset todella lyhyet. Veitsellä leikkaaminen sai hiusten latvat hapsottamaan. Minulla erittäin luonnonkiharat hiukset - ja se veitsellä leikkaaminen ei mun mielestä sovi luonnonkiharoiden leikkaamiseen!
Kampaaja väitti toista.
Hän leikkasi minulle jonkinlaisen polkkatukan, jota kuulemma "voi muunnella kun käyttää erilaisia muotoilutuotteita" - vaikka selväsanaisesti olin sanonut, että vältän kaikenlaisten kemikaalien käyttämistä, enkä liiemmin laittele hiuksiani.
Kasvatuspuuha edessä. Haluan takaisin suorat hiukset - ja todellakin etsin älykkään kampaajan. Taitaa olla turha toive....

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen viimeksi kävin Helsingin ydinkeskustassa "huippu"kampaamossa. Paljon luvattiin. Kuvista huolimatta pitkä ja paksu tukkani on aivan erilainen kuin mitä sen piti olla, otsatukka on niin absurdi että ei voi muuta kuin järkyttyä. Melkein 80e ja palautteeseen ei sanaakaan. Pahinta on, että kiinni pitäminen näyttää vielä pahemmalta. Otsista on leikattu tyngäksi OHIMOILTA. Vielä mietin että uskallanko kampaajalle kun stadista on minulla niin huonoja kokemuksia..vai pitäisikö jättää taas ulkomaille.

KASVATIN TUKKAA KAKSI VUOTTA.

Vierailija
22/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon, että entinen työkaverini, joka ei ole kampaaja, on leikannut tukkani AINA loistavasti. Ulkomaillakaan en ole törmännyt kampaajaan, joka osaisi leikata otsikseni niin täydelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se kun kukaan ei uskalla suoraan sanoa että nyt meni vituiks.

Ei se ole sitä, vaan sitä ettei kiharia hiouksia osata leikata. Minullekin aina sanotaan, että leikataan hiirenhäntä pois tai ei voida ohentaa tarpeeksi. Kuivuessaan se hiirenhäntä on paksu kiharapehko. Ja jos kampaaja ei suostu leikkaamaan hiirenhäntää, niin se pehko on möntti. Nautin Etelä-Euroopassa, kun siellä osataan leikata kiharat hiuksetkin. Ne pitäisi leikata kuivina pehkoina, eikä märkinä hiirenhäntinä.

Vierailija
24/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on loistava kampaaja. Ihan ku se osaisi lukea ajatuksiani aina - niin värin kuin leikkauksenkin suhteen. Asuin jonkun aikaa pääkaupunkiseudulla, mutta kampaajaa varten tulin aina kotikaupunkiini. En vaihtaisi toiseen vaikka maksettaisiin.

Mullakin on kokemusta noista kynijöistä ja sitä suuremmalla syyllä pidän kiinni tästä nykyisestä. Onneksi hiukset kasvavat, vaikka piinallista se odotus onkin!

Vierailija
25/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan en itse osannut avata suutani, kun asiaan olisi vielä voinut vaikuttaa. Ne kampaajatkin ovat vain ihmisiä, joten näkemyksemme ovi erota. Siksi olen oppinut keskeyttämään, jos näen, että jotain on tapahtumassa, mitä en halua ja myös vaatimaan korvausta, jos lopputulos ei ole haluttu. Kyllä siitä sitten opitaan molemmat.

Nuorempana annoin herkästi vain mennä enkä osannut sanoa. Se on aika suomalainen synti.

Vierailija
26/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen ihana kampaaja. Menin ja annoin vapaat kädet. Hän leikkasi hiuksen mukaan. Aina oli hienot pese ja pidä hiukset. Muistan aina kun menin ekan kerran, niin hän vain pöllyytteli kuivia hiuksiani. Katseli miten ne asettuu, miten kiharat menee. Sitten leikkasi nopeasti ja iski kuivauskuvun päähäni. Se oli siinä. Valitettavasti hän lähti maailmalle. Ainoa kampaaja, joka sai pyörtyäiset hiukseni näyttämään upeilta lyhyinäkin. (pyörtyäiset on kiharahkot joissa on paljon pyörtyäisiä. Pitkissä ne ei näy, mutta lyhyissä ne määrää suunnan )

Vierailija
27/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä päin maata etsit hyvää kampaajaa?

Grani: Salon Seireeni Heli suosittelen

Vierailija
28/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tukka on kerran leikattu hyvin. Tapahtui Portugalissa. Luonnonkiharat hiukset leikattiin tosiaan kuivina. Nyt olen nyrhinyt miehen avustamana usean vuoden ajan hiukseni itse. Riitti se viimeinen käynti.

Vierailija
29/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hiuksista pitää maksaa kampaajalle. En ole käynyt viiteen vuoteen ja ihan hyvin osaavat hiukset silti kasvaa vaikken maksakaan satoja euroja turhasta.

Vierailija
30/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti hiukset näyttävät hyviltä kun niissä on kilo muotoilutuotetta, vasta seuraava suihku paljastaa kammottavan totuuden !

Vierailija
31/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kampaaja osaa yhden tekniikan, käyttää sitä kaikille.

Ja saat sitä, mikä on muotia, jollet väännä rautalangasta että haluat jotain muuta.

Kun menee kampaajalle ekaa kertaa, kannattaa varautua yllätykseen. Mutta tuttu kampaaja kyllä tietää sun tyylin.

Vierailija
32/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene Eestiin. Siellä osataan pajon paremmin. Vaikka sitten parturi olisi venäjänkielinen eikä ymmärrä suomea tai englantia.

En suosittele!!

Halpaa on kyllä, mutta sen näköinen on tuloskin.

Vierailija
33/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en anna leikata veitsellä, siitä on huonoja kokemuksia. Lopputulos ei miellytä. Vaadin aina ns.saksileikkausta. Kampaajissa on eroja, osa ymmärtää kerrasta, toisille saa toistaa jatkuvasti. Siksi hyvät kampaajat ovatkin valikoituneet joukosta. En enää käytä radomi-kampaamoja, vaan käyn tutuissa paikoissa. Etsimällä löytyy.

Veitsi taitamattomassa kädessä tuottaa vaikutelman, että ei ole taidettu käydä vuoteen kampaajalla.

Vierailija
34/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanin kampaamokokemus oli Firenzessä. Hinta sama kuin Suomessa, mutta palvelu ja lopputulos aivan eri tasoa.

Otin permiksen ja leikkauksen.

Oli varsinainen salonki!

Vierailija
35/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut ap:n kampaaja olla kovin pätevä työssään. Nimittäin veitsellä saa todella hienon leikkauksen, jos kampaaja osaa sen tehdä oikein. Kokemusta on! Saksillakin leikkaamalla toinen kampaaja saa aikaan takkuuntuvat hiusten latvat, kun taas toisen jäljiltä ei koskaan ole takkuja. Minulla on aina ollut saada sellaisia kampaajia, jotka kuuntelevat asiakasta ja jotka neuvottelevat ennen leikkausta, mitä kannattaa tehdä ja mitä itse haluan. Joskus on mennyt tukka hieman liiankin lyhyeksi, mutta sehän on uusiutuva luonnonvara, joten en ole kitissyt siitä.

Vierailija
36/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIkoinaan kun oli pitkät hiukset niin ihmettelin, että jos sanon että "leikkaisitko 3 cm?" niin leikkaa kuitenkin 10 cm. Ja aina syy on joku että kuivat latvat, oli pakko leikata. Paitsi kun ei ole. Jos haluan 3cm niin luulisi että se onnistuisi. Se että sinne jää kuivaa niin on minun ongelmani, jos en halua niitä leikata. Eri asia jos sanoo että leikkaa kuivat pois.

Vierailija
37/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin leikkauttamaan pitkät hiukseni, halusin 20 cm pois että saisin lahjoitettua hiukset hyväntekeväisyyteen, johon toivotaan yli 15cm lahjoituksia. Hiusten piti jäädä olkapääpituisiksi, mutta lähdin leukaan asti ulottuvassa kypäräkampauksessa kotiin. Mittasin kotona pisimmän leikatun letin pituudeksi 39cm! Ymmärrän että voi olla vaikeaa hahmottaa yhtä tai kahta senttiä, mutta ihan oikeasti voisi harkita ammatinvaihtoa jos leikkaa vaaksan liikaa :D Saipahan joku lapsi itselleen hienon peruukin, minua vaan vituttaa vieläkin.

Vierailija
38/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen kampaajalle sanon heti selvästi artikuloiden moneen kertaan mikä malli ja  haluan että malli todellakin leikataan ettei tarvitse muotoilua myrkkyineen. Lopussa pelkkä kuivaus että näen onko malli oikea, muotoilulla monesti peitetään huono leikkaus. Ja silti usein saan itse tarttua saksiin tai mennä toiseen paikkaan korjaamaan vahingot. Mutta en tiedä osaisinko itsekään tulkita sanallisia ohjeita sen paremmin joten olenkin opetellut itse leikkaamaan hiukseni.

Vierailija
39/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon vain muutaman kerran uskaltautunut kampaajalle, toinen niistä kerroista oli vähän ennen joulua. Oli pakko mennä, kun ensin innostuin saksimaan omia pitkiä hiuksiani ja niistä tulikin hirveät. Kampaaja, nuori nainen ja ihana persoona, leikkasi minulle toivomani pitkän polkan ja sävytettiin, olin tosi tyytyväinen!

Mulla on kamala hiuslaatu. Se on vaihtelevasti lainehtivan ja kiharan välimaastossa, yksittäinen hius on paksu jouhi ja luonnostaankin tosi kuiva. Lisäksi mun päästä riittäisi tukkaa vaikka neljälle ihmiselle kun sitä on niin paljon.

Laittamattomana nää hiukset leviää mun naaman ympärille sellaiseksi jättimäiseksi pöyheäksi pyramidiksi eikä se imartele yhtään mun leveää naamaa.... aion mennä jatkossakin kampaajalle mutta ensi kerralla käsken suoraan ohentamaan ainakin puolet pois 🙄

Vierailija
40/41 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens kerralla sitten tulet tänne leikkauttamaan. Leikkaan ihan ilmaiseksi. Myös mieheni leikkaa hiuksia, lähinnä minun latvojani. Ymmärrämme molemmat puhetta, joten lopputulos on sitä mitä pyysit, eikä sitä mitä olisin halunnut sinun pyytävän.

Äitini juuri kertoi että oli käynyt kampaajalla ottamassa permanenttia. Kampaaja oli pyöritellyt silmiään, että ootsä niinku siis hei tosissas?? monen kertaan. Juu, kyllä se varmaan on tosissaan, äitini on 67v, ja tuon ikäisille se permanentti nyt vaan voi olla se oma juttu siis omg!

Minulle ovat nämä järjen jättiläiset sanoneet mm. että hius kasvaa latvasta, joten se kasvaa nopeammin kun sitä leikkaa (!)

Että minulle sopii vain hyvin lyhyt poikamalli hiuksiin, että minulle voi leikata mallin joka vaatii sitä tät ja tota, ja 3h aiemmin heräämisen että voin kähertää, kammata, tupeerata, suoristaa, suihkuttaa, kiillottaa, ja viimeistellä kymmenillä tuotteilla. Siis mitvit?? Mieheni on leikannut hiukseni viimeiset 5v, ja hyvä niin!