Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin katosivat Punkkarit, Gootit, Larppaajat, Grungetyypit, Animehahmoiksi pukeutuvat, Hipit ja muut persoonallisesti itseään ilmentävät?

Vierailija
29.09.2017 |

Miksi nykyään kaikki ovat samasta muotista reväistyjä? Onko kohta ainoa sallittu väri harmaa?

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään kaikki ovat samasta muotista reväistyjä? Onko kohta ainoa sallittu väri harmaa?

No eikö Helsingissä ihan vastikään järjestetty ja pidetty se suuri kansainvälinen 'Lolita'-aiheinen tapahtuma  kaikille  alan harrastajille...

Miksi sitten missasit sen , jos kerran värikkyydestä pukeutumisessa ja 'cosplay'-tyyppisestä vaatehassuttelusta niin tykkäät ?

Vierailija
102/123 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapina jo nykyään tulee paketoituna ja some vie tehokkaasti jo liikkuvuuden ja aktiivisuuden kun ennen oli pakko olla paikanpäällä ja nuoretkin jo pelottavan konservatiivisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin joskus 1990-luvun alkupuolella persoonallisesti pukeutuva. Pitkä kampaamston tukka, aina mustat vaatteet, vanha ulsteri, pitkät saappaat, helminauhoja.. Se oli jotenkin kauhean tärkeää silloin enkä kyllä muista miksi. Sittemmin olen varonut kaikkea tuommoista ja nyt tärkeintä on että vaatteet ovat sävy sävyyn, hyvin istuvat ha puhtaat. Olen toki jo 42.

Vierailija
104/123 |
20.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te oikein asutte sitten? Itse Hämeenlinnassa ja kyllä täällä näkee hippejä ja hevareita. Tampereella vasta rastoja onkin.

Voi kyllä olla, että suuri osa "erilaisista" on pari-kolmekymppisiä nuoruuttaan pidentäviä ihmisiä. Teini-ikäisiä en niin paljon tunne.

Vierailija
105/123 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hätä ei ole tämän näköinen...

Onhan meillä näet kuitenkin se Sofi Oksanen värikkäine goottilukkeineen ja hiuslaitteineen katukuvaa piristämässä...

Vierailija
106/123 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi punkkari, joka ei ole vielä hetkeen kasvamassa aikuiseksi o/

N18

´82 / HC vai ´77 ?

'77

N18

Ihan paras suuntaus!

Vierailija
107/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusataan jos näyttää erilaiselta kun muut

Vierailija
108/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaihtuivat wokettajiin ja pridettäjiin. 

Vierailija
109/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hippipariskunta, 45 ja 46. Meillä se on nykyään jo enemmän elämäntavassa kuin ulkonäössä, vaikka kyllä mun helmoistani ja miehen letistä voi vieläkin jotakin päätellä. Eipä siis toiminta näy katukuvassa.

Vierailija
110/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippejä on vielä, sekä hevareita. Emoista ja gooteista en tiedä, niitä en ole nähnyt vuosiin. Myös animetyyppejä ja larppaajia on edelleen. Näitä näkee varmaan parhaiten genrensä tapahtumissa, jos kiinnostaa bongailla. Esim. keskiaikamessuilla, jne.

Kaikki ovat vetäytyneet koloihinsa, kuten kolmekymppisenä kuuluuki. Nykynuorisolla on sitten omat trendinsä

Vierailija
111/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on goottikauppa nimeltä Morticia:) Ollut 27 vuotta.

Vierailija
112/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hippejä on vielä, sekä hevareita. Emoista ja gooteista en tiedä, niitä en ole nähnyt vuosiin. Myös animetyyppejä ja larppaajia on edelleen. Näitä näkee varmaan parhaiten genrensä tapahtumissa, jos kiinnostaa bongailla. Esim. keskiaikamessuilla, jne.

Kaikki ovat vetäytyneet koloihinsa, kuten kolmekymppisenä kuuluuki. Nykynuorisolla on sitten omat trendinsä

Minä olen 56v nainen käyn keikoilla ja pukeudun..ärsyttääkö?:)

Vierailija
113/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat on tiukempia eikä anna lastensa ilmentää itteään, toisin kuin meidän pahimpana hippiaikana nuoruuden eläneet vanhemmat?

Ehkei kaikki kysyneet vanhemmilta lupaa. Jos halusi kokeilla jotain irokeesiä tai nahkatakkia. Mutta naisille irokeesi on hankala, koska hiukset pitää kasvattaa myöhemmin takaisin, ellei ole pysyvästi irokeesi-ihminen.

Vierailija
114/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on goottikauppa nimeltä Morticia:) Ollut 27 vuotta.

Parkkerasin aikoinaan autoni ruttopuiston reunaan kun kävin Morticiassa ostoksilla. Näin palatessani parkkipirkon sakottavan saman kadunvieruksen alkupään autoja ja just kerkesin juosten omaan autoon ja veks siitä. Huh huh. Läheltä piti. Mul on muuten vieläkin ne Wet-Look PVC housut kaapissa, mitkä silloin ostin sieltä. :)

Vierailija
115/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ne jotka ennen olisivat olleet jotain noista on vain muusuja. 

Vierailija
116/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työpaikoilla edellytetään yhtä tyyliä. 

Vierailija
117/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa liittyi vihreisiin. Nykyään  loisivat kommuuneissa.

Vierailija
118/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työpaikoilla edellytetään yhtä tyyliä. 

Kouluissa ei. Miksi niitä ei ole enää nuorisossakaan?

Vierailija
119/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten ykkönen sanoi, kasvettiin aikuisiksi. Ei enää kiinnosta vaatteilla pelleily. Käytän nykyään mukavia ja klassisia vaatteita.

Nyt ei ollut kyse pelkästään sinusta. Ap kysyi ylipäänsä, missä em pukeutujat/roolit.

Vierailija
120/123 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä hippipariskunta, 45 ja 46. Meillä se on nykyään jo enemmän elämäntavassa kuin ulkonäössä, vaikka kyllä mun helmoistani ja miehen letistä voi vieläkin jotakin päätellä. Eipä siis toiminta näy katukuvassa.

Haisetteko hielle ja pierulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän