Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Steiner-päiväkoti - hyvää vai huonoa?

Vierailija
06.04.2006 |

Harkitsen lapsen laittamista Steiner-päiväkotiin. Silti mietityttää, onko se " hihhulia" vai hyvä juttu? Millaisia kokemuksia muilla on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Kodinomainen ilmapiiri ja ympäristö, paljon kädentaitoja ja leikkejä, joissa lapsi saa käyttää omaa mielikuvitustaan.

Ja tosiaan " vaatii" vanhemmilta enemmän kuin tavallinen päiväkoti, vanhempainiltoja on useasti + muuta toimintaa johon vanhemmat voivat osallistua. Kodin ja päiväkodin suhde on tiivis (itse pidän tätä vain plussana, ovathan päiväkodin ihmiset todella paljon lapseni elämässä mukana).

Vierailija
2/9 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana paikka, ovat Hyrylässä. Olen todella tyytyväinen. Päiväkoti on viihtyisä, paljon käytetty pehmeitä värejä sisustuksessa, luomuruokaa, lelut laadukkaita ja henkilökunta on todella mahtava ja erittäin hyvin koulutettu. Joka viikko leivotaan lasten kanssa, käyvät myös viikottain luontoretkellä ja paljon katsovat teatteriesityksiä jne. Paljon panostetaan satuihin, lauluihin ja loruihin.

Merkille pantavaa ovat pienet ryhmät, koko päiväkodissa on muistaakseni 28 lasta, neljä ryhmää eli n 7 lasta ryhmässä. Oma keittäjä joka leipoo joka päivä leivän itse ja jokaisella ryhmällä oma koulutettu varhaiskasvattaja.

Juhlat ovat hyvin samanlaisia kuin kaikkialla muualla, samat perinteiset joululaulut ja muut. Mietin mistä sellainen " hihhuli" -maine tulee. Päiväkodissamme ei syödä lihaa, se on ehkä ainoa todella erilainen asia kuin muualla.

Käy ihmeessä tutustumassa lähimpään Steiner-päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis sovellu kaikille työssäkäyville.

Vierailija
4/9 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkako vauhkoamaan mut olen mä niin kaun sitä steienrkoulun touhua katsonut, että tämä on kokemukseni. kavereitani on siis käynyt sen ja 3/4 on hihhuleita/käyttäjiä

Vierailija
5/9 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapset saavat virikkeitä, ne ovat monien mielestä " vanhan aikaisia" tai jotain. Siksi ei sovellu kaikille vanhemmille.

6

Vierailija
6/9 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä aukiolo 7.30-17

ja huumeiden käytöstä sanoisin että huhhuh miten kehtaat puhua tuollaista. Tunnen monta nuorta aikuista jotka ovat käyneet Steinerkoulun ja fiksumpia nuoria saa hakea. Tuskinpa kenellekään pilveä tunnilla opettajat tarjoavat :-D

Vierailija
7/9 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

alkako vauhkoamaan mut olen mä niin kaun sitä steienrkoulun touhua katsonut, että tämä on kokemukseni. kavereitani on siis käynyt sen ja 3/4 on hihhuleita/käyttäjiä

Sinun kannattais kyllä kaveripiiriä tarkistaa.

Vierailija
8/9 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta oli ihan asiaa. Puuleluja, keskityttiin virikkeisiin ja luovaan toimintaan. Noin muuten ihan tavallista lastenhoitoarkea.

Vierailija
9/9 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin, jos olisin viemässä, mutta ei sovi kaikille. Siksi ota selvää millaista toimintaa siellä on.