Onko sulla sellaista tuttua 30-40v miestä joka olisi ihan hyvä mies, mutta sinkku?
Esim veli, poika, kaveri, työkaveri. Ihan kuka tahansa kenet vain tunnet ja joka olisi ihan kunnollinen kun vain löytäisi jonkun? Ajattelin vain, että onko sellaisia miehiä olemassakaan kun tuntuvat olevan kadonneet.
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori en jaksa lukea ketjua, mutta.
Kun netti oli aika uusi asia, niin introvertit saivat luontaista lähtöetua nettitreffien maailmaan. Väitän että nettitreffimaailma oli aivan alussa aika suloisenkin puhtoinen. Siellä oli aitoutta, laatua, pitkää tutustumista ja pohjimmiltaan enemmän hyviä ihmisiä. Sitten muuallakin menestystä niittävä Jakke Jokapaikanhöylä ihmetteli, että miten ihmeessä Niilo Nörtilläkin oli yllättävän nätti ja mukava nainen kainalossa? Uteli "viattomasti" asioiden oikean laidan ja päätti tehdä tästä arkikivaa sen normaalin viikonloppupokailun lisäksi. No sen arvaa miten hyväuskoisen lauman käy kun luontainen saalistaja pääsee aitaukseen... :)
Ujoille ja introverteille pitäisi tehdä omat kanavansa. Esimerkiksi kaksivaiheinen Tinder, jossa olisi vain esittelyteksti ja kuvat tulisivat näkyviin vasta, kun on pitänyt siitä. Normaalisti introvertti on alakynnessä juurikin tällaisessa revolverideitissä, vaikka olisi kuinka laadukas ihminen.
Miksi kuvat tulisivat näkyviin vasta esittelytekstin jälkeen? En ymmärrä ideaa. Ajatteletko ettei ujoille olisi niin merkityksellistä, miltä potentiaalinen kumppani näyttää? Jos ajattelet, olet totaalisen väärässä. Olen ujo ja ainakin minulle ulkonäkö on ensimmäinen asia, joka saa kiinnostumaan toisesta romanttisessa mielessä. Pelkästään jonkun hienon esittelytekstin perusteella en kiinnostuisi kenestäkään. Olen ollut Tinderissä ja minusta se toimii nykyisellä periaatteella ihan hyvin meille ujoillekin.
Joo, oli kyllä muutenkin harvinaisen typerää maalailua auvoisesta nettideittailusta silloin kauan sitten. Huvittaa kyllä seurata miten ihmisten mieli muuttuu ja aika kultaa muistot. Ennen nettideittailu oli hirveintä mitä voi olla, pinnallista, tunteetonta, kylmää, epätoivoista... Nyt sitä haikaillaan samaan tapaan kuin tanssilavoja :D
Itsekin sinkkuuntuessani olin huolissani, että löytyykö enää kunnollisia +30 miehiä, ja usein näkee keskustelupalstoilla naisia miettimässä, että kannattaako erota huonosta suhteesta, jos sitten jää kokonaan ilman miestä. Ottamatta kantaa siihen, että tarviiko miestä nykyaikana enää mihinkään, niin sanoisin, että oman ja kavereiden kokemuksen perusteella löytyy kyllä hyviä miehiä vielä tuossa iässä ainakin pk-seudulla! Mutta siihen toki vaikuttaa se, millaista miestä etsii.
Minä onnistuin nappaamaan 35-vuotiaan miehen, jolla on hyvä työ ja koulutus, haluaa perheen, urheilullinen ja hyvännäköinen ja ennen kaikkea mukava ja _minulle_ sopiva. Mulle on tärkeää samanlainen elämäntyyli, ja jossain määrin koen sopivan miehen löytämisen olevan helpompaa tässä iässä, sillä tuntee itsensä paremmin ja tietää, millaista elämää haluaa viettää tulevaisuudessa, joten näkee nopeasti, onko suhteessa edellytyksiä pidempään. Tuttavapiirin sinkkumiehiä kun miettii, niin siellä on useita normaaleja, hyviä, kouluttautuneita miehiä, jotka etsivät vielä puolisoa - toki määrällisesti vähemmän kuin nuorempana, mutta toisaalta sellaiset miehet, jotka ovat kouluttautuneet, asuneet ehkä ulkomailla, priorisoineet töitä jne voivat olla joillekin naisille tosi hyvä match.
Tiedän kyllä, että ei parisuhteen löytäminen ole helppoa, mutta enemmän näkisin että kyse on siitä, että ei löydy itselle sopivaa syystä tai toisesta, kuin siitä että 30-40 vee miehet olisi huonoja.
Tässäkö aloittaja etsii elättäjää itselleen? Pitää olla pitkä, tumma, komea ja lihaksikas, mutta ennenkaikkea rikas ja koulutettu. Ja etsijä 20v xxxl pluskokoinen yh mamma ja prinsessa. Joo palatkaa maan pinnalle.
Kaverini on asiallinen, mukava, hyvässä työssä ja treenaa kamppailulajeja. Monet tutustumisalut jäätyy pituuteen, on paljon keskivertomiestä lyhyempi, harmillisesti muut eivät näe pituuden taakse. Hänellä olisi jo halu perustaa oma perhe ja toivon että saisi sen haaveen toteutettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkö aloittaja etsii elättäjää itselleen? Pitää olla pitkä, tumma, komea ja lihaksikas, mutta ennenkaikkea rikas ja koulutettu. Ja etsijä 20v xxxl pluskokoinen yh mamma ja prinsessa. Joo palatkaa maan pinnalle.
Et selvästikään tarvitse kenenkään muun panosta tuohon juttuusi. Ihmettelen vain miksi spämmäät sitä KESKUSTELUpalstalle.
Minulla on tuttavamies, josta ihmettelenkin, miksi on sinkku. Ystävällinen, muut huomioon ottava, elämänarvoissa oma napa ei ole ensimmäisenä, pitää huolta kunnostaan ja ilmeisesti kodistaankin, ei ole olevinaan kaikessa erinomainen vaan myöntää suoraan, jollei tiedä tai osaa jotakin. Työskentelee sosiaalialalla, joten luulisi, että esim. työkavereissa olisi naisia. Ei tupakoi eikä käytä mitään päihteitä, ei siis alkoholiakaan. Vakaumuksellinen kristitty ja demari, mutta ei tuputa näkemyksiään kenellekään, ja näkemyksiltään liberaali; suhtautuu myönteisesti esim. homoihin ja (sana jota ei saa sanoa jottei ketju lähde), eikä perheroolienkaan suhteen mitenkään vanhoillinen. Lähempänä neljääkymppiä jo, ja olisi kyllä ainakin täydellistä isäainesta mielestäni. Tiedä sitten pitävätkö naiset liian nössönä, vai mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini on asiallinen, mukava, hyvässä työssä ja treenaa kamppailulajeja. Monet tutustumisalut jäätyy pituuteen, on paljon keskivertomiestä lyhyempi, harmillisesti muut eivät näe pituuden taakse. Hänellä olisi jo halu perustaa oma perhe ja toivon että saisi sen haaveen toteutettavaksi.
Aika monella lyhyellä miehellä on kumppani ja peräti perhekin, joten vaikea uskoa että pelkästään siitä olisi kiinni. Ehkä hänellä itselläänkin on melko tiukat kriteerit naiselle?
Vierailija kirjoitti:
On. Koulutettu, vakavarainen, mukava, mutta lyhyt ja ei kyllä komeaksi voi sanoa. Hiukan on massuakin. Tällä hetkellä 39. Etsii noin 30-vuotiasta naista, koska haluaa perheen. Etsii tosissaan, mutta mitään ei ilmaannu. Osaatteko naiset oikeasti sanoa, missä vika.
Kuulostaa Juhana Vartiaiselta ja jos itse haeskelee itseään kymmenen vuotta nuorempia niin eihän tuo yhtälö toimi.
Vierailija kirjoitti:
No mun veli on tällainen. 37v erikoislääkäri. Aika ujo, introvertti, viihtyy töiden lisäksi lähinnä kotona lukemassa, on Ursan ja Mensan jäsen, harrastaa tähtitiedettä, luonto-ohjelmien katselua ja intohimoista pyöräilyä. Ollut sinkku ties miten pitkään. Pitkähkö ja urheilullinen. Enpä tiedä varsinaista syytä sinkkuudelle, ei varmaan kaipaa hirveästi parisuhdetta tai perhettä ylipäätään. Hyvä mies siinä olisi kyllä jollekin joka tuollaisen miehen päälle tajuaisi.
Ja harrastaa seksisuhteita, joista sinä et tiedä mitään. Nämä ovat juuri pahimpia pelimiehiä ja kulissit kunnossa.
Täsä mää olen, tulkaa hakemaan 🍗🍺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun veli on tällainen. 37v erikoislääkäri. Aika ujo, introvertti, viihtyy töiden lisäksi lähinnä kotona lukemassa, on Ursan ja Mensan jäsen, harrastaa tähtitiedettä, luonto-ohjelmien katselua ja intohimoista pyöräilyä. Ollut sinkku ties miten pitkään. Pitkähkö ja urheilullinen. Enpä tiedä varsinaista syytä sinkkuudelle, ei varmaan kaipaa hirveästi parisuhdetta tai perhettä ylipäätään. Hyvä mies siinä olisi kyllä jollekin joka tuollaisen miehen päälle tajuaisi.
Ja harrastaa seksisuhteita, joista sinä et tiedä mitään. Nämä ovat juuri pahimpia pelimiehiä ja kulissit kunnossa.
Erikoislääkäri. Se sana saa mammojen housut kosteiksi aikalailla ikään ja statukseen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Kylmäätiiän kirjoitti:
Kyllä väittäisin, että niillä miehillä jotain piileviä yläkopan ongelmia on. Mikäli eivät siis täysin omasta tahdostaan ole jotain katkeroituneita naisvihaisia mgtow-tapauksia. Muutenhan eivät olisi mukavia ja komeita unelmasinkkuja, koska naiset alkavat vaistoamaan sen "jutun" aina vaan paremmin, mitä läheisemmäksi miehen kanssa pääsevät. Moni täysin pimeä tyyppi voi hyvinkin menestykseikkäästi vetää jotain hyvän ja kunnollisen miehen roolia, kunhan ei päästä "miks toi on sinkku" ihmetteleviä naisia turhan lähelle.
Eli mielestäsi miehen ikisinkkuus ei voi johtua huonosta ulkonäöstä vaan on pakosti jotain merkittäviä henkisiä syitä, jotka selittävät tilanteen?
Minä en usko että pelkästään siitä. Aika usein huonolla ulkonäöllä varustetuille miehille ei kelpaa nainen, joka on myös huonolla ulkonäöllä varustettu, vaan pitäisi saada kaunis. Sitten ihan tosissaan ihmettelevät kun ei käy flaksi. Minusta tässä ikisinkkuuden syy on enemmänkin henkisellä puolella (=epärealistisen korkeat vaatimukset omiin edellytyksiin nähden) kuin varsinaisesti huonossa ulkonäössä.
Jep, on. Ihana tyyppi 42v. Työkaveri.
Minä. Olen 32-vuotias köyhä elämäntapatyötön. En käy baareissa enkä käytä alkoholia. Viikonloppuisin polttelen k@nnabista. Suihkussa käyn kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuttavamies, josta ihmettelenkin, miksi on sinkku. Ystävällinen, muut huomioon ottava, elämänarvoissa oma napa ei ole ensimmäisenä, pitää huolta kunnostaan ja ilmeisesti kodistaankin, ei ole olevinaan kaikessa erinomainen vaan myöntää suoraan, jollei tiedä tai osaa jotakin. Työskentelee sosiaalialalla, joten luulisi, että esim. työkavereissa olisi naisia. Ei tupakoi eikä käytä mitään päihteitä, ei siis alkoholiakaan. Vakaumuksellinen kristitty ja demari, mutta ei tuputa näkemyksiään kenellekään, ja näkemyksiltään liberaali; suhtautuu myönteisesti esim. homoihin ja (sana jota ei saa sanoa jottei ketju lähde), eikä perheroolienkaan suhteen mitenkään vanhoillinen. Lähempänä neljääkymppiä jo, ja olisi kyllä ainakin täydellistä isäainesta mielestäni. Tiedä sitten pitävätkö naiset liian nössönä, vai mikä on.
Veikkaan kyllä että jo pelkästään se että on vakaumuksellinen kristitty ja raivoraitis saisi useimmat naiset kääntymään kannoillaan.
Ei kai pelkkä tuttusi tyrkytä sinulle näkemyksiään, mutta aivan varmasti tyrkyttäisi parisuhteessa. Ei uskonnollinen vakaumus ole sama kuin vaikka tykkäisi scifileffoista. Se on elämäntapa jolta kumppani ei voi välttyä.
Vierailija kirjoitti:
Kylmäätiiän kirjoitti:
Kyllä väittäisin, että niillä miehillä jotain piileviä yläkopan ongelmia on. Mikäli eivät siis täysin omasta tahdostaan ole jotain katkeroituneita naisvihaisia mgtow-tapauksia. Muutenhan eivät olisi mukavia ja komeita unelmasinkkuja, koska naiset alkavat vaistoamaan sen "jutun" aina vaan paremmin, mitä läheisemmäksi miehen kanssa pääsevät. Moni täysin pimeä tyyppi voi hyvinkin menestykseikkäästi vetää jotain hyvän ja kunnollisen miehen roolia, kunhan ei päästä "miks toi on sinkku" ihmetteleviä naisia turhan lähelle.
Eli mielestäsi miehen ikisinkkuus ei voi johtua huonosta ulkonäöstä vaan on pakosti jotain merkittäviä henkisiä syitä, jotka selittävät tilanteen?
Pelkkä huono ulkonäkö tuskin on ongelma, jos se on ainut ongelma. Mutta jos siihen yhdistää huonon luonteen tai mielenterveysongelmat niin mahdollisuudet löytää parisuhde ovat varmaan aika pienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoislääkäri. Se sana saa mammojen housut kosteiksi aikalailla ikään ja statukseen katsomatta.
Ylimpään 10 %:n tuloluokkaan kuuluvia naisia on muuten paljon sinkkuina ja ihmiset pariutuvat yleensä samanlaisten kanssa. On siis hyvin epätodennäköistä, että kun lääkäreistä 2/3 on naisia niin erikoislääkärimiehelle ei olisi ottajaa ja edes joku nainen ei olisi yrittänyt iskeä tuota miestä. Kyse siis tuskin on, ettei löytäisi naista, vaan todennäköisesti on hyvin nirso.
Vierailija kirjoitti:
Sori en jaksa lukea ketjua, mutta.
Kun netti oli aika uusi asia, niin introvertit saivat luontaista lähtöetua nettitreffien maailmaan. Väitän että nettitreffimaailma oli aivan alussa aika suloisenkin puhtoinen. Siellä oli aitoutta, laatua, pitkää tutustumista ja pohjimmiltaan enemmän hyviä ihmisiä. Sitten muuallakin menestystä niittävä Jakke Jokapaikanhöylä ihmetteli, että miten ihmeessä Niilo Nörtilläkin oli yllättävän nätti ja mukava nainen kainalossa? Uteli "viattomasti" asioiden oikean laidan ja päätti tehdä tästä arkikivaa sen normaalin viikonloppupokailun lisäksi. No sen arvaa miten hyväuskoisen lauman käy kun luontainen saalistaja pääsee aitaukseen... :)
Ujoille ja introverteille pitäisi tehdä omat kanavansa. Esimerkiksi kaksivaiheinen Tinder, jossa olisi vain esittelyteksti ja kuvat tulisivat näkyviin vasta, kun on pitänyt siitä. Normaalisti introvertti on alakynnessä juurikin tällaisessa revolverideitissä, vaikka olisi kuinka laadukas ihminen.
Taas on sana introvertti väärässä käytössä. Introvertti ei ole ujo. Introvertti ei ole hidas. Introvertti on vain ihminen, joka väsyy vuorovaikutuksesta ja jonka sisäinen maailma on usein rikas. Introvertti pystyy olemaan ihan yhtä nopea reagoimaan ja yhtä supliikki kuin ekstrovertti, hän vain tarvitsee sen vastapainoksi hiljaisuutta ja yksinoloa (tai niin läheisessä seurassa, ettei kuormitu).
Minä olen introvertti, aloitin nettideittailun 1995 lopussa enkä ymmärrä, mitä hyötyä ehdotuksestasi olisi ollut. Silloin kirjoiteltiin pitempään ennen tapaamista, totta. Valokuvia ei paljon vaihdeltu koska se oli siihen aikaan hankalampaa eikä valokuvia edes otettu yhtä paljon kuin nykyisin. Mutta ei se millään tavalla helpottanut pariutumista. Se mukavalta vaikuttanut tyyppi, jonka kanssa oli kirjoiteltu pari kuukautta ja johon oli jo tuntenut suorastaan ihastuneensa osoittautui useimmiten pettymykseksi. Vaikka se oli sen näköinen kuin kuvassakin, niin kemiat eivät kohdanneet, ei ollut minkäänlaista vetovoimaa.
On. Mutta mies on suunnilleen sellainen, joka pitäisi kotoa hakea. Käy töissä, ahkera, käyttää vain vähän alkoa, jos sitäkään. Ei tupakoi. On ihan ok:n näköinen. Mutta joku vaan on, ettei saa tehtyä aloitteita.
Tämä onkin yksi ainoa helmi. Muita en ole koskaan aikaisemmin tiennyt.
Miksi kuvat tulisivat näkyviin vasta esittelytekstin jälkeen? En ymmärrä ideaa. Ajatteletko ettei ujoille olisi niin merkityksellistä, miltä potentiaalinen kumppani näyttää? Jos ajattelet, olet totaalisen väärässä. Olen ujo ja ainakin minulle ulkonäkö on ensimmäinen asia, joka saa kiinnostumaan toisesta romanttisessa mielessä. Pelkästään jonkun hienon esittelytekstin perusteella en kiinnostuisi kenestäkään. Olen ollut Tinderissä ja minusta se toimii nykyisellä periaatteella ihan hyvin meille ujoillekin.