Onko tervettä inhota toista, jos ei ole sanaakaan vaihtanut?
Kommentit (28)
Aikasta moni vihaa ilman että on ikinä vaihtanut sanaakaan kohteen kanssa, VA:lla aika yleinen kohde on esimerkiksi Sipilä.
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulet. Alituinen vihaaminen kertoo lähinnä vihaajasta, ettei kaikki ole kunnossa.
En mä mistään alituisesta vihaamisesta puhu ja siihen nyt ei riitä pelkkä resting bitch face, että kuvitellaan toisen vihaavan sua. Sekin on jo sairautta, että kuvittelee kaiken liittyvän itseen. Tarkoitan pidemmällä aikavälillä tapahtunutta epäkohteliasta ja valikoivaa käytöstä. Valikoivaa niin et toiselle ollaan kiva, mulle ja parille muulle ei. Vaikka mitään en ole tehnyt ja täysin tuntematon "suuruus" on tämä. Joudun vaan välillä kohtaamaan väkisin, niin ihmetyttää. Itsellä kuitenkin käytöstavat ja terve mieli.
a.p
No on normaalia jos on kuullut henkilöstä jotain todella vastenmielistä kuin, että tama on ollut koulukiusaaja.
Negatiiviset tunteet ovat sallittuja. Kun kemiat eivät kohtaa, on parasta olla erillään ja puhumatta mitään. Kuitenkin vihantunne vie kamalasti energiaa. Miksi et kanavoisi sitä energiamäärää johonkin järkevään? Ala harrastamaan ja keskity omaan "juoksuusi".
En vihaa ketään ja en ole myöskään koulukiusaaja. Mua on kiusattu kotona ja koulussa.
Enkä usko, että ihminen on kuullut musta mitään vaan hänellä on mt-ongelmia ehkä.
a.p
Vierailija kirjoitti:
Negatiiviset tunteet ovat sallittuja. Kun kemiat eivät kohtaa, on parasta olla erillään ja puhumatta mitään. Kuitenkin vihantunne vie kamalasti energiaa. Miksi et kanavoisi sitä energiamäärää johonkin järkevään? Ala harrastamaan ja keskity omaan "juoksuusi".
kemiat eivät kohtaa! Miten tuo on tullut hänen puoleltaan todistettua. Lueppa aloitus uudelleen.
Ei ole tervettä. Mieheni ex-nainen on haukkunut minua vain siksi, että olen tullut hänen lastensa elämään. Koskaan emme ole vielä nähneet ja jutelleet. En todellakaan ole mikään ilkeä äitipuoli.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tervettä. Mieheni ex-nainen on haukkunut minua vain siksi, että olen tullut hänen lastensa elämään. Koskaan emme ole vielä nähneet ja jutelleet. En todellakaan ole mikään ilkeä äitipuoli.
No tuossa on sentään edes joku motiivi nähtävissä.
a.p
Vierailija kirjoitti:
No on normaalia jos on kuullut henkilöstä jotain todella vastenmielistä kuin, että tama on ollut koulukiusaaja.
Itsekin olen kuullut tästä henkilöstä pelkkää negatiivista. Oikeasti.
a.p
Tervettä on! Vaistot ohjaavat myös ihmisten käytöstä. Kemioista puhuminen ei ole turhaa. Jo lapsena tunsin vastenmielisyyttä joitain kohtaan , jotka osoittautuivat myöhemmin oikeiksi. Sama aikuisena. Esim. joku julkisuuden henkilö on herättänyt vastenmielisyyttä. Myöhemmin oli käynyt ilmi siihen syy. Ei siis liity lööppeihin tms. Faktatietoa kumminkin osa itsehavaittua. Sama toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tervettä on! Vaistot ohjaavat myös ihmisten käytöstä. Kemioista puhuminen ei ole turhaa. Jo lapsena tunsin vastenmielisyyttä joitain kohtaan , jotka osoittautuivat myöhemmin oikeiksi. Sama aikuisena. Esim. joku julkisuuden henkilö on herättänyt vastenmielisyyttä. Myöhemmin oli käynyt ilmi siihen syy. Ei siis liity lööppeihin tms. Faktatietoa kumminkin osa itsehavaittua. Sama toisinpäin.
Ei todellakaan ole! Sulla nyt heittääkin iso ratas ja olet täysin hyväksikäytettävissä oleva typerys.
Mistä päättelet että vihaa? Ehkä ei mieti sinua missään mielessä. Se on todennäköisempää.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeä äitipuoli on satuhahmo. Ihan niin kun Tuhkimollaki voisi todellisuudessa olla ihan p*ska luonne. Oli kuinka kaunis tahansa. Ruma siskopuoli saattaisi olla todellisuudessa parempi luontoinen. Ei ainakaan olis koppava.
Lapsellisuuden merkkihän se on, jos toista inhoaa pelkästään ulkonäön (tai kuulemansa) perusteella. Ja myönnän, syyllistyn siihen itsekin joskus. Pyrin kuitenkin peittämään tunteeni ja jos mahdollista, antamaan toiselle mahdollisuuden ihan vain sen takia, että joskus jutut eivät pidä paikkaansa.
Joskus ihmiset vain ovat jotenkin niin vastenmielisiä (esim. aatemaailmaltaan) että en jaksaisi nähdä vaivaa tutustuakseni häneen. En siltikään ymmärrä ihmisiä, jotka tuntevat tarvetta osoittaa sen jollakin tavalla. Itse vain pyrin olemaan mahdollisimman vähän tekemisissä vastenmielisten ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että vihaa? Ehkä ei mieti sinua missään mielessä. Se on todennäköisempää.
En sanonut että vihaa. Onko teillä kaikilla lukihäiriö? Ei pidä tai inhoaa. Mitä tuo nyt sitten on. Kumppaniani nuoleskelee, mua ei edes tervehdi vaikka minä tervehdin. Ei yritä puolisoani. Se on poissuljettua.
a.p
Tuollaisessa tilanteessa on todennäköisemmin kyse kateudesta, eikä ihan vaan vihasta
Itseasiassa mua alkaa jo naurattaa koko tyyppi.. Säälittävä raukkahan tuo on. Koittaa ylentää itseään alentamalla muita. Ihan niin kun rasistit tekee. Kun ei muuta keksitä, missä olis "parempi" niin väri. Sekin on katsojassa, kumpi on kauniimpi. Esim keski ikäinen kurttunen kaljaa kittaava ukko vai nuori ja kaunis ulkomaalainen. Ainiin, mutta eihän se rasismi naissukupuoleen kohdistukaan jos miehiltä kysytään, tietenkään..
a.p
No mitäpä luulet. Alituinen vihaaminen kertoo lähinnä vihaajasta, ettei kaikki ole kunnossa.