Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-keskuksen "palvelut"

Vierailija
28.09.2017 |

Olen päättänyt laittaa vastuuvirkailijani töihin. Ja näin olen tehnytkin jo. Jätän soittopyyntöjä, lähettelen sähköposteja, kyselen, pyydän ottamaan selvää ym. ym.

Aion ottaa virkailijasta kaiken mahdollisen irti työllistyäkseni. Suosittelen samaa myös teille kaikille muille työttömille.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut. Tempasin silloin heti keulaan tunnin monologin puhelimessa kysellen eri kanteilta, että miten mun tulis toimia missäkin tilanteessa? Joihinkin väleihin sieltä tuli vaivaantunutta ähkintää ja kehotuksia katsoa te:n sivuilta. Minä, että ehei, nou vei! Nyt on sitä henk.koht.palvelua tarjolla, jota olen 6kk työttömyyden alusta ootellut. Mites muuten puhelu on 3kk myöhässä?

Aika äkkiä virkailija monologin päälle totesi, että työnhakusi on voimassa, olemme yhteydessä joulukuussa.

Ja jos jotain vaateita hommien tekemiseksi tulee yhtäkkiä lisää, niin ai että on epäselvää. Ei onnistu, siis soitto virkailijallesi. Vastaaja täyteen, tekstaria sarjana ja suoria sivulinkkejä e-mailiin, että miten tähän laitan, onko ok ettei tult teidän kanssa probleemia?

Kun tätä aikaa on päivät niin käytetään sitä työnhaun päälle vaikka näin. On ainaki aktiivisuuet kohillaan.

Ku kysymyshän tässä ei ole pohjimmiltaan siitä, että suomessa on n.20000 työpaikkaa kierrossa ja n. 500000 työttömyyskorvausta jollain tapaa nauttivaa.

Vierailija
2/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa kuunnellut tota vaivaantunutta ähinää "ää meillä on tällä tuhansia työnhakijoita". Pidän aina pienen kiusallisen hiljaisen hetken, jos virkailija menee puihin, en koskaan ota niistä selittelyistä "koppia" tai lähde mitenkään ymmärtämään. Laitoin taas yhteydenottopyynnön, mutta siihen ei vastattu. Sain ilmoituksen "TE-keskus ottaa sinuun yhteyttä xx mennessä", ei ottanut, joten uutta yhteydenottopyyntöä heti perään vaan. Ja aina jos tulee jotain s-posti linkkiä, heti soitto perään ja kyselemään lisätietoja. Onko näin, mitenköhän jos ja niin edelleen. Aion olla erittäin aktiivinen työnhaussani, mutta oletan saavani saman verran palveluita.  Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi työllistin itse itseni, että virkailijan kallis aika ei ole teidän työltäpakoilulta pois...

Vierailija
4/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu työttömiltäkin oletetaan jatkuvasti että on valmiina ottamassa niitä "koppeja". Päivitä sitä ja tätä nettisivuilla (ai unohtu vai, no kirje tulee postissa että "työnhakusi on katkennut ja rahat myös) tähän päivään mennessä, toimita liite x tähän päiväään mennessä, kun se on toimitettu toimita liite xy tähän päivään mennessä... sitten minä ja (Kela ) odottelee kuumeisesti sitä päätöstä olenko edes oikeutettu työttömyysturvaan vai ei.

Vierailija
5/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita? Onko jotain ideoita, miten voisi lisätä tätä perehtymistä työnhakuun, listataan!

1. Sähköpostilinkkien tietojen jatkuva tarkentaminen ja päivittäminen.

2. Oman työnhakusuunnitelman viilaaminen ja jatkuva tarkentaminen.

3. Tiedustelu erilaisiin työvoimapoliittisiin koulutuksiin osallistumisesta ja eri alojen työllisyysnäkymistä.

4. Soitto virkailijalle n. 3-4 kertaa kuukaudessa.

5. Vähintään kaksi s-postia kuukaudessa.

6. Toistuvat ehdotukset, että mitäpä jos tulisin käymään? Olisiko parempi taas puhua näistä asioista kasvotusten.

Näin!

Ap

Vierailija
6/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi työllistin itse itseni, että virkailijan kallis aika ei ole teidän työltäpakoilulta pois...

Mä en todellakaan pakoile työtä vaan haen töitä todella aktiivisesti. Olen pettynyt siihen, että minuun suhtaudutaan siellä päässä niin alentavasti, että aion todellakin ottaa heidät mukaan tähän minun työllistymishankkeeseeni.  Ap

Vierailija
7/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny, kohta tulee päätös että et ole työmarkkinoiden käytössä kun joka minuutti olet te-keskuksen nettisivuilla lorvailemassa...

Vierailija
8/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyisit selvästi työnhakukurssista. Toivottavasti sinulle tarjotaan sellaista.

Vierailija
9/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanssa kuunnellut tota vaivaantunutta ähinää "ää meillä on tällä tuhansia työnhakijoita". Pidän aina pienen kiusallisen hiljaisen hetken, jos virkailija menee puihin, en koskaan ota niistä selittelyistä "koppia" tai lähde mitenkään ymmärtämään. Laitoin taas yhteydenottopyynnön, mutta siihen ei vastattu. Sain ilmoituksen "TE-keskus ottaa sinuun yhteyttä xx mennessä", ei ottanut, joten uutta yhteydenottopyyntöä heti perään vaan. Ja aina jos tulee jotain s-posti linkkiä, heti soitto perään ja kyselemään lisätietoja. Onko näin, mitenköhän jos ja niin edelleen. Aion olla erittäin aktiivinen työnhaussani, mutta oletan saavani saman verran palveluita.  Ap

Jatka vaan. Olen huomannu, että he eritoten rakastavat sitä, että vastaaja on aktiivisuutta tapissa. Puhelimessa ei pystykään latomaan keskelle kyselytulvaa, ilman niihin annettuja vastauksia, omia vaateitaan sähköpostin tapaan. Itte vetelen ns. teemaviikolla. Heti jos te:ltä on oltu yhteydessä, niin johan kuumenee linjat mun suunnasta. Aika yllättävää, että olen saanu olla viime aikoina aika rauhassa. Toki olen tykittänyt te:n antamat tehtävät ja päälle vielä then some. On muuten yllättävää miten lukkoon ne menee, jos ei tiedä jotain omasta toiminnastaan. Halootakin olen joutunut perään sanomaan. Te:n ihan omilta sivuilta löytyy oivaa nippeliä, joita olen muistilapuista viskonut, jos toisessa päässä on alettu pätemään nakkeja jaellen. Taas meno rauhottuu...

Vierailija
10/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hallitushan käy jatkuvaa keskustelua siitä, miten ihmiset aktivoituisivat työnhaussa. Itse otin tämän toisin sanoen vakavasti ja päätin osoittaa sen, että todella olen aktiivinen. Moni työtön puurtaa itsekseen näiden asioiden kanssa (satoja hakemuksia jne.), ilman että TE-palveluissa on mitään realistista tietoa siitä, miten paljon monet työttömät ponnistelee. Siksi se on oikeasti tosi tärkeää, että raportoi erittäin tarkkaan joka liikkeensä. Tällä tavoin hallituskin tulee tietoiseksi asioista.

Tämä ei ole yhdensuuntainen katu.

Ap

Vierailija
11/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä pakoilulta? Ap:han on aktiivisesti etsimässä työtä. Oletko syönyt sieniä, vai selvennätkö mikä logiikka sulla oikein tässä on?

Vierailija
12/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyötyisit selvästi työnhakukurssista. Toivottavasti sinulle tarjotaan sellaista.

Ei. Virkalilija totesi jo, etten ole sellaisen tarpeessa, koska olen mm. tehnyt CV-esittelyn, portfolion, hakenut työpaikkoja ilmoituksien kautta, laittanut avoimia hakemuksia, ottanut yhteyttä oppilaitoksiin, kehittänyt omaehtoisesti ammattitaitoani ja OLLUT AKTIIVINEN MONIN ERI TAVOIN. He ymmärtävät kyllä, että työnhakutaidoissani ei ole moittimista. Ap

Vierailija
13/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en todellakaan pakoile työtä vaan haen töitä todella aktiivisesti. Olen pettynyt siihen, että minuun suhtaudutaan siellä päässä niin alentavasti, että aion todellakin ottaa heidät mukaan tähän minun työllistymishankkeeseeni.  Ap

Minäkin hain töitä viisi vuotta aktiivisesti odottamalla soittoa työkkäristä. Viimein tuli soitto, jossa optiona oli vuoden kakku kuntouttavaan työtoimintaan, jossa tarjotaan päihdekuntoutusta. Tästä suivaantuneena soitin yhden ainoan puhelun ja viikko tästä minulla oli (on edelleen) vakituinen työpaikka.

Vierailija
14/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita? Onko jotain ideoita, miten voisi lisätä tätä perehtymistä työnhakuun, listataan!

1. Sähköpostilinkkien tietojen jatkuva tarkentaminen ja päivittäminen.

2. Oman työnhakusuunnitelman viilaaminen ja jatkuva tarkentaminen.

3. Tiedustelu erilaisiin työvoimapoliittisiin koulutuksiin osallistumisesta ja eri alojen työllisyysnäkymistä.

4. Soitto virkailijalle n. 3-4 kertaa kuukaudessa.

5. Vähintään kaksi s-postia kuukaudessa.

6. Toistuvat ehdotukset, että mitäpä jos tulisin käymään? Olisiko parempi taas puhua näistä asioista kasvotusten.

Näin!

Ap

Hyvä runko.

Tohon neloseen heti 3-4 kertaa viikossa ja ennakkoon pohdittu kysymyslitania vastaajaan. Loppuun pliis -maanittelut, että tietoa äkkiä, koska mun työnhakeminen ei etene ilman SINUN, virkailijani ohjeita.

S-postit kans useammin. Niihin, että laitoin mielestäni hieman vajavaisen työhakemuksen, koska en ollut saanut te-virkailija, Nimi, vastausta ohjeistamisekseni. Firmalle tietty linkki ko.virkailijaan, josta saatte puuttuvat tuetoni em. yhteyden katoamisen vuoksi. Tää on tosin hyvä säästää ns. kovaan paikkaan.

Ja toki tuo halukkuus saada aika ihan toimistolle, koska onhan virkailijan hyvä tutustua persoonaan.

Vierailija
15/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Virkalilija totesi jo, etten ole sellaisen tarpeessa, koska olen mm. tehnyt CV-esittelyn, portfolion, hakenut työpaikkoja ilmoituksien kautta, laittanut avoimia hakemuksia, ottanut yhteyttä oppilaitoksiin, kehittänyt omaehtoisesti ammattitaitoani ja OLLUT AKTIIVINEN MONIN ERI TAVOIN. He ymmärtävät kyllä, että työnhakutaidoissani ei ole moittimista. Ap

Ai niin ja nyt viimeisimpänä olen hakenut työvoimapoliittiselle kurssille :-)! Olen osoittanut olevani erittäin kiinnostunut KAIKISTA TE-palvelumuodoista. Olen mm. käynyt ammatinvalintapsykologilla ja nyt olen menossa tuolle kurssille jne. Hakemukset on tietysti tärkeimmät. Oikeasti otan ihan joka ikisestä yksityiskohdasta selvää pilkulleen. Viimeksi tänään katsoin tämän videon. Tai siis kuuntelin. Oli todella puuduttavaa ja surffasin samalla AV:lla, muuten en olisi jaksanut:

Oikeasti tämä on mun tapa kestää tätä työttömyyttä. Teen tästä eräänlaista satiiria. Samaan aikaan seuraan silmäkovana julkista keskustelua, hallituspolitiikkaa jne. Jotta osaan asetella joka tilanteessa sanani oikein. Opiskelen lakipykäliä. Voin aina viitata viime kädessä johonkin pykälään "palveluntarpeesta" etenkin. AP

Vierailija
16/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on kuule pakoilu hyvin kaukana, vaan kyseessä on niin sanottu Virkailijapaineistettu hakeminen. Katotaan onko niitä töitä ja ennenkaikkea neuvoja niiden saamiseksi tarjolla!

Ku työttömiä nyt niin kovasti syyllistetään passiivisiksi, niin katotaan mikä on tulos ku työtön heittäytyy kertakaikkiaan aktiiviseksi.

Tästähän vois tehä oikein pienen liikkeen.

Katotaan johtaako työllistymiseen NIMENOMAAN TE-keskuksen kautta? Tehdään todella näkyväksi se työnhaku.

Vierailija
17/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin hain töitä viisi vuotta aktiivisesti odottamalla soittoa työkkäristä. Viimein tuli soitto, jossa optiona oli vuoden kakku kuntouttavaan työtoimintaan, jossa tarjotaan päihdekuntoutusta. Tästä suivaantuneena soitin yhden ainoan puhelun ja viikko tästä minulla oli (on edelleen) vakituinen työpaikka.

:-D :-D :-D!!!

Vierailija
18/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain kuitenkin pahasti mättää, kun et kerran tunnu työllistyvän.

Vierailija
19/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja nyt viimeisimpänä olen hakenut työvoimapoliittiselle kurssille :-)! Olen osoittanut olevani erittäin kiinnostunut KAIKISTA TE-palvelumuodoista. Olen mm. käynyt ammatinvalintapsykologilla ja nyt olen menossa tuolle kurssille jne. Hakemukset on tietysti tärkeimmät. Oikeasti otan ihan joka ikisestä yksityiskohdasta selvää pilkulleen. Viimeksi tänään katsoin tämän videon. Tai siis kuuntelin. Oli todella puuduttavaa ja surffasin samalla AV:lla, muuten en olisi jaksanut:

Oikeasti tämä on mun tapa kestää tätä työttömyyttä. Teen tästä eräänlaista satiiria. Samaan aikaan seuraan silmäkovana julkista keskustelua, hallituspolitiikkaa jne. Jotta osaan asetella joka tilanteessa sanani oikein. Opiskelen lakipykäliä. Voin aina viitata viime kädessä johonkin pykälään "palveluntarpeesta" etenkin. AP

Miksi et käyttäisi energiaasi siihen, että oikeasti työllistyisit? Et kai oleta, että tällä tavalla saat töitä? 2/3 työpaikoista on piilotyöpaikkoja, ne eivät tule koskaan edes TE-toimiston tietoon.

Mutta jos tykkäät elellä työttömyysetuudella niin saahan sitä toki noinkin käyttää aikansa.

Vierailija
20/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on kuule pakoilu hyvin kaukana, vaan kyseessä on niin sanottu Virkailijapaineistettu hakeminen. Katotaan onko niitä töitä ja ennenkaikkea neuvoja niiden saamiseksi tarjolla!

Ku työttömiä nyt niin kovasti syyllistetään passiivisiksi, niin katotaan mikä on tulos ku työtön heittäytyy kertakaikkiaan aktiiviseksi.
Tästähän vois tehä oikein pienen liikkeen.

Katotaan johtaako työllistymiseen NIMENOMAAN TE-keskuksen kautta? Tehdään todella näkyväksi se työnhaku.

Juuri näin! Kiitos tuosta termistä. Tätä ajantakaa. Aloitukseni tarkoitus olikin tuo yritys saada muutkin liikkeelle. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan