Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko miten sait tietää Estonian uppoamisesta?

Vierailija
28.09.2017 |

Mitä olit tekemässä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vessassa ja sinne asti kantautui aamu-uutiset telkkarista, kun äitini avasi telkkarin silloin. Juuri samana syksynä oli alkanu ekaa kertaa aamu-uutiset telkkarissa. Sitä ennen ei siis ollu tv:ssä mitään aamuisin.

Ja vuosi oli 1994. Olin lukion kakkosella silloin.

Vierailija
2/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni olin pihalla esikoisen kanssa, olimme olleet vaunulenkillä ja naapuri, joka myöskin oli lapsen kanssa kotona silloin sanoi kuulleensa tai lukeneensa tekstitv:stä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14 v ja kuulin aamulla radiosta uutisissa kun söin aamupalaa. En kuullut uutisia ns. tarinan alusta asti joten isäni kertoi, että iso matkustajalaiva on uponnut. Meillä oli heti koulussa aamulla yhteinen aamunavaus ja hiljainen hetki. 

Vierailija
4/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin ennen kello viittä ja vahtimestari kertoi. Työt alkoi vasta puoli kuusi, mutta en myrskytuulen kolistellessa kattoa saanut unta. 

Vierailija
5/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin dokkarin tv:stä. 1994 en ollut vielä syntynyt.

Vierailija
6/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heräsin parvisängystä kun äiti tuli herättämään kouluun ja järkyttynneenä kertoi mitä oli tapahtunnut. Minua väsytti niin että huijasin että minulla on paha migreeni kohtaus. Läpi meni ja sain jatkaa uniani ja lintsata sen päivän koulusta. En voi käsittää miten Estonian onnettomuus ei hetkauttannut minua lainkaan koska esim. Ayrton Sennan ja prinsessa Dianan ja jopa sen tangokuningas Saulin kuolemat ajoivat mut muutaman kuukauden masennukseen. Todella outo pentu olin. Tuolloin ikää oli 11 vee.

Vierailija
7/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joogassa ja sen vetäjä oli virolainen. Tuttu tuli kertomaan uutiset hänelle saliin ja olin aivan vieressä, joten kuulin keskustelun.

Vierailija
8/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut syntynyt vielä

Vierailija
9/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vessassa ja sinne asti kantautui aamu-uutiset telkkarista, kun äitini avasi telkkarin silloin. Juuri samana syksynä oli alkanu ekaa kertaa aamu-uutiset telkkarissa. Sitä ennen ei siis ollu tv:ssä mitään aamuisin.

Ja vuosi oli 1994. Olin lukion kakkosella silloin.

Ööö..Huomenta suomi alkoi 1989?

Vierailija
10/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin esikoistani ja olosuhteiden pakosta asuin vielä vanhempien luona. Leivoin pullaa iltapäivällä ja siskoni tuli koulusta kotiin kertoen uutisen. Erikoisen tilanteesta teki se, kun yleensä kuuntelin radiota keittiössä, mutta tuolloin radio oli koko päivän ollut kiinni. Uutisen kuultuani avasin heti radion.

Vierailija
11/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli käsitöitä klo 8-10. Opettaja kertoi. Muistan koko päivän hyvin, luokkahuoneet, yleisen tunnelman. Mutta en enää mitä mulla oli päällä tai mitä illalla asiasta kotona keskusteltiin.

Vierailija
12/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista. Kaipa joku koulussa kertoi.

Vierailija
13/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Viking Amorellalla ja pois lähtiessä sain laivan hississä kuulla tapahtuneesta. Ei kuultu yöllä yhtään mitään tapahtuneesta. Laivalta sitten suoraan Tyksiin töihin, kauhee tappelu satamassa takseista. Oli se aika mieleenpainuva aamu ja työpäiväkin.

Vierailija
14/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotona ja aamu oli synkkä, sateinen ja tuulinen.

Meidän kuopus oli tasan kaksi viikkoinen ja aamupalaa kahdelle vanhemmalle lapsellemme laittaessa kuulin kamalan uutisen radiosta.

Tuntui, ettei tämä voi olla totta.

Vierailija
15/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Isabellalla töissä...

Vierailija
16/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin sinä yönä unta että olin kylpyhuoneessa likomärkänä ja todella vihainen kavereilleni jotka olivat kesämekoissaan menossa bilettämään ja minä olin kaatunut veneellä ja kastunut. Eikä kukaan ollut huolissaan!

Heräsin siihen kun isäni soitti ja kertoi Estoniasta. Outo yhteensattuma

Vierailija
17/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ala-asteella ja katsoin aamu-tv:tä.

Vierailija
18/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin isovanhempieni kanssa Mariellalla. Pelotti se myrsky kun lautaset lenteli ym. Näimme jopa pelastusliivejä meressä mutta siinä vaiheessa jo mummoni ja minä olimme niin järkyttyneitä ettemme enää katselleet ulos ikkunoista.

19/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä. M/S Mariellalla.

Vierailija
20/28 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi