Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon järjettömästä vauvan kaipuusta?

27.09.2017 |

Mää oon jo päättänyt, että vauvoja en enää halua. Tää päätös pitikin hyvin niin kauan, kun olin vielä naimisissa. Kaksi vuotta sitten erosin ja nyt olen seurustellut puolivuotta ihanan miehen kanssa. Suhde kehittyy hyvään suuntaan ja rakastamme toisiamme tosi paljon.

Jatkon varmaan arvaattekin..
Tässä kierrossa luulin, että olen raskaana eli siis kuvittelin jo kaikki raskausoireet. Kuvittelin miltä tuntuisi elää taas vauvan kanssa. Tää varmaan johtui siitä, että olemme harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä ja hyvin pieni toive oli, että olisin raskaana..

Mutta sitten järkikäteen asiat..
Olen 45v, minulla on jo kolme lasta ja miehellä kaksi, kaikki teinejä tai täyssikäisiä. Yhteen voisimme muuttaa aikasintaan vasta 1,5 vuoden päästä. Elämä on nyt helppoa ja yhteistä aikaa on hyvin.

Eli miten eroon tästä vauvakuumeesta? saisi taas järkikullan takaisin ja osaisi nauttia elämästä ilman vauvahaavetta? Ja nauttia uudesta rakkaudesta ja siitä mitä on jo tähän asti saavutettu?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei käytä ehkäisyä koska ne tykkää painaa paljaalla. Vaikka ei lapsia halua, se pitäs siis naisen huolehtia. Sinuna en tekis lapsia enempää.

Vierailija
22/30 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samanikäinen kuin sinä ap ja mulla on kanssa vauvakuume. Meillä vain yksi lapsi oikeastaan anopin toiveesta. Nyt olen tajunnut muutamien seikkojen takia että oli tyhmää totella anoppia. Ehkä sitä vauvaa voisi vielä yrittää.

Kiva kuulla, että en ole ainut. Oletko puhunut asiasta miehen kanssa ja mitä mieltä hän on? Ap

Mies nyt ei ole vielä ainakaan suostunut vauvaan mutta on alkanut miettimään asiaa.

Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen asiasta ja toivottavasti anopin mielipide ei ratkaise miehesi mielipidettä, tsemppiä! Ap

Tsemppiä sullekin. Tähän asti on anopin mielipide ratkaissut mutta tässä on tapahtunut paljon sellaista että mies varmaan alkaa myös itse ajattelemaan ja jättää anopin ajatukset pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkihoi kirjoitti:

Miehet ei käytä ehkäisyä koska ne tykkää painaa paljaalla. Vaikka ei lapsia halua, se pitäs siis naisen huolehtia. Sinuna en tekis lapsia enempää.

Meillä kyllä mies käyttää kondomia. Nro 21.

Vierailija
24/30 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samanikäinen kuin sinä ap ja mulla on kanssa vauvakuume. Meillä vain yksi lapsi oikeastaan anopin toiveesta. Nyt olen tajunnut muutamien seikkojen takia että oli tyhmää totella anoppia. Ehkä sitä vauvaa voisi vielä yrittää.

Kiva kuulla, että en ole ainut. Oletko puhunut asiasta miehen kanssa ja mitä mieltä hän on? Ap

Mies nyt ei ole vielä ainakaan suostunut vauvaan mutta on alkanut miettimään asiaa.

Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen asiasta ja toivottavasti anopin mielipide ei ratkaise miehesi mielipidettä, tsemppiä! Ap

Tsemppiä sullekin. Tähän asti on anopin mielipide ratkaissut mutta tässä on tapahtunut paljon sellaista että mies varmaan alkaa myös itse ajattelemaan ja jättää anopin ajatukset pois.

Hienoa, että miehesi on ruvennut ajattelemaan omilla aivoilla. Onneksi omaa elämää ei ole ikinä kukaan ulkopuolelta hallinnut liikaa. On varmaan ollut raskasta. Ap

Vierailija
25/30 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti ole kaipuusi kanssa yksin. - Minäkin haluaisin ja olen jo pidemmän aikaa halunnut saavani "oman kaivattavani" mutta eipä ole kumppania, jonka kanssa jakaa tämä haave. En lähde adoptoimaan tai muutoin lasta yksin hankkimaan; koska lapsi "ansaitsee" minusta lähtökohtaisesti kaksi vanhempaa (, joiden sukupuolella ei ole minusta merkitystä, vaikka itse tiettävästi hetero olenkin). - Mainitulla lähtökohdalla tarkoitan, että vaikka suuresti toivon ja yrittäisin tehdä kaiken voitavani, niin en osaa tai kykene varmaksi sanomaan mitä kaikkea odottamatonta voi sattua ja tapahtua. Vaikka turha tässä on fatalistiksi heittäytyä. Parhaani yritän (yleensä) tehdä ja sen pitäisi riittää. 

Vierailija
26/30 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin lainata sulle murrosikäistä tyttöä vaikka pariksi viikoksi. Toimii.

Sorry, aamusilmät. Ei siis toimi teillä.

Meinasin sanoa, että voin lainata omia 7v ja 5v känkkäränkkäilijöitä ja riitelijöitä, mutta muistin, että heistä huolimatta itsellänikin on vauvakuume. Ei siis toimi ja vierailla ovat aina kuin enkelit muutenkin.

Vierailija
27/30 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkihoi kirjoitti:

Meillä kyllä mies käyttää kondomia. Nro 21.

Hyvä, että käyttää ja niin minäkin käyttäisin, mutta jos tavoitteena ja toiveena olisi saada lapsi, niinkuin mahdollisesti Ap:lla, niin kondomin käyttö ei ainakaan nopeuta asiaa.  

Vierailija
28/30 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti niin että kohta ne lapset alkaa tehdä lapsia kerta ovat jo aikuisia ja sitten on vauvoja jota hoitaa ja ihastella :)

Vierailija
29/30 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti niin että kohta ne lapset alkaa tehdä lapsia kerta ovat jo aikuisia ja sitten on vauvoja jota hoitaa ja ihastella :)

-Niin olisihan se hienoa, jos oaisi olla iloinen ja onnellinen tai ainakin tyytytväinen siihen, että on saanut lapsia, tai vaikka sen yhdenkin lapsen.  Itse en ole saanut, ainakaan toistaiseksi ja pian täytän 40+ vuotta. Mitään yksittäistä syytä "saamattomutteni" ei ole.

Tietysti tällä(kin) palstalla on heitä, jotka tietävät syyn lapsettomuuteeni, vaan eipä tuosta tiedosta ole minulle apua niin kauan kuin se tule omiin korviini, mutta kertokaa se vaikka suoraan niille asiantuntijoille, joiden tehtävänä on ollut edesauttaa siinä, että lapsen saaminen olisi mahdollista.

Onneksi hyvää ja laadukasta elämää voi elää myös ilman laps(i)en saamsta. - Ei laps(i)en saaminen ole mikään elämässä onnistumisen mitta tai perimmäinen tavoite.

Silti sieppaa toisnaan ne hyvän tahtoiseksi kai tarkoitetut kysymykset, että milloinkas sitä olen aatellut lapsia tehdä. (Siis ikäänkuin lapsia noin vain tehtäisiin). Tai tosinaan hyvinkin suorasukaiset kommentit koskien kumppania, tai omaa kyvykkyyttä ollakaan mahdollisesti vanhempi, jos jälkikasvua yllättäen siunaantuisi. - Pökerryttäviltä ovat tuntunut myös kaikkin ne  vihjailut, koskien "värkkien" tasoa.  

Vierailija
30/30 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Niin olisihan se hienoa, jos osaisi olla iloinen ja onnellinen tai ainakin tyytyväinen siihen, että on saanut lapsia, tai vaikka sen yhdenkin lapsen.  Itse en ole saanut, ainakaan toistaiseksi ja pian täytän 40+ vuotta. Mitään yksittäistä syytä "saamattomutteni" ei ole.

Mieltäsi ei helpota, vaikka kuinka moni muu täällä "tuskailee" saman "ongelman" kanssa. On naisia, jotka kaikin mahdollisin keinoin yrittävät olla tulematta raskaaksi, mutta tulevat ja sitten on niitä, jotka yrittävät tulla, mutta eivät tule. Niin moni asia vaikuttaa tuohon raskaaksi tulemiseen siksi vian hakeminen itsestäsi on turhaa syyllistämistä. Tiedän kokemuksesta (lapsettomana miehenä), että kaikki nuo "utelut" satuttavat, varsinnkin kun lapsista tykkään ja niitä oli suunnitelmissa "hankkia". Onneksi tällä palstalla on asiantuntijoita tässäkin asiassa, joten sinäkin saat täältä paljon hyviä neuvoja ;o)))