Käytättekö oikeesti jotain yöpaitaa tai pyjamaa?
Tuota kotiasu keskustelua kun luin, niin moni sanoi pukevansa jonkun vaatteen päällensä yöksi. En vaan tajua miksi, eikö olis paljon mukavampi nukkua puhtaiden lakanoiden välissä pelkissä pikkareissa?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin rasvoitan yöppäriä ja vaihdan sen 4-5 päivän välein, kuin rasvaan lakanoita. Yäh.
Yököttää jo ajatuskin mennä rasvaisena nukkumaan. Itse menen aina suihkunraikkaana ja alastomana nukkumaan. Olen vähän outo muutenkin, sillä en käytä mitään ihovoiteita. Ajoittain minulla on kuiva iho, mutta olen aina kotona sääret ja käsivarret paljaina, niin iho pysyy hyvänä. Ihon pitää saada "hengittää", ei ole hyväksi hautoa sitä paksun vaatekerroksen alla jatkuvasti.
Aina paituli päällä. En vain osaa nukkua alasti. Se ei ole minusta millään tavalla mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan, nukun aina täysin alasti.
Meillä se menee muutenkin niin että tulee aina rakasteltua ennen nukahtamista niin ei tulis mieleenkään sen jälkeen nousta pukeutumaan :D
Hyvää pissatulehdusta sulle, yh.
Ei ole koskaan ollut.
Nukkuisin alasti edelleen jos voisin, lasten takia pidän hihatonta paitaa yöllä, koska tulevat joskus aamuisin viereeni. Housuja en käytä.
Mulla on nyt pitkäpunttiset yöhousut,pitkähihainen yöpaita, fleece aamutakki ja karvatossut. Tossut potkin kohta pois. Riippuu vähän yöstä nukunko se aamutakki päällä vai en. Lisäksi mulla on lämmin untuvapeitto. Jos on oikein lämmin kesällä niin nukun vain alushousuissa ja t-paidassa tai vain lyhythihaisessa paitulissa. Mutta en voisi ikinä kuvitella nukkuvani olkapäät paljaana. Lievä kilpirauhasen vajaatoiminta on ja siihen myös tehoavat lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Nukkuisin alasti edelleen jos voisin, lasten takia pidän hihatonta paitaa yöllä, koska tulevat joskus aamuisin viereeni. Housuja en käytä.
Ei kai lapset tuota estä?!
Vierailija kirjoitti:
Paksut sukat, alushousut, pitkät kalsarit, paituli, yleensä myös kangasrintsikat ilman kovia tai painavia osia. Syyt: palelen muuten, mulla on myös 2 peittoa. Ja tissit ahdistaa ja valuu inhottavasti läjään kun kyljellään nukkuu. Miksi vaatetukseni on ongelma sinulle?
Ei tuo nyt ihan normaalia ole. Onko verenkiertosi ok?
Vierailija kirjoitti:
Palelijat, teillä on varmaan kilpirauhasen vajaatoiminta.
Ei ole. Tutkittu monta kertaa.
Ihmiset ovat erilaisia. Minä rakastan kuumuutta ja toiset pitävät pakkasesta.
Vierailija kirjoitti:
Paituli päällä. Pikkuhousut jalassa ainoastaan silloin, kun on menkat, muuten tuuletan alapäätä. Jos pikkarit 24/7, niin kylläpä hautuu..
No eikä haudu. Hengittävät puuvillapikkarit jalkaan.
Pikkuhousut ja t-paita aina nukkuessa, paljon mukavampi niin.
Nakuna nukun ja usein ilman peittoa melko viileässä makuuhuoneessa. Välillä näin on jopa kuuma (kilpirauhasen vajaatoimintaa). Mieheni nukkuu vieressä kahdella peitolla ja joskus sanoo palelevansa. Näin me kaikki ollaan erilaisia.
Välillä on ihana nukkua pelkissä pikkareissa mutta mua myös inhottaa ajatus siitä että lakanat rasvaantuu.
Yleensä mulla on vähintään joku toppi, näin kylmillä keleillä (eli koko tänävuonna) myös löysät trikoohousut. Jos on levottomat jalat tai muuten särkee laitan vielä villasukat jalkaan. Ja untuvatäkki!
Ei ole kilppariongelmaa vaikka palelen aina. Mä en vaan sopeudu tähän ilmastoon ikinä.
Tuntuu mukavalta nukkua vaatteissa. Asun viellä kotona ja pystyy nukkumaan rauhassa, kun tietää että jos joku tulee ovesta ei nää paljasta pintaa.
Mitään pääsääntöä minulla ei ole. Välillä nukun alasti, välillä taas paita ja pikkarit. Yleensä nukun kylläkin lökäreissä ilman paitaa.
Kyllä minulla on alushousut ja t-paita.
Te, jotka ihmettelette, miksi kenelläkään on vaatteita, nukkuuko lapsennekin alasti?
Alasti olen nukkunut niin kauan kuin muistan.
Vierailija kirjoitti:
Palelijat, teillä on varmaan kilpirauhasen vajaatoiminta.
Niin minäkin olen luullut monenlaisten oireiden takia, mutta testeissä ei näy yhtään mitään.
Vaatteet päällä. Nukun olohuoneessa eikä yhteen pikkuikkunaan riitä verho eteen. Alueella saattaa liikkua yöllinen tirkistelijä. En halua antaa hänelle sitä tyydytystä mitä on hakemassa. Verhoasia on kyllä kehitteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan, nukun aina täysin alasti.
Meillä se menee muutenkin niin että tulee aina rakasteltua ennen nukahtamista niin ei tulis mieleenkään sen jälkeen nousta pukeutumaan :D
Meillä on sama homma eli nukutaan alasti ja usein tulee myös silloin sekstailtua. Ja ei ole koskaan tullut pissatulehduksia tai mitään muutakaan. Ei normaalilla vastustuskyvyllä tarvitse steriilisti elää.