Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö oikeesti jotain yöpaitaa tai pyjamaa?

Vierailija
26.09.2017 |

Tuota kotiasu keskustelua kun luin, niin moni sanoi pukevansa jonkun vaatteen päällensä yöksi. En vaan tajua miksi, eikö olis paljon mukavampi nukkua puhtaiden lakanoiden välissä pelkissä pikkareissa?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään erillisiä yöpaitoja ole, vanhat sopivan väljät t-paidat kelpaa kyllä siihen tarkoitukseen.

En ole ikinä miettinyt, miksi pidän vaatetta yöllä tai miksi en pitäisi. Se on vain lapsuudessa opittu tapa, ei muuta. Kun on yöpaitaan tottunut, tuntuu oudolta nukkua ilman. Ei kai sitä tarvitse sen enempää mitenkään perustella?

Vierailija
42/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on kova hikoilemaan ja haluaa nukkua ikkuna auki. Kesät talvet.

Mulla on satiiniyöpaita ja alkkarit ja sukat ja paksu peitto..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla mitään erillisiä yöpaitoja ole, vanhat sopivan väljät t-paidat kelpaa kyllä siihen tarkoitukseen.

En ole ikinä miettinyt, miksi pidän vaatetta yöllä tai miksi en pitäisi. Se on vain lapsuudessa opittu tapa, ei muuta. Kun on yöpaitaan tottunut, tuntuu oudolta nukkua ilman. Ei kai sitä tarvitse sen enempää mitenkään perustella?

Näin. Minä kyllä ihmettelen pikemminkin niitä, jotka ovat jossain vaiheessa kuitenkin opetelleet nukkumaan alasti. Ei ole koskaan kyllä esim yökylässä ollut lasta, joka nukkuisi alasti enkä muista omassa lapsuudessanikaan kenenkään kaverini nukkuneen alasti. 

Vierailija
44/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käyttänyt. Nykyään t-paita tai toppi ja pikkarit/sortsit/flanellihousut vuodenajasta riippuen. Lapsena käytin myös pitkähihaisia paitoja.

Omakotitalossa on sen verran vilpoisa talviaamuisin, ettei tule mieleenkään nukkua melkein alasti. Jossain vaiheessa asuimme myös 100v vanhassa puulämmitteisessä talossa, jossa oli aamulla +15 astetta keittiössä - sama juttu, ei nakuiltu. Nyt kerrostalossa asuessani nukun vähemmissä vaatteissa, mutta alasti en koskaan. Koen sen epämiellyttävänä ja sitten pitää heti noustessa pukea jotain.

Vierailija
45/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palelijat, teillä on varmaan kilpirauhasen vajaatoiminta.

Minulla ei ainakaan ole, se mahdollisuus on kyllä aikanaan tutkittu. Mutta sydämen vajaatoiminta on ja siihen lääkitys, joka aiheuttaa varsinkin käsien ja jalkojen palelua.

Yöasunani on villasukat, pitkät lämpöalushousut tai leggingsit ja pitkähihainen yläosa. En saa unta jos minulla on kylmä, ja pahimmillaan kasaan päälleni illalla 3 - 4 peittoa. Tosin joskus aamuyöstä herätessä on ihanan lämmin ja silloin voin ottaa osan peitoista pois.

Vierailija
46/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat tuntuvat tosi ällöttävälle alasti ja epämukava olo. Jos nukun yksin silloin on shortsit ja t-paita ja alusvaatteet päällä. Miehen kanssa ainoastaan alushousut ja kangasrintsikat. Ei minulla jää vaatteet lakanoihin kiinni.

Vierailija
47/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkuisin alasti edelleen jos voisin, lasten takia pidän hihatonta paitaa yöllä, koska tulevat joskus aamuisin viereeni. Housuja en käytä.

Ei kai lapset tuota estä?!

No ei estä, mutta ei oo kivaa jos lapsi 3-5v tulee kainaloon ja tissit naamalla...

Vierailija
48/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, nukun aina täysin alasti.

Meillä se menee muutenkin niin että tulee aina rakasteltua ennen nukahtamista niin ei tulis mieleenkään sen jälkeen nousta pukeutumaan :D

Hyvää pissatulehdusta sulle, yh.

Meillä on sama homma eli nukutaan alasti ja usein tulee myös silloin sekstailtua. Ja ei ole koskaan tullut pissatulehduksia tai mitään muutakaan. Ei normaalilla vastustuskyvyllä tarvitse steriilisti elää.

No lähinnä tässä kai tarkoitettiin, että yleensä seksin jälkeen on kuitenkin tarvetta vessaan, että tulee siinä väkisinkin noustua. En nyt itse viitsi esim. spermassa piehtaroida nukkuessani.

Vierailija
49/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkarit ja ohut pitkähihainen toimii mulla. En tykkää nukkua kokonaan peiton alla,tulee liian kuuma. Käsivarsien pitää olla peiton päällä mutta lyhythihaisessa palelisi.

Vierailija
50/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei koskaan tiedä mitä keskellä yötä tapahtuu ja joutuuko vaikka pomppaamaan ylös kesken unien ja lähtemään kiireesti pihalle. Toisekseen yövaatteet eivät tunnu päälläni mitenkään ahdistavalta tai pahalta, enhän ole mikään läski, jota kaikki hiertää makkaran välistä.

Vierailija
51/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani (nainen) ehdotti, että hänestä olsi kiva, jos voisin alkaa käyttämään yö-asuna harnessia ("valjaita"),  Minä taukki en edes ymmärtänyt, mitä hän tarkoitti, joten hän googlasi kuvia (https://www.google.fi/search? biw=1242&bih=579&tbm=isch&sa=1&q=men+leather+harness&oq=men+leather+harness&gs_l=psy-ab.3..0i30k1j0i8i30k1l2.9057.14326.0.14708.14.14.0.0.0.0.191.1690.1j13.14.0....0...1.1.64.psy-ab..1.13.1581...0j0i7i30k1j0i7i10i30k1j0i8i7i30k1.0.aCSQmW1tyVQ )  ja jatkoi, että jonkun noista, mutta nyt taisi kyllä häneltä mennä ajattelemansa yllätys lahjani pieleen. - Onko jollain kokemusta sellaisissa nukkumiessta. Entä käytättekö niitä muutoin?  

Vierailija
52/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun alasti. Aina. Tosin nykyään pidän paitulia sängyn vieressä, jos sattuu että lapsi tulee yöllä viereen niin on itselleni mukavampi olla saman peiton alla, kun en ole aivan alasti. Ne yöt nukunkin sitten aina huonosti.

Vierailija
53/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ennen yöpaitaa tottomuksesta, mutta sitten asuin pari vuotta asunnossa, jossa ei kesällä voinut pitää yöllä päällä mitään ylimääräistä tukaluuden takia. Siitä opin nukkumaan ilman yöasua, ja sittemmin on ahdistanut, jos on yöksi pukenut yöpaidan päälle.

Vierailija
54/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukkuisin alasti edelleen jos voisin, lasten takia pidän hihatonta paitaa yöllä, koska tulevat joskus aamuisin viereeni. Housuja en käytä.

Ei kai lapset tuota estä?!

No ei estä, mutta ei oo kivaa jos lapsi 3-5v tulee kainaloon ja tissit naamalla...

Kai se 3v on tissit nähnyt?

Vierailija
55/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen koko ikäni käyttänyt alushousuja yöllä. Kun muutin omilleni, yritin muutaman kerran nukkua ilman, mutta en vain osannut. Lämpimään aikaan nukun alushousuissa, topissa ja sukissa. Kylmempänä aikana alushousut, toppi, sukat ja joko shortsit tai pitkät pyjamahousut.

Vierailija
56/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt silkkinen yöpaita pitää olon viileämpänä kuin alasti nukkuminen. Samasta syystä meillä käytetään silkkilakanoita.

Kokeilkaa, ellette usko.

Vierailija
57/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin testattu 3 kertaa, viimesen 5 vuoden sisällä ja lähelläkään rajoja.. silti nukun myös esim kesällä sukat jalassa. Kun taas ilmat alkaa viilenemään niin päällä on sukat/villasukat, leggingsit ja pitkähihainen paita.

Vierailija
58/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä yhtään siitä, että rinnat osuvat käsivarsiini ja varsinkin kyljellään nukkuessa ne tulevat "valahtamaan" kainaloon --> toppi pitää ne jotenkin aloillaan. Toisekseen nukun lähes aina peitto jalkojen välissä, ja jotenkin ällöttää ajatus siitä, että nukkuisin peitolla, jota on hangattu suoraan kaikkii paikkoihin --> pikkarit / pikkarit ja lökäpöksyt. 

Vierailija
59/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palelen aina mutta nukun silti ilman vaatteita, sukat vaan jalassa joskus. Peitto on tavallinen. Ilman vaatteita nukun kyllä paremmin, siksi olen päätynyt nukkumaan ilman.

Vierailija
60/69 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun yleensä muuten alasti, mutta villasukat jalassa. Jotka sitten potkin yöllä pois, mutta nukkumaan mennessä ovat mukavat. Minulla on muuten yleensä aika kuuma ja hikoilen herkästi, mutta kädet ja jalat silti jääkylmät. Siksi näin...

Alkuun pidin alasti nukkumista jotenkin "likaisena" (siis ei moraalisesti toki, mutta että lakanat likaantuvat yms. ). Mutta kun pääsin makuun, en enää vaatteita (paitsi sukat) laittaisi päälleni :D