Jari Sarasvuo: Ilmaiset työkokeilut ovat ORJUUTTA
Hyvin sanoi A-studiossa tänään. Työstä pitää aina maksaa korvaus. AINA.
Kommentit (173)
Ansiosidonnaista leikataan ja soviteltua päivärahaa jne.
Syntyvyys vähenee entisestään ja kohta saadaan irtisanoa opettajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lukion päättänyt nuori ei saisi enää mennä kokeilemaan kiinostavaa alaa.. Aivan älytöntä. Kouluttamattomia ihmisiä ei voi palkata töihin, joten olisiko muka parempi, että nuoret maatuisivat kotona sen sijaan, että saisivat osviittaa opiskelualastaan työkokeilun avulla?
Ja miksi tämä kouluttamaton nuori ei voi saada korvausta siitä että hältä vaaditaan täyttä työpanosta?
Ei ne kykene oikeaan työpanokseen suurin osa vaan Aika menee opetteluun
No, miten sitten kykenin suorittamaan AMK tutkinnon ennen työkokeilua?
Sinut pitäisi laittaa leirille, jossa kerrataan 10 vuotta joka päivä 8 tuntia päivässä 9 e "palkalla" Suomen perustuslakeja, lakeja ja Eu:n lakeja. Kaikki kansalaiset noudattavat ja hyväksyvät ne, jos haluavat Suomessa asua, eivätkä halua syytte
9 euroa tulee ilmaisen sossutuen päälle. Sossutuen tuleekin olla vastikkeellista. Vihervassun mielestä ennen puolta päivää töihin meno rinnastuu orjatyöhön :D
Sinähän itse haluat ne tuet pois, joten kun olet tuolla leirillä, niin sinulle riittää tuo 9e/pvä. Etkö sinä helvetti osaa edes lukea mitä sinulle juuri edelliseen kommenttiin kirjoitin? Missä siinä lukee, että perustoimeentulo, joka perustuslailla kansalaisille taataan on vastikkeellista?! Perusta oma maa, jos suositelemani Pohjois-Korea ei miellytä. Siellä voit sitten itse laatia mieleisesi lait. Veikkaanpa, että melko yksinäistä sinulle tulee olemaan. Muutama samanhenkinen palstalainen tulee seuraksesi, voitte siellä sitten tapella keskenänne tekikö se toinen niin paljon töitä yhden sopulin pyydystämiseen kuin toinen, että saako hän siitä sopulista syödäkseen yhtään mitään. Kun tarpeeksi tuota toistatte niin näette miten siinä käy, kun ajattelee vain itseään. Lopuksi nimittäin kun "kanssa kansalaisesi" ovat menehtyneet nälkään lakiesi vuoksi, niin huomaat, että et saa enää sitä yhtäkään sopulia kiinni ilman apua. Miten sinulle silloin käy...
Halutaan ilmaistyövoimaa toisarvoisiin työtehtäviin. Ei muuta. Kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 52v.olen joutunut kolme kertaa putkeen kahden kuukauden työkokeiluun.. Sieltä ei todellakaan työllisty nyt kun ilmoitin että riittää tuo ihmisten hyväksi käyttö enkä suostu neljättä aloittaa niin karenssi pukkasi heti no lähdin vi"tuun koko työnhausta ja otan alennettua toimeentuloa.
Hyvä! Joku raja ihmisten h*väksikäytöllä ja nöyryyttämiselläkin. Kuinka tulet taloudellisesti toimeen?943
Miten ihmeessä voidaan laittaa peräkkäin koko ajan työkokeiluun pakolla? Järjetöntä ja tuohan on selvää hyväksik*yttöä. Voiko tosiaan olla laillista?
Ikävä kyllä. Itse tein kaksi vuotta töitä 4 päivää viikossa kuntouttavassa työtoiminnassa ensin yhdessä paikassa ja sitten 2 vuotta seuraavassa
Et ole ilmeisesti ainut. Olen kuullut muistakin työttömistä, jotka ovat tehneet 9 euron kulukorvauksella/ päivä, vuosia töitä samaan paikkaan. Hyväksyttyä orjuutta. Vuosiksi töitä ilman palkkaa ja sen kerryttämää eläkettä. Sanotaan, että Suomessa on paljon tekemätöntä työtä, mutta ole sitä mieltä, että ongelmana on vain palkan maksun halukkuus. Sitä ei ole.
Mikä tätä maata vaivaa. Miksi vaaditte orjia ilman palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
"Minä sovin kolmen kuukauden kuntouttavasta 4 päivää viikossa täysin tunnein. En olisi suostunut enempään. Minimi kuukaudet, maksimi päivillä ja tunneilla. TE-palvelut toimi väärin kanssasi, mutta itse olet suostunut jatkamaan."
No, jutellaan kolmen kuukauden päästä, kun sinulle "tarjotaan" seuraavaa kolmen kuukauden jatkoa. Jos et suostu, saat karenssin. Vai luuletko vielä, että aktiivisuus kannattaa 🤣🤣🤣
Kuntouttavaa seurasi kahden kuukauden työkokeilu ja puolen vuoden palkkatukityö 7 tuntia ja 15 minuuttia päivässä. Jäi työstä vähän säästöönkin, eikä painostettu mitenkään muihin jatkotoimiin.
😂🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Et ole ilmeisesti ainut. Olen kuullut muistakin työttömistä, jotka ovat tehneet 9 euron kulukorvauksella/ päivä, vuosia töitä samaan paikkaan. Hyväksyttyä orjuutta. Vuosiksi töitä ilman palkkaa ja sen kerryttämää eläkettä. Sanotaan, että Suomessa on paljon tekemätöntä työtä, mutta ole sitä mieltä, että ongelmana on vain palkan maksun halukkuus. Sitä ei ole.
Mikä tätä maata vaivaa. Miksi vaaditte orjia ilman palkkaa.
Tärkeintä on että julkkis on töräyttänyt totuuden ilmoille. Nyt johtajat pelkää ja tekee muutoksia. Erityisesti kokoomuksen siivessä.
Julkkiksen toteamuksen jälkeen loppuu orjatyö tässä maassa.
Miksi parempi ihminen tai korkeampi arvoinen ihminen maksaisi rahaa alempi arvoiselle?
Tässä on se ydin jota tulisi pohtia.
Luonnossa voimakkaimmat säilyy. Ihmisten maailmassa noin 20-30v miehet on voimakkaimpia ja korkea-arvoisimpia.
Toisaalta naiset synnyttää ja miehet ei. Siksi naiset ovat kaikista korkeimpia asteikolla. Heidän pitäisi tienata kaiksta eniten rahaa työstä riippumatta.
Jos puoliso tienaa 2200 brutto ja 2 lasta niin saa pelkän 595 työmarkkinatuen ja 9 euroa /työpäivä kulukorvausta. Ei muita tukia.