Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yh-äidit pääsee edes suihkuun???

Vierailija
06.04.2006 |

Olen nyt joutunut olemaan lasten kanssa kahdestaan nyt muutaman päivän ja hiivatti kun edes suihkuun ei kerkeä! Aina jotain " tärkeempää" tulee.. Ja illalla kun mies vihdoin tulee kotiin niin olen niin väsynyt etten jaksa enää nousta sängystä.

Eli miten te sen teette?? En näytä enää edes ihmiseltä.. Onneksi tänään mies tulee normaalisti kotiin.. Ei olisi minusta yh:ksi!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kyse on siitä, että kun on välillä yksin, niin tajuaa kuinka paljon siitä toisesta vanhemmasta on apua!

Ja aivan varmasti on myös niin, että yksinhuoltajien lapset tottuvat jo pienestä pitäen tällaisiin juttuihin. Muistakaa nyt, että lapsiakin on tosi erilaisia!

Vierailija
2/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se sen hankalampaa ole, lapsilta vaatteet pois ja suihkuun mukaan, tulee samalla lapsetkin pestyä, tai lapset kylpyyn ja itse suihkuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisitte tyytyväisiä että teillä on ne miehet, ettekä aina solvais ja haukkus niitä.

Vierailija
4/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset oli vauvoja laitoin vauvan esim punkkaan riittävän kauksi suihkusta pyyhe ympärillä sen jälkeen kun olin hänet pessyt . Pesin sitten isommat muksut ja itseni. Joskus saattoi olla huutoa mutta ei siinä niin kauaa kumminkaan mennyt pestessä. Raastavaa tietty kuunnella sitä vauvan itkua.

Vierailija
5/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha ja istui jo syöttötuolissa ja olin kaksistaan kotona sen kanssa ja oli kaiken lisäksi sellanen pakko päästä suihkuun -olo, niin jätin kylppärin oven auki, löin lapsen tuoliin ja toin sen kylppärin eteen, jotta saatoin nähdä sen (jos ois käyny huutaa tms.) ja oven auki...

Vierailija
6/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa ne lapset mukaan pesulle! Meillä on lapset joka aamu kanssani pesulla. He istuvat sen aikaa kylvyssä kun minä käyn suihkussa.

Vierailija
7/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystynyt käymään päivittäin suihkussa riippumatta siitä, nukkuuko tyttö vai ei. Ja kertaakaan ei ole itkenyt perään, satuttanut itseään, hajottanut mitään tai sotkenut paikkoja, vaan on ihan hyvin ja reippaasti pärjännyt sen 3-5 min, minkä suihkussa vietän. Eikä hänelle tarvitse järjestää mitään erityistä tekemistä suihkutteluni ajaksi.

Vierailija
8/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan mun kaverilta, sillä vaan on yksi lapsi muttei se pysty tekemään mitään kun mies on töissä... Minkä ihmeen takia niitä lapsia ei voi ottaa sinne suihkuun mukaan istumaan ammeeseen, köllötteleen pyyhkeen päälle tai jms. Minä itse " touhuan" paljon kahden alle 3v lapsemme kanssa kun mies käy töissä ja harrastaa myös ja kyllä sitä aina keinon keksii miten ne lapset siinä mukana kulkee, mielikuvitus mukaan niin kyllä se siitä, kommellukset vaan tuo lisää mukavuutta hommiin ja osaapahan seuraavalla kerralla tehä asiat toisin jos eka menee mönkään =)

Vierailija
9/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se mitä lapselle siitä seuraa, ei välttämättä vielä näy..

MIKSI PIÄISI JÄTTÄÄ PIENI LAPSI YKSIN MIHINKÄÄN? (pinnasänky, sitteri ja leikkikehä ok hetkeksi, mutta ei herranen aika iraalllaan jossain pyörimässä ja tv:tä esim. päällensä repimässä.

(telkkari tai kirjahylly kun tulee lapsen niskaan niin se on henki pois, TIESITTEKÖ? VÄLITÄTTEKÖ?

Vierailija
10/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mulle koskaan ollut ongelma. Esikoista otin sitterissä mukaan suihkuun, mutta kävin myös päiväunien aikaan. Esikoinen oppi peppukiitämään vasta 9kk iässä tai siihen suuntaan ja sitä ennen vain istui. Saattoi jättää leikkimään. Sosiaalinen lapsi, ei koskaan vierastanut, eikä roikkunut puntissani kiinni.

Kun kuopus syntyi, kävin edelleen suihkussa ihan normaalisti. Tänäänkin kävin suihkussa, en edes ajatellut, etten voisi mennä. En jätä ovea auki tms. Sanon, että menen suihkuun ja se siitä. En tosin ole kovin pitkällisen suihkun ystävä, hiukset kun pesen yms menee aikaa max 10min, yleensä 5min.

Vierailija
11/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kuule aika pitkälti juuri niin vaikeaa mitä siitä itse tekee.

Minulla on kaksi lasta ja käyn suihkussa joka aamu, eikä siinä ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Näin olen toiminut jo ennen lasten syntymää, eikä totuttua tapaa ole ollut tarve muuttaa lasten synnyttyäkään.

Mies on tuohon aikaan lähtenyt siis jo työhön, eikä ole vahtimassa lapsia.

Vierailija
12/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan konttavaan lapsen keittiön nurkkaan ja menen itse suihkuun jättäen oven auki, niin kestää minuutti kun poika on suihkuhuoneessa. On aivan taattua, että ei jää telomaan itseään sillä välillä, vaan tulee perässäni kylppäriin. Lapsi ei nouse ylös, ja koti on kyllä baby-prooffattu siihen malliin, että ei pääse satuttamaan itseään.

Sänky on nukkumista varten ja siellä rauhoitutaan (poika nukkuu 12-14 tuntia putkeen öisin), se ei ole mikään eristyspaikka. Jos pitää jäpikkä jonnekin pysäyttää, käy pomppukiikku aika mainiosti (jonka saa kiinni vaikka kylppärin ovenkarmiin).

Kyllä väittäisin, että tomera yh saa huomattavasti enemmän aikaiseksi kuin uusavuton ydinperheäiti - kun on pakko saada, kukaan ei tule jeesimään taloudenhoidossa, asioiden toimittamisessa, kodin hommissa jne. Sisukas asenne syntyy melkein pakosti ja ulottuu kyllä ainakin minulla sitten joka elämänaspektille. Meitähän on tietysti moneksi, kuin myös niitä ydinperheäitejä.

Vierailija
13/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies lähtee aikasin aamulla töihin ja tulee illalla myöhään. Mä käyn joka päivä suihkussa vaikka mies kun mies ei ole kotona. Ja teen kaiken muunkin.

Minusta tuo suihkussa käynti nyt on yksi ongelmattomimmista asioita. Vauva iästä riippuen sitteriin tai syöttikseen ja jotain hauskaa räpellettävää, taaperolle joko filmi päälle tai muuten vaan jotain tekemistä ja isoin tekee mitä tekee. Kylpyhuoneen ovi on luonnollisesti auki. Suihku kestää about 5 minuuttia. Talo on siinä määrin turvallinen että ulos ei pienet itse pääse ja muutenkaan mitään ihan hengenvaarallista ei ole. Olen tehnyt näin aina ja lapset tietävät että kun herätään niin menen suihkuun ja piste.

Vierailija
14/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mä olen käytännössä viikot yh kun mies on aina reissussa. Lapset on 3v ja 11kk ja käyn suihkussa päivittäin ;)

3v yleensä touhuaa omiaan ja 11kk rakastaa kylppäriä eli annan sen tulla sinne touhottamaan. Riisun yleensä pojan niin että on vaipassa niin ei kastu vaatteet. (meidän suihkukaappi falskaa). joskus jos on super mutsi olo laitan pojan kylpyyn ja silloin usein 3vkin haluaa. Lapset kylvyssä ja minä suihkussa. Yleensä en kyllä aamuisin jaksa tota kylpyprosessia mutta joskus joo.

Vierailija
15/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ja 1,5 vuotias jo touhuavat omiaan suljetun oven takana.

Vierailija
16/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva oli pieni, kävin suihkussa sen nukkuessa. Isomman lapsen nakitin katsomaan lastenohjelmia, välillä on ollut suihkussa/kylvyssä mukana. Luulenpa, että yh:na sekä lapset oppii itsenäisemmiksi aikaisemmin kuin monessa ydinperheessä, että myös vanhempi oppii rytmittämään päivää eri tarpeiden mukaan. Eli suihkussa käydään kun on sopiva väli, ei aamuisin tai iltaisin, yms.

Musta kuulostaa hassulta nää puheet, että taapero ois vetämässä telkkaria päälleen, jos äiti suihkuun erehtyy. Onko täällä oikeasti yhtään äitiä, jolla se lapsi olisi joka sekunti näkökentässä? Kyllä mä teen päivän aikana (miehen ollessa kotonakin) ruokaa yms, jolloin lapsi saattaa olla pitkänkin aikaa itsekseen olohuoneessa. Välillä vaan tsekkaan, että on luvallisissa puuhissa (ja pienet lapsethan usein selittää, mitä ne on milloinkin tekemässä: " Auto ajaa lujaa" , " Matti hyppii" , " ei saa kiusata kissaa" ... ;) ). Eikä mulla pikasuihkussa mene kuin viisi minuuttia. Kun on ovi auki, niin voi sinäkin aikana pitää lasta silmällä.

Vierailija
17/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin aina lapsen kanssa. niinkuin kaikkialle muuallekin, roskat vein, kävin kaupat, kampaajat, lääkärit IHAN kaikki. Sitä vaan sisuuntui. Mutta toki on niitä joilta se ei vain luonnistu. Onneksi sun ei tarvitse miettiä, mutta hyvä on pyrkiä olemaan aika itsenäinen koska elämästä ei koskaan tiedä. En minäkään yh:ksi tuloa valinnut!

Vierailija
18/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin helposti. Tai sitten menen suihkuun kun lapset ovat menneet illalla nukkumaan. Mitä ihmeen hankalaa siinä pitäisi olla? :)

Vierailija
19/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mä käyn aina suihkussa niin, ettei mies enää ole kotona. ja kaksi pientä lasta. Kävin myös päivittäin suihkussa silloin, kun oli vauva.

En tainnut ymmärtää ongelmaasi, mutta itse nykyisin vain sanon lapsille, että äiti menee nyt suihkuun ja lapset jää sitten leikkimään tms mitä tekevätkin, ovat nyt 2,5v ja 4v.

Vauva-aikana saatoin ottaa vauvan sitterissä kylppäriin mukaan, tai menin aamupäiväunien aikaan.

Vierailija
20/45 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin kai käy suihkussa niin YH:t kuin muutkin äidit ja isät.

Neiti 10 kk, se vaan täytyy ottaa siihen suihkuhuoneeseen mukaan ja antaa leluja, sekä tehdä barrikaadi, ettei pääse märälle lattialle.

Joo, ei kivaa, mutta kyllä se siitä luonnistuu, suikussa vaan on käytävä, eikä se mies ole kotona.