Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakkaat ekstrovertit. Jaksatte aina valittaa meistä introverteistä. Nyt kerron, mikä teissä ärsyttää.

Vierailija
26.09.2017 |

1. Jankkaaminen. Ekstrovertille ei riitä, että kerran sanoo ei. Vaan kun pitää jankuttaa ja jankuttaa. Ei millään uskota, että nyt ei tapaaminen tms. onnistu. Tai sitten jopa ehdottaa, että minä siirtäisin omia tapahtumiani vain voidakseni olla ekstrovertin kanssa. Käytös kuin pikkulapsilla.
2. Jatkoa edelliseen: Syiden uteleminen. Kyllä, joskus syy voi olla ihan vaan se, että haluaa olla yksin. (muuten, mitä pahaa siinä edes on?) Mutta joskus se syy voi olla joku henkilökohtaisempi. Ekstrovertille ei riitä vastaukseksi vain, että ei onnistu. Hän kysyy kuin haukka "miksi?" Jos et halua kertoa, niin jo alkaa jankkaus ja utelu. Voisiko joku selittää, minkä takia on niin tärkeää tietää se syy?
3. Ei ymmärretä, että toinen tarvitsee yksinoloaikaa. Koskaan ei kelpaa syyksi se, että haluaa olla yksin ja rauhassa. Joko kummastellaan tai valitetaan tai sitten ihan oikeasti pakotetaan tulemaan vaikka kahville. Kyllä, minut on monesti pakotettu mukaan. Ei fyysisesti, vaan loputtomalla jankkaamisella ja anelemisella, johon ei tehoa minkäänlainen puhe. Tämä tietenkin onnistuu vain kasvotusten.
4. Kun koittaa lähdön hetki, ekstrovertin on mahdotonta lähteä. Puhe vain jatkuu ja jatkuu. Ei auta, kuinka monta kertaa sanoisit, että nyt lähden, vaan kun on sitä asiaa niin mielettömästi. "Älä nyt vielä lähde, mulla on vielä yksi juttu" ja tuo yksi juttu muuttuu helposti puolen tunnin tarinaksi.
5. Ekstrovertti ei selviä mistään yksin. Ei lenkillä tai kävelyllä käynnistä, elokuvissa tai museossa käynnistä, shoppailusta, käytännössä ei mistään. Kaikkeen tarvitaan seuraa, ja sitten kun sitä seuraa ei ole tarjolla, niin jo suututaan ja uhriudutaan. Aikuistukaa jo, kiitos paljon.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten joissakin ekstroverteissa ärsyttää se, että heille käytöstapojen puute tuntuu olevan usein jotenkin sallitumpaa. Opiskeluaikoina samojen ekstroverttien aivan järjettömiä ja törkeitä aivopieruja sai kuunnella päivästä toiseen ja heihin suhtauduttiin sanomalla: "Noh, Antti nyt on sellainen, heh heh.". Jos olisin itse introverttina alkanut laukomaan vastaavia juttuja, niin kaikki olisivat olleet, että: "Mitä v*ttua?".  

Vierailija
42/49 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorin ekstrovertit. EEEEEIIIIIIIIII! Sitä huutamisen, pulinan ja huutonaurun määrää. Jokaiseen avokonttoriin rekrtyoitavan pitäisi alittaa puhe- ja nauruäänen osalta kohtuulliset desibelirajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori en voi sille mitään. Ihmisestä on vaikea sanoa päältä päin että tuolla ei ole sosiaalisia taitoja kun on introvertti.

-ekstrovertti

Olet väärässä. Introvertti voi olla sosiaalinen ja ekstrovertti epäsosiaalinen. Ovat ihan eri asioita.

Tämä! Ärsyttää tämä pakolla väännetty ekstrovertti/introvertti-jaottelu jossa usein nimenomaan itsensä "introverteiksi" julistautuneet korostavat omaa erinomaisututaan ja puhuvat ekstroverteista jonain ylienergisinä, yksinkertaisina idiootteina jotka eivät osaa olla hiljaa ja haluavat koko ajan olla menossa. Ainoa ero ekstrovertin ja introvertin välillä on se, että ekstrovertti saa voimaa ulkopuolelta, introvertti sisältään. Ekstroverttikin voi olla ujo, hiljainen ja epäitsevarma ja siksi stressaantua ulkopuolelle jäämisestä koska kaipaa muiden ihmisten hyväksyntää. Samoin introvertti voi olla äänekäs ja puhelias, mutta samalla ottaa stressiä itselleen sosiaaliseen rooliin pakottautumisesta. 

Vierailija
44/49 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori en voi sille mitään. Ihmisestä on vaikea sanoa päältä päin että tuolla ei ole sosiaalisia taitoja kun on introvertti.

-ekstrovertti

Ekstrovertilta ne sosiaaliset taidot usein puuttuvat.

Tullaan iholle, höpötetään koko ajan , tungetaan niin että meinaa happi loppua.

Eivät välttämättä osaa asettua toisen asemaan eikä ymmärrä etteivät kaikki ole samanlaisia.

Olipahan taas yleistys ja harhaluulo! Mun introvertti ystävä sai parhaat pisteet sos.taidoistaan ryhmäkeskustelussa, jota psykologi oli arvioimassa. Mun toinen introvertti ystävä on yhdeltä ammatiltaan terapeutti ja käytös hänellä todella lämmintä.

Monilla ekstroverteilla huonot sos.taidot vasta onkin (ei tietenk.koske kaikkia). Puhutaan päälle ja kilpaa, ei kuunnella, kailotetaan vaan omia asioita ja ollaan sitten olevinaan NIIN sosiaalisia ja reippaita. Jopa työnteko saattaa kärsiä, kun mielummin puhutaan kuin tehdään töitä, ollaan tupakkaringissä ulkona jne.

Ottaa todella päähän, kun välillä tuntuu, miten meitä introvertteja säälitään ja ajatellaan just jonain surkeana reppanana. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että jotkut VIIHTYVÄT omissa oloissaan eikä se introvertille ole lainkaan surkeaa, säälittävää elämää, vaan välttämättömyys ja henkireikä?!

Vierailija
45/49 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pidetään kauhean ekstroverttina, vaikka en ole. Kykenen kyllä olemaan sosiaalinen ja juttelemaan, mulla on hyvät sosiaaliset taidot jne. Mutta tarvitsen silti iha hirveästi omaa tilaa ja yksinäisyyttä. Parhaat kaverit asuu monen sadan kilsan päässä, mutta mua ei yhtään haittaa. Pidetään yhteyttä puhelimella ja nähdään silloin tällöin. Mies on samanlainen. Välillä vietetäänkin päiviä, jolloin ei juuri edes puhuta toisillemme. Saatetaan olla lapsen nukkumaan menon jälkeen hereillä monta tuntia tekemättä mitään yhdessä, kun molemmat tarvitsee omaa aikaa.

Vierailija
46/49 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää edes viitsi mainita, jos minulla on ns. omaa aikaa (ilman lapsenhoidollisia velvoitteita), koska silloin pitäisi kuulemma aina tehdä jotain ja nähdä ihmisiä. Ja kun nimenomaan en halua tehdä näistä kumpaakaan. Osaan kyllä olla sosiaalinenkin, mutta laadukas oma aika on sitä että saa olla yksin.

Kun mies ja lapsi ovat muualla, mä tasan tarkkaan olen vain yksin. Teen kyllä asioita, mutta YKSIN. Käyn juoksemassa jne, mutta esim. safkat tilaan kotiin, jotta saan syödä ihan rauhassa.

Aika moni kaveri ihmettelee tätä ja koettaa sopia treffejä ja pyörittelee silmiään, kun haluan esim. olla koko viikon ihan vaan yksin.

Vierailija
47/49 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertti puoliso on ainakin todella lannistava kumppani ihmiselle, jolla on huono itsetunto. Introvertti on myös maailman kuivinta ja tylsintä seuraa ja osaa lannistaa tunnelman niin parisuhteessa kuin illanvietoissakin.

T.parisuhteessa introvertin kanssa

No sen kun eroat.

Vierailija
48/49 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Jankkaaminen. Ekstrovertille ei riitä, että kerran sanoo ei. Vaan kun pitää jankuttaa ja jankuttaa. Ei millään uskota, että nyt ei tapaaminen tms. onnistu. Tai sitten jopa ehdottaa, että minä siirtäisin omia tapahtumiani vain voidakseni olla ekstrovertin kanssa. Käytös kuin pikkulapsilla.

2. Jatkoa edelliseen: Syiden uteleminen. Kyllä, joskus syy voi olla ihan vaan se, että haluaa olla yksin. (muuten, mitä pahaa siinä edes on?) Mutta joskus se syy voi olla joku henkilökohtaisempi. Ekstrovertille ei riitä vastaukseksi vain, että ei onnistu. Hän kysyy kuin haukka "miksi?" Jos et halua kertoa, niin jo alkaa jankkaus ja utelu. Voisiko joku selittää, minkä takia on niin tärkeää tietää se syy?

3. Ei ymmärretä, että toinen tarvitsee yksinoloaikaa. Koskaan ei kelpaa syyksi se, että haluaa olla yksin ja rauhassa. Joko kummastellaan tai valitetaan tai sitten ihan oikeasti pakotetaan tulemaan vaikka kahville. Kyllä, minut on monesti pakotettu mukaan. Ei fyysisesti, vaan loputtomalla jankkaamisella ja anelemisella, johon ei tehoa minkäänlainen puhe. Tämä tietenkin onnistuu vain kasvotusten.

4. Kun koittaa lähdön hetki, ekstrovertin on mahdotonta lähteä. Puhe vain jatkuu ja jatkuu. Ei auta, kuinka monta kertaa sanoisit, että nyt lähden, vaan kun on sitä asiaa niin mielettömästi. "Älä nyt vielä lähde, mulla on vielä yksi juttu" ja tuo yksi juttu muuttuu helposti puolen tunnin tarinaksi.

5. Ekstrovertti ei selviä mistään yksin. Ei lenkillä tai kävelyllä käynnistä, elokuvissa tai museossa käynnistä, shoppailusta, käytännössä ei mistään. Kaikkeen tarvitaan seuraa, ja sitten kun sitä seuraa ei ole tarjolla, niin jo suututaan ja uhriudutaan. Aikuistukaa jo, kiitos paljon.

On tääkin aika rankkaa yleistystä. Teini-ikäiset tekevät tuota: kukaan ei koskaan ymmärrä ja pakotetaan tekemään asioita. Aikuinen ihminen lyö luurin kiinni tai lähtee menemään jos ei jaksa kuunnella.

Vierailija
49/49 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertti puoliso on ainakin todella lannistava kumppani ihmiselle, jolla on huono itsetunto. Introvertti on myös maailman kuivinta ja tylsintä seuraa ja osaa lannistaa tunnelman niin parisuhteessa kuin illanvietoissakin.

T.parisuhteessa introvertin kanssa

Aika paha yleistys introvertista. Itsekin sellaisena uskallan väittää että oikealla hetkellä olen jopa hilpeää seuraa. Sitäkin suurempi ihmetys tosin on:

Miksi sinulla on puoliso jonka koet maailman kuivimmaksi ja tylsimmäksi seuraksi??