Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielisairaus?

bebbebebebebe
26.09.2017 |

Hei, olen nuori 2kympin paremmalla puolella oleva neitokainen. Olen *kuullut* parina iltana urkujen soittoa alakerrastamme. Se olisi jopa mahdollista, sillä mieheni soittaa välillä pianoa,mutta hän on ollut "kuulojen" keskellä vieressäni. Herätin hänet vierestäni eräs aamu ja kysyin kuuleeko hän mitään?,eipä kuullut. Mietin olenko vain yliväsynyt (sitä myös) vai voiko tämä olla jotain alkavaa skitsofreniaa?lapsuudessa ollut pieniä traumoja, isän alkoholismi, ero.....moni on myös kuvaillut minua omalaatuiseksi,oudoksi. en sitten tiedä, mitä jos onkin oikeasti hullu

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saat diagnoosin netin kautta. Mene lääkäriin juttelemaan jos tuntuu siltä, että kaikki ei ole normaalia tai sinulla ole suuria ongelmia arjessa.

Vierailija
2/5 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia ei yleensä ala harha-aistimuksilla vaan useimmin sairaalloisella epäluuloisuudella tai vainoharhaisuudella, eristäytymisellä ja epäsosiaalisella käytöksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulen välillä puhetta ja musiikkia jos on tuuletin päällä. Jotain aivojen väärintulkitsemia ääniä vaan :)

Vierailija
4/5 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on parempi kuulo kuin miehelläsi?

Vierailija
5/5 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa. Vaikka kuulisitkin jotakin noin neutraalia ääntä omassa päässäsi, niin ei ole merkki mistään vakavasta. Myös mieleltään terveet voivat kuulla ääniä; tätä on tutkittu. Olet huolissasi asiasta ja itsensä liiallinen tarkkailu voi teettää kaikenlaista. Jos äänet olisivat pelottavia, käskeviä tms olisi syytä kipin kapin aluksi omaan terveuskeskukseen. Tosin silloin tuskin itse ymmärtäisit, että ovat vain harha-aistimuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan