Mikä on epämuodikasta tai tyylitöntä?
Auta vaatekaapin karsijaa: mitä panisin pois. Mikä ei sovi nelikymppisen naisen kaappiin? Mitä pitää olla? Olen pohjoisesta ja käyn siistissä sisätyössä, jos noista tiedoista on apua.
Kommentit (5)
Ei lyhyitä paitoja, lantiofarkkuja, huppareita.
Sehän riipuu ihmisen persoonasta mikä sopii tyyliin ja mikä ei. On ihminen sitten minkäikäinen tahansa.
Itse olen 46-vuotias enkä omista yksiäkään farkkuja tai suoria housuja (ainoat housuni ovat toppahousut talven pakkasille), en kauluspaitoja enkä jakkupukuja.
Kashmirneuleita ja mekkoja sensijaan runsaasti.
Ja hyvin olen pärjännyt, tyylikkääksi on aina kehuttu vaikka muodista en ole koskaan välittänyt.
Kaapista pois liian pienet, liian isot ja kuluneet vaatteet. Kiertoon vaatteet, jotka tuli ostettua, mutta ei käytettyä. Siellä ei alun alkaenkaan toivottavasti ollut legginsejä kuin alusvaatteita tai juoksutrikoita kuin urheiluvaatteena. Jos oli, ne on myös syytä poistaa.
Tilalle jotain hyvin valmistettua, laadukasta materiaalia olevaa oikeankokoista vaatetta, joka sopii sun tyyliin ja vartalomalliin. Töihin tietty asialliset vaatteet, mutta muuten nelikymppisen ei todellakaan tarvitse pukeutua tätimäisesti tai mummomaisesti.
Mä ostaisin itse pari kashmir neuletta talveen, istuvat ei liian matalat tai nuorekkaat farkut, kauluspaita, valkoinen ja siniraidallinen, mustat suorat housut tai tummansiniset, pari hametta. Näillä pärjäisi.