K.E.L.A.N käsittelyajat - kotihoidontuki
Minkälaisia käsittelyaikoja teillä on viimeaikoina ollut kotihoidontuen kanssa? Arviohan näyttäisi olevan 3 viikkoa. Olen nyt odottanut jo yli kaksi kuukautta, laittanut viestiä perään ja yrittänyt soittaa pääsemättä läpi. Hoitovaapani on jo alkanut, päätöstä ei kuulu ja lasten päivähoitomaksutkin pitäisi saada korjattua kyseisellä päätöksellä.
Aina on hakemuksissa kestänyt, mutta nyt tuntuu lähteneen homma ihan lapasesta.
Kommentit (4)
Jonota vain puhelimessa, kyllä he lopulta vastaavat. Mä jonotin kotihoidontukiasiassa viimeksi ylin20 minuuttia. Täytyyhän tuo selvittää. Mulla päätös kesti ehkä noin kuukauden alkusyksystä.
Ei ole kyllä normaali toi sinun käsittelyaikasi, meillä oli vasta kh:n tarkistus ja ei siinä varmaan viikkoa kauempaa mennyt. Äitiysrahahakemuksen tein myös jokin aika sitten hyvissä ajoin, eikä siinäkään kauaa kestänyt. Joku katkos on tossa sun jutussasi varmaan tullut.
No nyt pääsin läpi n. 30 min jälkeen! Ei osannut muuta sanoa kuin, että laittavat hakemuksen kiireellisiin.
Mulla on kyllä niin mennyt luotto kelan toimintaan sillä kertaakaan, siis ei KERTAAKAAN ole yksikään hakemus edennyt ilman soittamista perään oli kyse sitten opintotuesta tai vanhempainrahoista ja mä olen kuitenkin aina kärsivällisesti odottanut tuplasti yli arvioidun käsittelyajan. Alan epäillä, että olen jollain mystisellä mustallalistalla 🤔
AP
Mulla kuntoutustukihakemus, arvio 8 vk ja todellinen käsittelyaika oli 15 vk. Päätös tuli tosi nopeasti sen jälkeen, kun olin soittanut perään (tyyliin oli tehty seuraavana päivänä). Eri päivinä jonot ovat eri pituiset tai vastaajia on enemmän: toisena päivänä pääsi läpi alle 5 minuutissa ja joskus sai jättää takaisinsoittopyynnön, johon vastattiin alle tunnissa. Joskus ei ole päässyt läpi ollenkaan.