Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikkihäiriö yksin kotona?

Vierailija
26.09.2017 |

Mikähän minua vaivaa, osaisiko joku auttaa? Minulla ei siis ole diagnosoituna mitään häiriötä, mutta tuntuu että olen usein melkein paniikkikohtauksen partaalla, kun olen yksin kotona. En osaa yhtään rentoutua, vaan olen tosi ahdistunut. Teen aika yksinäistä työtä toimistossa yksin omassa työhuoneessa ilman ihmiskontakteja, siellä ei silti ikinä ahdista. Eikä kotona, kun mies on kotona. Eikä kadulla, vaikka olisin yksin kävelemässä eikä ihmisiä näy missään. Mistä kummasta tämä voi johtua? Mitkään telkkarit tms ei siihen ahdistukseen auta, ainoastaan se jos soitan jollekin tai lähden kävelylle, ruokakauppaan tai vaikka vain pihaan yksin istumaan. Apua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan samalla tavalla, myöhemmin aloin saada ihan paniikkikohtauksia milloin missäkin.

Vierailija
2/6 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuushäiriö sinulla on, hyvin yleinen vaiva ja minulla on sama. Pahimmillaan todella invalidisoiva sairaus :( Jos sinulla on varaa, mene psykoterapiaan, jotta pääset kärryille syistä ja saat eväitä ahdistuksesta selviytymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuneisuushäiriö sinulla on, hyvin yleinen vaiva ja minulla on sama. Pahimmillaan todella invalidisoiva sairaus :( Jos sinulla on varaa, mene psykoterapiaan, jotta pääset kärryille syistä ja saat eväitä ahdistuksesta selviytymiseen.

Joo uskon, että minulla on joku ahdistuneisuushäiriö. Mutta ihmettelen, että miksi se iskee aina vain yksin kotona. Muiden seurassa ja vaikka kävelyllä yksin tai töissä yksin olen rento ja vailla ahdistusta. Eikä siis johdu nykyisestä asunnosta, koska samaa on ollut aiemmissakin kodeissa. Kelaterapiaa en usko saavani, koska ahdistus ei haittaa työtä eikä vaivaa töissä. Ap.

Vierailija
4/6 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ihan samalla tavalla, myöhemmin aloin saada ihan paniikkikohtauksia milloin missäkin.

Selvisikö sinulle ikinä, että miksi se alkoi yksin kotona? Ap.

Vierailija
5/6 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvisikö sinulle ikinä, että miksi se alkoi yksin kotona? Ap.

Ei, en usko että sille niin tarkkaa syytä oli. Kun oli yksin oli helpompi huomata ahdistus. Minulla todettin myös keskivaikea depressio, joka oli paljon pahempi kuin paniikkikohtaukset (omasta mielestäni).

Onneksi molemmat ongelmat hoituivat samalla lääkkeellä.

Mirtazapin, söin sitä n. kahden vuoden ajan. Sinänsä helppo lääke kun ei aiheuta viekkareita kun sen lopettaa, lopetus on siis helpompi kuin ssri lääkkeissä.

Vierailija
6/6 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo uskon, että minulla on joku ahdistuneisuushäiriö. Mutta ihmettelen, että miksi se iskee aina vain yksin kotona. Muiden seurassa ja vaikka kävelyllä yksin tai töissä yksin olen rento ja vailla ahdistusta. Eikä siis johdu nykyisestä asunnosta, koska samaa on ollut aiemmissakin kodeissa. Kelaterapiaa en usko saavani, koska ahdistus ei haittaa työtä eikä vaivaa töissä. Ap.

Psykoterapiaan voit mennä ilman Kelan tukeakin, tosin se tulee kalliimmaksi. Vaikea sanoa syytä siihen, että sinun kohdallasi ahdistus tulee esiin juuri yksin kotona. Oireilu voi johtua niin monesta asiasta, että tilanteesi pitäisi kartoittaa kunnolla ennen kuin vastaus löytyy. Toki taustalla voi olla niin simppeli juttu, että huomaat ahdistuksen parhaiten ollessasi yksin turvallisessa kotiympäristössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän