Miksi tehdä lapsia ihmiselle, josta ei ole takuita pysyykö hän siinä elin-iän.
.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ongelma, että on tehnyt lapsia, ja toinen lähtee, jos on halunnut lapsia? Vai oletko mies?
Eiköhän sun miehes ole aina tiennyt, et suhun voi luottaa vaan 50%. Ei esimerkiksi 99%.
Niin? Jokainen voi kysyä omalta kumppaniltaan deal breakerit ennen kuin hankkii lapsia. Tyhmää luottaa kehenkään kumppanina elämänsä loppuun saakka. Voin mä silti aivan hyvin lapsia hankkia, koska on se nyt hiukan itsestänikin kiinni, pysymmekö yhdessä, vaiko emme. Tai jos haluaa hoitaa lapset yksin, niin no big deal. Tai tietää, että kumppani heidät hoitaa, jos itse ei halua, vaikka ero tulisikin.
Vierailija kirjoitti:
Takeita ei ole kenenkään pysymisestä, joten kaikki lapsia tekevät päättävät tehdä lapsia ihmisen kanssa, josta ei ole takeita, että hän pysyy rinnalla eliniän. Jos jäisi sellaisia takeita odottamaan, ei saisi lapsia ollenkaan.
Eli jos seurustelet vaikka vuosikaudet, sulle ei selviä, voitko luottaa 50% vai 99%?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takeita ei ole kenenkään pysymisestä, joten kaikki lapsia tekevät päättävät tehdä lapsia ihmisen kanssa, josta ei ole takeita, että hän pysyy rinnalla eliniän. Jos jäisi sellaisia takeita odottamaan, ei saisi lapsia ollenkaan.
Eli jos seurustelet vaikka vuosikaudet, sulle ei selviä, voitko luottaa 50% vai 99%?
Tilanteethan voi aina muuttua, vaikka luottaisin tänään 99,9%, voi tilanne huomenna olla se että luottamusta on jäljellä murto-osa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on ongelma, että on tehnyt lapsia, ja toinen lähtee, jos on halunnut lapsia? Vai oletko mies?
Eiköhän sun miehes ole aina tiennyt, et suhun voi luottaa vaan 50%. Ei esimerkiksi 99%.
Niin? Jokainen voi kysyä omalta kumppaniltaan deal breakerit ennen kuin hankkii lapsia. Tyhmää luottaa kehenkään kumppanina elämänsä loppuun saakka. Voin mä silti aivan hyvin lapsia hankkia, koska on se nyt hiukan itsestänikin kiinni, pysymmekö yhdessä, vaiko emme. Tai jos haluaa hoitaa lapset yksin, niin no big deal. Tai tietää, että kumppani heidät hoitaa, jos itse ei halua, vaikka ero tulisikin.
Senkun hankit. Ei se kenenkään toisen päänsärky ole, eikä sun yhden ihmisen valinnat ole yleinen linja.
Sukupuolesta riippumatta lapsia ei kannata tehdä jos ei siedä epävarmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä selviä vaikka seurustelisi 20 vuotta. Seuraavana vuonna asiat voi olla toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkun hankit. Ei se kenenkään toisen päänsärky ole, eikä sun yhden ihmisen valinnat ole yleinen linja.
Niin hankinkin, kerroin vain kuinka se on mahdollista, kun ap kysyi.
Ap, oot joko nuori, naiivi tai muuten vain huviksesi jankkaat vaikka itsekin tiedät, että takuuta ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolesta riippumatta lapsia ei kannata tehdä jos ei siedä epävarmuutta.
Eli tuolla logiikalla työntekijöihin tai antajiin ei voi luottaa, eikä vakiduuni ole vakiduuni. Kotikin voi palaa työpäivän aikana. Kaikkihan on aina mahdollista, mut löysässä hirressä ei voi roikkua.
Miksi tehdä yhtään mitään? Kuolo voi korjata sutkin vaikka parin tunnin kuluttua.
Vai pitäisikö sittenkin vaan elää tätä elämää?
Vierailija kirjoitti:
Mutta pysyyhän se toinen aina sen lapsen isänä tai äitinä. Ei kylläkään välttämättä ap:n seurana. Mutta todellakaan lapset eivät ole mitään tavaroita, joita tehdään jollekin toiselle ihmiselle. Vähän niin kuin uhrilahja: jos teen sinulle lapsen pysyt minun tukenani elämäni loppuun asti. Entä se lapsi? Se lapsihan "valmistuu" itsenäiseen elämään viimeistään 20v.
He ovat omia persooniaan, joilla on äiti ja isä, vaikka nämä eivät pysyisi yhdessä. Voi olla erinomainen vanhempi, vaikka on eronnut ja toisinpäin.
Miksi laitat sanoja suuhuni. Oletko ihan terve? Muutenkaan noin ala-arvoiseen tekstiin en vastaa.
ap
En ole naivi tai ehkä hyvällä tavalla. Osaan heittäytyä. Mut jos pystyn luottamaan, etten pettäis vaikka siihen tarjoutuis tilaisuus, miksei toinen olis siinäkin suhteessa samanlainen?
ap
Koska se voi olla ihan hyvä ihminen ja vanhempi, joka kykenee huolehtimaan lapsista vaikka rakkautenne ei kestäisikään loppuelämää.
Sulle vaan. En ihmettele että joudut keskustelemaan vaan netissä. Täällä sun suutas ei saa vaiennettua.