Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako lastenkirjaa teidän perhessä on?

Vierailija
06.04.2006 |

Meillä noin 4 hyllymetriä plus akun taskarit pari metriä. Uppo-Nalleja, Tammen Kultaisia kirjoja, Richard Scarryä, Elsa Beskowia, Disneytä, Janoschia, Muumeja, klassisia satukirjoja, lasten tieto- ja keittokirjoja... Ei muista mitä kaikkea, kaikki luettuja. Ja tietty nyt kertyy sitten nuortenkirjoja. Jees, kirjahulluja ollaan!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisää on tullut koko ajan. Lapsi nyt 3 v.

Vierailija
2/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on kirjastot keksitty. Ei tarvitse kaikkia hankkia itse.

Ai, lasketaanko sarjakuvatkin lastenkirjoiksi? Mutta kun minä luen niitä itse ja mies myös... Niitä onkin sitten pari isoa kirjahyllyä täynnä...

Vierailija:

Meillä noin 4 hyllymetriä plus akun taskarit pari metriä. Uppo-Nalleja, Tammen Kultaisia kirjoja, Richard Scarryä, Elsa Beskowia, Disneytä, Janoschia, Muumeja, klassisia satukirjoja, lasten tieto- ja keittokirjoja... Ei muista mitä kaikkea, kaikki luettuja. Ja tietty nyt kertyy sitten nuortenkirjoja. Jees, kirjahulluja ollaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1-vuotiaalla on jotain 5 satukirjaa odottamassa tuolla hyllyssä, ei hän vielä tajua mitään niiden päälle, repii vaan sivut jos saa käsiinsä..Juuri liitin hänet kirjakerhoon, sieltä sitten varmaan tulee pikkuhiljaa osteltua lisää kirjoja. Mutta että 100 kirjaa! Huh

Vierailija
4/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoina; Mauri Kunnasta, Astrid Lindgreniä, Tove Janssonia, Andersenia, Disneytä (vähemmän, taitaa vain olla noita prinsessakirjoja) jne... niin ja osa on noita laulu/nuotti -kirjoja (5kpl).

Niin, ja lorukirjoja. :)

Ja lisää saa tulla! Ollaan luettu lorukirjoja nyt 2kk aina iltasatuna.

Mielestäni kirjoja ei ole koskaan liikaa. :D

Vierailija
5/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhuoneessa kaksi pientä kirjahyllyllistä, yhteensä noin 3 metriä, ja olkkarin hyllykössä ehkä pari metriä lisää. Osa varastossa.

minä olen kirjahullu ja mies kiroaa jo nyt tulevaa muuttoa, kun saa taas roudata satoja kirjalaatikoita uuteen kotiin.

Käymme lasten kanssa vähintään kerran kuussa kirjastossakin. Ihanaa että lapsetkin tykkää lukea :)

Vierailija
6/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tenava oli 3 kk. Jo silloin jaksoi tuijotella kuvakirjoja tosi pitkiä aikoja. Nyt lapsi on vähän yli kaksi ja edelleen kirjat ja palapelit ovat rakkaimpia viihdykkeitä. Kirjoja en ole ikinä laskenut, mutta loppujen lopuksi niitä taitaa olla aiempiin vastauksiin verrrattuna aika vähän. Ehkä reilu hyllymetri. Mutta toisaalta, lapsi tykkää lueskella samoja kirjoja yhä uudelleen. Siksi ostan uusia aika harkiten, aika usein esimerkiksi silloin kun tiedossa on pitkä automatka.

Vierailija
7/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat on kalliita...ja mä en kirpparilta niitä halua hankkia (yäk)

Vierailija
8/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjahullu. Mutta meillä luetaankin ahkerasti kirjoja.

Vierailija
9/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meillä on tallessa omia vanhoja kirjoja, paljon ja ihan kelpo kunnossa, ja ostamme itse mutta lapset myös saavat aina lahjaksi kirjoja, jouluisin ja synttäreinä. Tänäkin jouluna tuli kahdelle lapselle yhteensä varmasti lähemmäs 20 uutta kirjaa lahjaksi, sukulaiset ja kummit siis ymmärtävät myös (hyvien) kirjojen päälle.

Kirjat eivät aina ole kalliita, itse hyödynnän aina akateemisen ja suomalaiset alennusmyynnit ja tsekkaan kirjatorin tarjonnan säännöllisesti, sieltä saa ainakin aikuisten kirjoja, esim. pari vuotta vanhoja, tosi edullisesti.

Vierailija
10/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ostatteko te kirjat uutena ja itse, siis te joiden lapsilla on satoja kirjoja?

Kirjat on kalliita...ja mä en kirpparilta niitä halua hankkia (yäk)

Kirppariltakin joskus hyväkuntoisia ja kirjaston poistomyynneistäkin on löytynyt ihan hyviä kirjoja.

Vierailija
11/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ostatteko te kirjat uutena ja itse, siis te joiden lapsilla on satoja kirjoja

Ostetaan paljon uutena. Myös lapset saavat niitä paljon lahjaksi. Jotkut kirjoista ovat minun tai mieheni lapsuudesta. Jotkut ostettu kirpputoreilta (siisti kuntoisia). Ei minusta lastenkirjat kalliita tavallaan ole, koska niitä tulee paljon luettua/katsottua. Hyödynnän kuitenkin kaikki alennukset, loppuunmyynnit yms. Tänäkin vuonna Kirja-aleista tein paljon edullisia löytöjä. Myös lapsemme kuuluvat moneen lastenkirjakerhoon, joista tulee hyviä tarjouksia/kuukaudenpaketteja. Meillä lapset nauttivat saduista ja kirjoista ja kirjoja luetaan ihan valtavasti joka päivä. Omien kirjavarastojen lisäksi, käydään lainaamassa 1-2 kertaa viikossa kirjastoista isot läjät kirjoja.

Vierailija
12/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä reilu metri hyllytilaa, + pienet vauvakirjat ym., jotka ovat vain pinossa. Kirjoista löytyy Muumeja, Nalle Puhia, Barbapapaa, Pekka Töpöhäntää, Santtuja ja paljon muuta. Lisäksi tilaan Roope-Setää ja Aku Ankkaa tulevaisuutta varten (me vanhemmat nautimme niistä nyt).

Olen jo kauhistellut kuinka valtavasti lapsillamme on kirjoja verrattuna omaan lapsuuteeni, olin ahkera kirjastonkäyttäjä. Tänään ajattelinkin viedä 2,5-vuotiaan ensimmäisen kerran lainaamaan lastenkirjoja. Mutta eihän tässä ole vielä mitään huolta, muilla näkyy hyllyt notkuvan paljon runsaammin kuin meillä :o)

Lapset kuuluvat moneen kirjakerhoon, Lasten Omasta tosin juuri erottiin kun emme tarvitse enempää Puh-kirjoja. Rahaa kirjoihin menee aika paljon, mutta se ei haittaa, sillä kirjojen lukeminen on rikkaus, ja toivottavasti harrastus jatkuu aikuisenakin!

Vierailija
13/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kirjat, joita luetaan usein ja paljon. Tietysti nämä suosikkikirjat vaihtuvat sitä muka kun lapset kasvavat isommiksi. Ja hauskaa on myös huomata, että pikkuveli pitää aivan samoista kirjoista nyt, kuin isoveli aikoinaan samanikäisenä.

Meillä myös paljon kirjoja minun lapsuudestani, lahjaksi saavat myös usein ja lisäksi minä koluan kirppareita, antikvariaatteja, kirjakaupan aleja sekä kirjastojen poistomyyntejä. Kuuluvat myös kirjakerhoon, sieltä ei tule juuri tilattua, mutta kuukaudenkirja yleensä otetaan.

Vierailija
14/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulee, vähän ohi viestin, mutta nyt jiku akun tarjouspätkä, enkä kyllä aio tilata sitä lisää, sillä itse tykkään vanhoista akuista, jonnekin 80-luvulle asti. Nyt ankan taso on romahtanut, taskarit on aivan surkeita ja samaten lehti. Eihän sitä voi edes verrata noihin vanhoihin!

Vierailija
15/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan sillä puolitoista kirjahyllyllistä kirjoja, kun meidän vanhat, parhaat kirjat, on säästetty. Lisäksi ostin kivoilta näyttäviä kirjoja, kun en vielä edes ollut raskaana :) ja nyt on tullut osteltua melkein joka kirjakauppareissulta vino pino.... aika monessa kirjassa näkyy seikkailevan koiria, ja eihän tuo vielä ymmärrä noista kirjoista muuta kun että niitä on kiva pureskella. Päätin vaan sen, että luen lapselle joka jumalan ilta iltasadun, kunnes sanoo, että nyt ei enää tarvi lukea, luen itse. Mulle on luettu joka ilta pienenä, opin 5-vuotiaana kertarysäyksellä lukemaan, ja kiitän myös lukemisesta verbaalista lahjakkuuttaani (joka ei ilmene av-palstalla, turha takertua tähän) ja runsasta mielikuvitustani.

Vierailija
16/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

satoja. Perheessä kolmevuotias ja vauva.

Vierailija
17/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen lisäksi vielä kymmeniä aina kerrallaan kirjastosta lainassa. Kirjastossa ollaan käyty noin vuoden vanhasta, että kiirettä pitää, sinä 2,5-vuotiaan äiti. :) Kirjastosta tykkään sen vuoksi niin paljon, että sieltä saa aina kehitysvaiheeseen ja kulloiseenkin kiinnostuksen aiheeseen liittyviä kirjoja lainattua niin paljon kuin jaksaa kantaa. Nytkin on 1v10kk lapselle lainattuna vino pino koirakirjoja, ja on myös mukavampi lukea sellaisia kirjoja, joissa on sopiva määrä tekstiä per sivu. Omiakin kirjoja totta kai luetaan, mutta on kivaa saada aina uusia kirjastostakin.

Meidän kirjat on minun vanhoja lapsuudesta, mutta lisäksi lahjaksi saatuja, kirja-aleista ostettuja, kirpputoreilta hankittuja (ei yhtään enempi yök kuin kirjastonkirjat, vähemmän lukijoita näillä on ollut kuin kirjastonkirjoilla...), kirjaston poistomyynneistä, ja ennen kaikkea antikvariaateista. Olen yrittänyt hankkia ennen kaikkea sellaisia kirjoja, joista itse lapsena pidin.

Vierailija
18/18 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä aika paljon. Suomenkielisiä ei valitettavasti ole kovinkaan monia (olen ulkosuomalainen), niitä pitäisi kyllä saada lisää. Mutta noita englanninkielisiä on pari hyllyllistä. Luultavasti niitä kertyy vielä paaaljon lisää, ennen kuin esikoinen edes tulee siihen ikään, että ymmärtää muiden kuin pureskeltavien pahvikirjojen perään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme