Miten saatte miehen siivoamaan?
Ongelmana siis miehen siivottomuus. Jättää kaikki ympäriinsä ja olettaa, että siivoan kaikki ja laitan tavarat paikalleen.
Kehtaa vielä valittaa välillä etten muka tee yhtään mitään.
Sekin jo auttaisi että joskus edes laittaisi tiskikoneen tai pyykkikoneen pyörimään. Tai veisi edes roskansa roskikseen..
Jotenkin oon katsonut tätä läpi sormien, kun mies on töissä ja minä kotona lapsen kanssa.. mutta kyllä vaan ärsyttää kun täytyy aikuisen miehenkin jälkiä jatkuvasti siivota..
Miten saan tuon laiskurin myös siivoamaan?
Kommentit (53)
Soitan siivouspalveluun ja pyydän miessiivojan.
Vierailija kirjoitti:
Otin valmiiksi kouluttautuneen älykkään miehen, pääsin helpolla. Miehelläni on niin hyvä vaimo että sen eteen kannattaa vähän siivotakin:)
Ei vaan, mun mies siivoaa tietenkin koska tämä elämä, koti ja talo on yhteinen. Esim kun olen työmatkalla palaan aina siistiin kotiin ja ruoka on valmiina odottamassa. Lapset hoidettu jne.
Voih.. Toimispa kaikki noin!
Tuntuu että ei auta vaikka kuinka sanon, huudan tai raivoan. Ei vaan ikinä opi, eikä auta yhtään missään.. Harmittaa..
En halua elää tälläisen possun kanssa, joka jättää hikisiä sukkia pöydälle ja kaikki levälleen. Ei edes tunnu yhtään arvostavan mun panostusta tähän kotiin.
Pitääkö vaan luovuttaa ja todeta, ettei tästä tule enää yhtään mitään? Oon nyt 5 vuotta kattonut tätä sotkemista ja nyt alkaa vaan tulla mitta täyteen..
Miksi ihmeessä teit lapsia siivottoman miehen kanssa? Oikeastiko kuvittelit, että mies muuttuu lapsen syntymän jälkeen siistiksi?
Mitä kaikkea oot yrittänyt? Tuskin pelkästään tuskaillut ja nalkuttanut (kuten miehet keskustelua nimittävät). Lista työtehtävistä? Joku alkoi täällä taannoin täydelliseen lakkoon kotitöiden ym. suhteen, kun mies ei auttanut missään...vaan eipä voi, jos on lapsia.
Useimmilla on jo se "kuuluu naisille"-asenne, mitä ei niin vain muutetakaan :/
Eli makaat kotona ja uhriudut. Sinulta onkin liikaa vaadittu se, että miehen töissä ollessa painat pesukoneen nappia?
Mistä te löydätte noita luuserimiehiä?
Itse olen ollut sinkku jo yli kymmenen vuotta ja kämppä on aina tip top.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä teit lapsia siivottoman miehen kanssa? Oikeastiko kuvittelit, että mies muuttuu lapsen syntymän jälkeen siistiksi?
En ehkä osannut ajatella tätä silloin. Jaksoin itsekkin paremmin ja olin onnellinen miehen kanssa. Kahden ihmisen sotkut menivät kai siinä samalla kuin yhden.
Siivottavaa on nyt paljon enemmän lapsen myötä. Lapsikin sotkee niin paljon, niin ärsyttää että joutuu aikuisen miehen sotkuja lisäksi siivoamaan.
Energiaa menee myös lapsen kanssa leikkimiseen, ulkoilemiseen, ruoanlaittoon ja muihin puuhiin. En jaksaisi sen lisäksi vaan jatkuvasti siivota.
Enkä kyllä oikein siedä mitään kunnon siivouslakkoakaan. Inhottaa elää sotkuisessa kodissa, enkä usko, että sekään välttämättä auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te löydätte noita luuserimiehiä?
Itse olen ollut sinkku jo yli kymmenen vuotta ja kämppä on aina tip top.
Niin on suurimmalla osalla sinkkumiehistäkin.
Kyllä ne speksit pitää huomioida jo miehenvalintaprosessin alkuvaiheessa.
Anoppiehdokkaan ja apen välejä seuraamalla paljastuu aika paljon odotettavissa olevista ongelmista.
Jos vaimo antaa sunnuntai- tai lauantai-aamuna, niin siivoan iloisena koko päivän. Outo juttu koska en juuri tykkää siivoamisesta. Nimen omaan se aamuhoito vaikka käsipelillä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Eli makaat kotona ja uhriudut. Sinulta onkin liikaa vaadittu se, että miehen töissä ollessa painat pesukoneen nappia?
Enemmänkin häiritsee se, ettei missään voi auttaa eikä edes vähän siivota niitä omia jälkiä.
On ilmeisesti ihan ok vaan jättää roskat ja tiskit pöydälle tai viskata pyykit lattialle olettaen, että kyllä se nainen ne siivoaa sieltä...
Kyllä se alkaa siivota, kun et aina korjaa sen jälkiä. Annat sukkien lojua ja jätät sen vaatteet pesemättä jne. Jossain vaiheessa sen on sitten pakko pestä vaatteitaan ellei koko ajan halua uusia ostaa. Ja valittamiseen vastaus: "Herra on hyvä ja tekee itse asialle jotain, jos häiritsee"
Oisko teillä lapsen kanssa mahdollista lähteä vaikka viikoksi mummolle tms? Jättäisitte miehen sotkuineen ihan keskenään toviksi. Kyllä se siivousinto sieltä varmasti löytyisi kun aikansa p'skaisessa kodissa majailisi.
Siten etten koskaan aloittanutkaan piian roolia. Alusta asti on ollut selvää, että kun kaksi aikuista ihmistä jakaa kodin, ne molemmat on siitä ihan samalla tavalla vastuussa. Toinen ei ole komentoora tai työnjohtaja, joka määrää ja pyytää apua, vaan kumpikin tekee aivan automaattisesti kaikkia kodin hommia, pyytämättä ja käskemättä. Jos tämä työnjako ei sovi, sopii etsiä itselleen oma asunto. Kun molemmat ovat kotona, molemmat tekevät, aivan riippumatta siitä käykö toinen tai molemmat kodin ulkopuolella töissä. Vapaa-aikaa pitää olla kummallakin yhtä paljon.
Palkkaa siivooja ja pistä mies maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne speksit pitää huomioida jo miehenvalintaprosessin alkuvaiheessa.
Anoppiehdokkaan ja apen välejä seuraamalla paljastuu aika paljon odotettavissa olevista ongelmista.
Olisinpa saanut tämän neuvon aiemmin. Mieheni äiti on aina tehnyt kotona ihan kaiken isän ja lasten puolesta! Mieheni ei ole ilmeisesti lapsenakaan joutunut koskaan siivoamaan yhtikäs mitään. Ei ole opetettu auttamaan yhtään missään kotitöissä.
No suosittelen sun miehelle samaa mitä teen omille lapsille. Eli jokaisella on oma kori mihin heittelen heidän tavaroitaan jos lojuvat pitkin taloa.. Korit tyhjennetään torstaisin roskikseen jos siellä on tavaroita.
Kummasti menee keskiviikkona omat tavarat paikoilleen.
Valitsemalla sellaisen miehen, joka osallistuu ihan vapaaehtoisesti, ilman käskytystä. Jos ei osallistuisi, emme asuisi samassa osoitteessa.
Vierailija kirjoitti:
No suosittelen sun miehelle samaa mitä teen omille lapsille. Eli jokaisella on oma kori mihin heittelen heidän tavaroitaan jos lojuvat pitkin taloa.. Korit tyhjennetään torstaisin roskikseen jos siellä on tavaroita.
Kummasti menee keskiviikkona omat tavarat paikoilleen.
Loistava idea! *lähtee heti huomenna ostamaan parille teinille koreja*
Otin valmiiksi kouluttautuneen älykkään miehen, pääsin helpolla. Miehelläni on niin hyvä vaimo että sen eteen kannattaa vähän siivotakin:)
Ei vaan, mun mies siivoaa tietenkin koska tämä elämä, koti ja talo on yhteinen. Esim kun olen työmatkalla palaan aina siistiin kotiin ja ruoka on valmiina odottamassa. Lapset hoidettu jne.