Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi liikut pieruverkkareissa julkisesti?

25.09.2017 |

Miksi ihmiset ei välitä itsestään eikä toisista sen vertaa, että pukeutuisivat paremmin? En voi ymmärtää, miten joku kehtaa liikkua ulkona pieruverkkareissa tai ulkoiluasussa eli tämänpäivän tuulipuvussa. Ja nyt puhun tietysti muusta ajasta kuin urheilusta, tietysti niitä silloin käytetään. Joku varmasti perustelee tämän mukavuussyillä, mutta miksi se mukavuus menee ulkonäön edelle? Kamalaa katsottavaa!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä piereskelen ihan farkut jalassa, en tartte verkkareita. Hyvin toimii.

Vierailija
22/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis väitätkö sä, että ihmisillä pierettää vain verkkareissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. En omista sellaisia, en siis käytä edes kotona, en koiralenkeillä enkä huussia tyhjentäessä. 

Tykkään kauniista ja kivoista vaatteista ihan omissakin oloissa eikä tulisi mieleenikään mennä ihmisten ilmoille rumissa ja epäasianmukaisissa vaatteissa.

Ja nälvijöille tiedoksi: olen hoikka ja kovasti kauniiksi kehuttu.

Oletko sellainen 40v vähän rupsahtanut mamma, joka käyttää lenkkeillessä trikoita ja tyhjentää huussia nahkabuutseissa ja farkuissa?

Vierailija
24/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta miellyttää. Usein olen myös matkalla liikuntaharrastuksiin mutten jää pukuhuoneisiin vaan käyn aina suihkussa ennen nukkumaanmenoa. Käyn pikasuihkussa aamulla myös. Pesen verkkarit usein, pieruhaju tulee omasta päästäsi.

En ajattele muista pahaa, en kyttää muita, en myöskään löyhkää tupakalta. Voit olla ulospäin siisti mutta jos luonne on huono, ei sua auta mikään.

Vierailija
25/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että emme asu Pariisissa, vaan Suomessa ja ennemmän näyttää typerältä, jos jossain peräkylässä koirankusettaja pukeutuu sadekelillä johonkin muotiluomukseen.

Ainoat vaihtoehdot ovat siis pieruverkkarit tai muotiluomus?

Ja ne verkkarit ovat kaupungilla ok mutta peräkylillä muodikas pukeutuminen näyttää typerältä?

Vierailija
26/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on mukavat mulle eivätkä vahingoita ketään. Koska mulla ei olr mitään syytä olla käyttämättä silloin kun tekee mieli käyttää niitä.

Vierailija
27/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. En omista sellaisia, en siis käytä edes kotona, en koiralenkeillä enkä huussia tyhjentäessä. 

Tykkään kauniista ja kivoista vaatteista ihan omissakin oloissa eikä tulisi mieleenikään mennä ihmisten ilmoille rumissa ja epäasianmukaisissa vaatteissa.

Oletko sellainen 40v vähän rupsahtanut mamma, joka käyttää lenkkeillessä trikoita ja tyhjentää huussia nahkabuutseissa ja farkuissa?

En. Varmasti olen lähes viisikymppisenä jo hieman rupsahtanut (vaikka ikäistäni nuoremmaksi minuam kyllä luullaan).

En omista trikoita enkä buutseja enkä yksiäkään farkkuja, inhoan niitä.

En välitä muodista mutta (omasta mielestäni) kauniista vaatteista kyllä.

Huussin tyhjennän kukkamekossa :)

Vierailija
28/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti mukavuus menee ulkonäön edelle. En keksi yhtäkään syytä miksi olisi toisinpäin.

Vierailija
29/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Varmasti olen lähes viisikymppisenä jo hieman rupsahtanut (vaikka ikäistäni nuoremmaksi minuam kyllä luullaan).

Sinusta tulee mieleen erään pikkukaupungin hyvinpukeutunut nainen, jonka sukunimi alkaa M-kirjaimella. Tapana(si?) oli aikoinaan kirjoitella, lähinnä ihmisten pukeutumisesta, paikallislehden mielipideosioon. Joskus myös taidenäyttelyistä jotain juttua. Varsinaisen myrskyn vesilasissa aiheutti kirjoitus, jossa puututtiin miesten uimarantapukeutumiseen, tai lähinnä sen niukkuuteen...

Vierailija
30/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähden esim. kauppaan tai lääkäriin, en pukeudu, vaan laitan vaatteet päälle. Eli vähän mitä sattuu kohdalle, joskus ne pieruverkkarit, toisinaan farkut. Mutta jos joudun menemään juhlavaatteissa kauppaan, tunnen oloni vaivaantuneeksi.

Pukeudun kyllä silloin, kun menen johonkin tilaisuuteen tai tapaamaan henkilöä, johon pitäisi pyrkiä tekemään positiivinen vaikutus. 

Vierailija
31/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia pidän verkkareita kun työkaveri arvostelee jokaikinen kerta jos laitan vaikka farkut, en vaan jaksa kuunnella sitä kommentointia vaatteista.

Vierailija
32/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä on provo?

Vierailija
33/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseni.

Vierailija
34/60 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomi on junttila.

Vierailija
35/60 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Suomi on junttila.

Niinhän se on.

Kuvaavaa on näissäkin kommenteissa esiintynyt ajatus että on vain ne verkkarit tai muoti/juhlapukeutuminen.

Ihan kuin ei olisi olemassa rentoja ja mukavia vaatteita jotka näyttävät hyvältä.

Ja tuo "hähhää, olet varmasti ruma juhlavaatteissakin"-mentaliteetti.

Vierailija
36/60 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta tulee mieleen erään pikkukaupungin hyvinpukeutunut nainen, jonka sukunimi alkaa M-kirjaimella. Tapana(si?) oli aikoinaan kirjoitella, lähinnä ihmisten pukeutumisesta, paikallislehden mielipideosioon. Joskus myös taidenäyttelyistä jotain juttua. Varsinaisen myrskyn vesilasissa aiheutti kirjoitus, jossa puututtiin miesten uimarantapukeutumiseen, tai lähinnä sen niukkuuteen...

En tiedä kuka on tuo nainen josta puhut. En ole koskaan kirjoittanut mielipidepalstalle.

Edelleen, muodista en välitä, estetiikasta kyllä. Ja vaatteeni eivät purista eivätkä kiristä enkä ylipukeutuneena mene mihinkään.

Ei se nyt niin vaikeaa ole pukeutua kivasti ja tilanteeseen sopivasti.

Mutta jos on kovin yksioikoinen ja mustavalkoinen ajatusmaailma niin mahdotonta se silloin taitaa olla.

En tarkoita tätä sinulle vaan yleisesti niille jotka ovat tässä ketjussa tuolla tavoin vastanneet.

Vierailija
37/60 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut juoksutrikoot sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen. Täähän on nykyisin naisten ykkösunivormu kaupungilla, koulussa, kaupassa ja lenkillä. Varmaan monella töissäkin.

En mä tajua miksi vaikka siistit college-verkkarit, tennarit ja takki olis radikaalisti juntimpi asu jonnekin markettiib kuin muuten sama, mutta verkkareiden tilalla kirjavat juoksutrikoot.

En mä nyt kaupungille ikinä lähde verkkareissa, ellen ole tulossa treeneistä. Mutta en menis kyllä trikoissakaan.

Vierailija
38/60 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä riittää energiaa kytätä toisten vaatteita? Mä en huomaa, eikä kiinnosta mitä muilla on päällä. Ite laitan sen mikä sopii päivää enkä ala kaupassa pistäytymisen takia vaatteita vaihtamaan, vaikka lähikauppa onkin ison kaupungin keskustassa. Suosittelen kääntämään katseen pois, niin minäkin teen, jos näen jotain mitä en haluisi.

Vierailija
39/60 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen minäkin, joskaan en ääneen.

Koitan sitten itse näyttää hyvää esimerkkiä ja pukeutua kauniisti. Ehkä joku muukin rohkaistuu. 

Vaihtoehdot ei todellakaan ole "mukavat, edulliset ja käytännölliset pieruverkkarit" ja "kalliit, epäkäytännölliset ja Suomen säähän sopimattomat muotiluomukset", mutta näin tunnutaan yleisesti uskottavan. Kauniisti pukeutumiseen liitetään hirveän voimakkaita negatiivisia mielikuvia tai sitten sitä selitellään sillä että on pakko pukeutua esim. työn tai erikoistilaisuuden takia. Arkinen kaunistautuminen ihan muuten vaan on osoitus vaikka mistä luonteen vioista. 

Aina ei Suomessa ollut tällaista. Katsoo vaikka 1900-luvun alkupuolen valokuvia joissa kaikkien yhteiskuntaluokkien ihmiset yrittivät pukeutua mahdollisimman hyvin vaikka mahdollisuudet siihen olivat paljon huonommat kuin nykypäivänä. Nykyään taas tunnutaan oikein kilpailevan siitä kuka on rönttöisin yhteiskuntaluokasta riippumatta. Kauneutta paheksutaan kuin ahdasmielisimmässä körttikylässä.

Toivottavasti ajat taas pian muuttuvat.

Vierailija
40/60 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että olen vaikeasti sairas. Kaupassa käynti itsessään on vaikeaa ja ulkoilu muutenkin, vaatteet ja ulkonäkö ei juuri nyt paina vaan toivon lähinnä parantumista.

Mielellään sairastaisin piilossa hienohelmojen katseilta, mutta toistaiseksi joudun itse käydä kauoassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi