Lähdin opiskelemaan ja olen kohta ihan loppu
Aloitin 1,5 v. sitten uuden alan opiskelemisen amk:ssa, kun irtisanottiin töistä, mitä ehdin tekemään pitkään. Olen lähes loppu. Työelämäkään ei ollut näin rankkaa. Täytyisi tehdä vielä keväät työharjoittelut ilmaiseksi ja sitten pitää tehdä vielä 1 työharkka ilmaiseksi syksyllä. Menen työhaastatteluun. En jaksa siivota tai ulkoilla. Koneen kanssa etänä suurimman osan ajasta. Tekisi mieli keskeyttää koko koulu.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Tuo ilmainen harjoittelu on kyllä perseestä.
Sen voi pyrkiä neuvottelemaan myös palkalliseksi. Tai, että maksetaan edes ruokaraha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi pyrkiä neuvottelemaan myös palkalliseksi. Tai, että maksetaan edes ruokaraha.
Voi kyllä, mutta liekö miten vaikeaa, jos yleinen käytäntö on palkaton.
Jaxuhalit myös multa. Laita eläkepaperit vetämään, kun olet kerran ihan loppu.
Mulla ihan eri, AMK-opiskelua niin kevyttä verrattuna työntekoon. Sh opinnot, lh tausta.
Ymmärrän. Minäkin olen ollut nyt hyvän aikaa työelämässä ja vieläpä sellaisessa hommassa, missä työt eivät seuraa kotiiin.
Kyllä olisi hankalaa palata opiskelemaan kaikkine kuolemanlinjoineen. Aina olisi jotain paskaa tehtäväksi.
Varsinkin sellaiset ihmiset jotka eivät koskaan ole kummoisemmin opiskellleet kuvittelevat opiskelemisen olevan jotain stressivapaata ryyppäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä, mutta liekö miten vaikeaa, jos yleinen käytäntö on palkaton.
Riippuu alasta, työpaikan koosta, jne.
- kirjanpitäjä, joka sai palkan
Kai nyt jotain rahallista tukea opintoihin saat?
Tuo on kyllä jännä miten harjoittelut menee amk:ssa eri aloilla eri tavoilla. Olen kaksi tutkintoa suorittanut ja molemmissa harjoittelut käytännössä hoidettiin palkallisina kesätöinä, oli normaali käytäntö.
Ilmainen harjoittelu tähtää siihen että joskus olet vielä palkallisessa työssä. Ihminen ei voi hinnoitella kaikkia ylhäälläolotuntejaan. Sitä paitsi työkokemus on sitä palkkaa myös jos sen ansiosta saat työpaikan.
Tsemppiä: paperit käteen ja sitten palkkatöihin!
Mina myös opiskelu 2v olen jo oppinu lukemaa, vielä pari vuosi niin oppi kirjoittama. Sitte olen diplomi innssnöör valmis. Tämän kirjoit mun isoveli hän on joo diplomi innssnöör.
Vierailija kirjoitti:
Mina myös opiskelu 2v olen jo oppinu lukemaa, vielä pari vuosi niin oppi kirjoittama. Sitte olen diplomi innssnöör valmis. Tämän kirjoit mun isoveli hän on joo diplomi innssnöör.
Hyvä juttu! Täytyisi aina muistaa, että on ulkomaalaisilla vaikeampaa, kun opettelevat ensin kielen.
Olen ollut ihan eri alalla ennen. En olisi lähtenyt opiskelemaan, jos olisi työt jatkuneet, mutta ei tätä viitsi jättää keskenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt jotain rahallista tukea opintoihin saat?
Tuo on kyllä jännä miten harjoittelut menee amk:ssa eri aloilla eri tavoilla. Olen kaksi tutkintoa suorittanut ja molemmissa harjoittelut käytännössä hoidettiin palkallisina kesätöinä, oli normaali käytäntö.
Hyvin vähän. Sen takia töitä kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Ei dippainssien tarvi osata kirjoittaa, eikä useimmst osaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi harjoittelusta pitäisi maksaa, sehän on työssä oppimista.
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen harjoittelu tähtää siihen että joskus olet vielä palkallisessa työssä. Ihminen ei voi hinnoitella kaikkia ylhäälläolotuntejaan. Sitä paitsi työkokemus on sitä palkkaa myös jos sen ansiosta saat työpaikan.
Jos harjoittelu on palkaton niin silloin sen pitää ihan oikeasti olla harjoittelua jossa ei vielä odoteta mitään erityistä tuottavuutta ja jossa annetaan aktiivisesti ohjausta ja opastusta työtehtäviin.
Ihan liikaa "harjoittelu" on oikean työn tekemistä muiden työntekijöiden tapaan mutta ilman palkkaa tai hyvin pienellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan eri, AMK-opiskelua niin kevyttä verrattuna työntekoon. Sh opinnot, lh tausta.
Auts. Eikö siellä opinnoissa vaadita mitään?
Ihan eri tasolla pitäisi mennä -tai sitten olet erityisen lahjakasa.
Kuten yllä, ei niissä ilmaisissa harjoitteluissa voi kauhalla vaatia.